NLse distributeur voor Fruityloops

Rhy

Ouwe rot
Kee ik ben dus overtuigd naar het luisteren/prutten naar/met de demo van Fruityloops.

Maar wat koop ik de software? Ik ben niet zo gek online aanschaffen in de US. Dus ben eigenlijk opzoek naar een Nederlandse shop. Weet iemand welke shop 'm levert? Of iemand die 't van de hand wilt doen?

volgens mij is fruityloops een belgisch bedrijf...

Oh ... hehehe verrek :)
Thanx, ga ik ze maar even e-mailen. 8o)

Ik zat met hetzelfde probleem. Heb Image Line ook gemaild, ze mailden terug dat ik alleen online kon bestellen iv.m. de electronische registratie van het product. Dus ik heb speciaal hiervoor een creditcard aangevraagd bij Mastercard *zucht*, de goeiekoopste ;) (EUR17.00 p.j.), omdat bij alle andere betalingsvormen er nogal wat extra kosten bij kwamen, en zo'n ding toch handig is om nog es een keer wat online te bestellen. Voor de rest is alles goed en veilg verlopen.....

Ik weet wel dat er enkele geluidskaarten worden verkocht inclusief Fruityloops, maar volgens mij waren dat wat oudere kaarten van Hercules, en om nou een kaart te kopen alleen voor de software, tja.........

Ik zit ook te kijken naar de orderingssysteem. Dat is toch wel heel erg goed verzorgd! Uitleg hoe je het moet doen, diverse betaalmogelijkheden. Klasse!

En wat betreft Fruityloops bij de geluidskaarten (SB Audigy bijvoorbeeld) ... dat is een soort van lite versie. Upgraden naar de Full edition kan via de website van Fruityloops en kost $69.

Ik heb zelf de full versie voor $99.00, maar gezien het feit dat je levenslang gratis kan updaten is dit echt niet veel, en je hebt ZEER veel waar voor je geld!!!!

Last edited by a moderator:
Dat 'WASP', zit dat ook niet in Orion?

Zou goed kunnen, het is in ieder geval een geinig synthje.
Ik ben nu helemaal weg van Absynt, standalone en vst plug-in, die kun je fruity als generator gebruiken... geweldig !!!!!!

Ik ben op deze geweldige dag van alles aan het kopen/bestellen. Heb genoeg van gebruik van illegale/demo software en ben lekker aan het inslaan:
- Reason v2.0
- Recycle v2.0
- Rebirth v2.0
- Fruity Loops Full v3.56

En daar moet straks nog Absynth en FM7 bij. Jammer dat Reason geen VSTi's ondersteunt, moet Cubase erweer tussen als lijm.
Kan ik vanuit Fruity Loops Reason aansturen? Of moet ik echt Cubase (bijvoorbeeld) als lijm gebruiken om VSTi's te kunnen hosten en gebruik te kunnen maken van Rewire?

Volgens mij kun je Fruity3.56 wel als VSti gebruiken dus onder Reason hangen. Andersom durf ik niet te zeggen.

Even een fruitig vraagje tussendoor: Hoe zijn de live-mogelijkheden van FruityLoops? Ik zoek namelijk een soft-sequencer die makkelijk te bedienen is en externe MIDI apparaten kan sequencen, maar ook nog eens leuke dingen kan voor tijdens een live optreden. Ik had al gezien dat je een extere sequencer kan slaven (bijvoorbeeld de seq van mijn triton), en ik ga ervan uit dat je ook met een knoppenbak (bijvoorbeeld de Drehbank) de instellingen kan tweaken van de sequencer, maar hoe bruikbaar is het voor optredens?

1. ik wist al heel lang dat fruityloops belgisch of nederlands moest zijn. Toen versie 1.0 uit was was de homepage van FL alleen in het nederlands;).

2. Live mogelijkheden zijn net zoals een andere patternsequencer. Ableton is wel veel beter voor live

3. Gewoon cubase gebruiken en daarin Reason en FL gebruiken, tenzij FL ook ReWire ondersteund. Maar dat lijkt me sterk.

Origineel geplaatst door J-Run
Live mogelijkheden zijn net zoals een andere patternsequencer. Ableton is wel veel beter voor live

Alleen sequenced Ableton geen MIDI dus appels en peren helaas.

Bij het FL forum staan regelmatig semi-pro's die live sets geven met Fruity als master, meestal met nog wat mods of synths, en om al die (En By God het zijn dr HEEL veel) parameters in FL live te tweaken een externe midicontroller (Phatboy ofzo) en die schijnen de zaak er aardig mee op zn kop te gooien.

Als ik mn loopke af heb zet ik mn geluidskaart op "record Stereomix", laat mn loop lopen en ga tijdens het afspelen ook nog es ene keer zwaar liggen klooien met de knopjes in FL (wel met de muis dan) , om nog es wat meer wauwse effecten dr in te recorden... en soms klinkt het nog leuk ook

8)

Het enige wat mij stoort is het feit dat FL zo onoverzichtelijk is. Allerlei vensters staan over en door elkaar :confused: Op dit vlak is Reason toch véél beter. Ook zijn hun klanken zo herkenbaar. Diegene die FL kennen: luister even naar onze korte demo's (hier ) en het zal wel duidelijk zijn wat met FL gemaakt is en wat met Reason

mmm excalibur, daar ben ik het toch echt niet mee eens hoor ;), kijk, als je te lui bent om zelf met FL of Reason te klooien en dus alleen de presets gebruikt, dan haal je FL geluiden dr net zo makkelijk tussenuit als de preset Reason geluiden.

En qua overzicht, FL is, als je dr de tijd voor neemt, helemaal naar smaak in te richten, naar persoonlijk gebruik. Ik vond persoonlijk nl die Reason layout ook niet echt makkelijk werken.

Tis maar wat je dr mee doet en wat voor jou het beste werkt, DAAR gaat het om.

Het lijkt net een chat-sessie:)
Ik open FL en klooi wat aan...niet wetende wat ik eigenlijk doe en nietwetende waar te zoeken. Ik open Reason en alles wijst zichzelf uit alsof ik het proggie zelf geschreven had;)
Ook vervelend bij FL: bij het openen van een FL-file, krijg je geen melding dat er een sample ontbreekt. Reason doet dit wel.:okdan:

Omdat bij Reason de samples worden opgeslagen in het gesavde bestand?

FL ondersteunt VSTi, levengslange productupdates, heeft makkelijkere interface (voor trackers en instappers) en kost ook nog eens een kwart van Reason.

Toch heb ik ze allebei gekocht :D hmmm where's my logic?

Back