NLse distributeur voor Fruityloops

Over een herkenbare sound maak ik me niet druk: Ik ga FL voornamelijk als sequencer gebruiken voor mijn MIDI zoot, en misschien zo nu en dan eens die TS-04 basslijn gebruiken.

Een 303 of SID pik je ook zo ergens tussenuit, wordt dat als vervelend ervaren?

In de Reason-file van het nummer wordt alleen de locatie van de sample bewaard.
Ik zeg niet dat de sound vervelend is, hij is gewoon herkenbaar, meer niet.

Laatst gewijzigd:
ik ben echt proto type simpele ziel.. en ik snap van de sequencer van reason dus echt helemaal niets! .. van Fruity had ik hem binnen 1 uurtje door.. en ik heb reason al 2 jaar ofzo.. ksnap er nog niets van..

De rode stipjes zijn de noten. Aan de linkerkant zie je 1, 2, 3 enz staan, dat is het bereik van je keyboard. Dus 1 is het laagste. Helemaal onderaan moet je de velocity instellen, dat doe je door in het vakje te klikken. Dus als je hier niets instelt, hoor je niets. Er is kan wel iets gehoord, maar dat is een ander zaak, dan moet je andere zaken instellen, maar dat is nu van minder belang. Aan de rechterkant kun je de maat instellen, maar dat zal het probleem niet zijn. Dat is zowat de basisinfo.

samples in Fruity loops

samples in Fruity loops

Hoe werkt het eigenlijk met eigen samples in Fruity-loops; kun je alleen korte 'pitch-samples' verwerken of ook langere (phrase) samples? En hoe kan ik zo'n 'phrase-sample' laten afspelen in een loop? Moet ik dan het tempo drastisch wijzigen voordat zo'n sample daadwerkelijk goed afspeeld?

Back