CPU leeg gesuckt in Logic, waar het beste te besparen?

Origineel geplaatst door fuse
Als je door 100 eurie een paar plugins meer kan draaien is toch lekker?

Dat je een heel nieuw systeem koopt ben je toch iets meer kwijt.

dan moet je moederboard die cpu wel ondersteunen en het maximale eruit halen wat er inzit .. anders kan je netzo goed een nieuwe moederboard en eventueel geheugen scoren ..

boba flikker je mobo en geheugen specs eens in dit topic ..

en anders gewoon wegschrijven naar wav die bende boba ... controle tot het eind heb je toch niet nodig ..
loslaten is the key ..

Origineel geplaatst door sander
Nou volgens mij mot je met 512mb best het 1 en ander aardig kunnen draaien.

Inderdaad! Zoals ik al zei, ik draai op een P4 2,0 gHz met 512 waanzinnige hoeveelheden plugins, zonder problemen... Dus ik denk toch echt dat er wat anders aan de hand is, en dat zou ik eerst uit gaan zoeken alvorens geld uit te gaan geven.. Hetgeen de boel misschien niet eens verandert als het probleem daar niet in zat in the first place..

Hee boba, check ook een dit:

If you have a ATA-66 hard disk or above you have to use an 80-wire flat cable, or your hard disk will achieve only a maximum 33 MB/s transfer rate.

Jij kocht laatst een nieuw ATA-133 schijf, maar misschien zitten er nog van die standaard 40 aderige ide kabels in je pc. Scheeld ook weer wat.

Check deze site voor uitleg en veel info en tips:

http://www.hardwaresecrets.com/printpage/45

Origineel geplaatst door Ethereal
Inderdaad! Zoals ik al zei, ik draai op een P4 2,0 gHz met 512 waanzinnige hoeveelheden plugins, zonder problemen...

Het hangt er gewoon van af welke plugs je gebruikt. Probeer met jouw configuratie maar eens de Bösendorfer / Kontakt te draaien. Die krijg je niet eens geladen met 512 meg...:D
Niet vergeten dat Windows XP al met heelwat ram gaat lopen...Ik denk dat er hier weer schromelijk overdreven wordt...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Het hangt er gewoon van af welke plugs je gebruikt. Probeer met jouw configuratie maar eens de Bösendorfer / Kontakt te draaien. Die krijg je niet eens geladen met 512 meg...:D
Niet vergeten dat Windows XP al met heelwat ram gaat lopen...Ik denk dat er hier weer schromelijk overdreven wordt...

512mb lijkt mij ook wat weinig, tenzij je 12/16bit opneemt. Doe eens 12 stereo-sporen op 24bit/44.1, dan ga je het echt niet redden met 512mb.

Heb zelf een Appel met nu 1024 (2x 256 & 1x 512). Toch heb ik nog een 512mb extra weten te bemachtigen, dus hoop ik mogen 1280mb te hebben. Loopt het ding weer wat vlotten.

Een bus gebruiken met 1 goede vst-reverb kan zeer goed helpen. Je song klinkt dan als 1 akoestiek als je dat wilt.

________________________________________________________________________________________

Origineel geplaatst door René
512mb lijkt mij ook wat weinig, tenzij je 12/16bit opneemt. Doe eens 12 stereo-sporen op 24bit/44.1, dan ga je het echt niet redden met 512mb.

Heb zelf een Appel met nu 1024 (2x 256 & 1x 512). Toch heb ik nog een 512mb extra weten te bemachtigen, dus hoop ik mogen 1280mb te hebben. Loopt het ding weer wat vlotten.

Een bus gebruiken met 1 goede vst-reverb kan zeer goed helpen. Je song klinkt dan als 1 akoestiek als je dat wilt.

________________________________________________________________________________________

De bottleneck met muziek op een computer is bijna nooit het geheugen. Als ik superzware songs draai, die gaan hikken, heb ik van mij 1Gb RAM nog gewoon 500MB ongebruikt. Het is gewoon de processor. Als je die kunt upgraden op dit Mobo, moet je dat gewoon doen. Anders misschien ander Mobo+CPU.

Zoals al vaker aangegeven, als je niet werkt met mega (grote én veel tegelijk) samples of gewoon onbenullig (slecht) geschreven VST(i)'s, dan moet 512MB echt zat zijn. Zelf heb ik dus bij mijn 1Gb gewoon de helft braak liggen.

Snellere processor dus!

Succes Bobaphat!
P.S. De Topaz is really OK!

Re: CPU leeg gesuckt in Logic, waar het beste te besparen?

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik loop de hele tijd tegen mn max aan kwa cpu gebruik in logic. Wat is nu het beste om op te besparen als je de cpuload wil beperken??
Softsynths? Samples plugins??

Weet iemand hier meer over?

In een midi-setup? waarom neem je je sequences niet gewoon in audio op?

Ik werk inmiddels al twee jaar met Logic 5.10 op een:
Celeron 2,66 ghz processor
Asus P4S800
512 MB Kingston ram
een 20 gh hd :o:
en een audiophile geluidskaart

Ik had in het begin ook een hoop problemen met kraken en met het haperen van de tracks in logic...
Als tips zou IK geven:
- Geen msn aan
- Zoveel mogelijk dingen die je met plugins al definitief hebt gemaakt naar AUDIO converteren (bounce) en vervolgens in een audiospoor plaatsen
- Delays vreten CPU volgens mij... als je nou heel veel dezelfde delays hebt dan kun je die delay het beste in 'n Bus zetten, dit geld ook voor andere Effecten die je over meerdere kanalen wilt hebben.
- Als het geld er is zou ik er 1 gh geheugen bijprikken
- Desnoods het explorer proces beeindigen of een Apple kopen en er Logic Pro 7 opzetten (maar dan ben je ongeveer 4000 euro armer)
- o ja, misschien helpt een update van je geluidskaart

Veel succes

cpuvreters zijn vooral:

-audiosporen
-te weinig geheugen (512 is inderdaad mager hoor, ik heb zelf 2048 en dat draait lekker)
-te weinig vrije hardeschijfruimte!

Origineel geplaatst door arnomusicman
Logic heeft toch net als Cubase een freeze functie? (waren er dacht ik zelfs veel eerder mee)
Of anders je FX als audio opnemen op een spoor, dan kun je die FX weer uitschakelen.

op de pc niet .. ;)

Origineel geplaatst door B.S.E.
cpuvreters zijn vooral:

-audiosporen
-te weinig geheugen (512 is inderdaad mager hoor, ik heb zelf 2048 en dat draait lekker)
-te weinig vrije hardeschijfruimte!

alleen punt 2 klinkt logisch in me oren .. al zal dat alleen als je tiefus veel samples inlaadt het geval zijn .. punt 3 en 1 komen op hetzelfde neer .. maar ook daar moet ik flink wat van weg kouwen op me dual g5

het is zijn vooral plugins en softsynths die cpu vreten in mijn optiek .. en volgens mij ook in de optiek van de meeste mensen hier .. ;)

Origineel geplaatst door MadR
het is zijn vooral plugins en softsynths die cpu vreten in mijn optiek .. en volgens mij ook in de optiek van de meeste mensen hier .. ;)
Maar als je dan te weinig geheugen hebt moet windows het even tijdelijk op schijf zetten, dus dat ga je echt wel merken denk ik. Schijflezen en -schrijven is namelijk erg traag.

Zeker als je schijfruimte gebrekkig is moet windows in die tijd dan ook nog kleine stukjes fragmenteren.

Dus als je systeem "net niet" is dan duidelijk je performance in de weg zitten denk ik.

Back