Creamware System1200

Origineel geplaatst door Jazper
Ik heb even gekeken. Plaatje is echt. Geen photoshop compositie dus.

en hoe weet je dat zo zeker?

btw als het ding "system 1200" heet, waarom staat dat er dan nergens op, en wel het Pro-12 ASB titeltje?

Re: dat lijkt mij dus ook

Re: dat lijkt mij dus ook

Origineel geplaatst door ChampionSound
Anders dan de looks/ergonomie zit er toch geen verschil in als je een Minimax ASB en Pro-12 ASB los zou hebben?
De prijs van deze bak zal denk ik ook niet veel voordeliger zijn dan de 2 ASB's samen gok ik zo...
Overigens is hier niks over te vinden op de creamware websites, dus óf het wordt door een apart bedrijfje gecustomized (zijpanelen), of het is gewoon een goed geshopped plaatje...

dat denk ik nou ook..waarom zou creamware een aparte productierun opzetten voor een apparaat dat nix meer is dan 2 aan mekaar geplakte apparaten die ze al maken?

ik snap de meerwaarde niet, je kunt ze toch reeds los kopen, waarom dan een onhandige samensmelting?

werk liever aan een cs-80 clone of een korg ms-20 ;-)

:eureka: of zijn het gewoon de losse synths maar dan in een optioneel rackje misschien???

Even off-topic:

Zijn er voor de MiniMax ASB ook rack-oren (19") te krijgen?

Re: Re: dat lijkt mij dus ook

Re: Re: dat lijkt mij dus ook

Origineel geplaatst door olafmol
dat denk ik nou ook..waarom zou creamware een aparte productierun opzetten voor een apparaat dat nix meer is dan 2 aan mekaar geplakte apparaten die ze al maken?

Misschien is de enige reden dat het 2 aan elkaar geplakte apparaten zijn, dat-ie nu rechtop staat net zoals de minimoog kan. :confused: als een soortvan ++ versie van bestaande apparaten.

Staat het niet op de site allemaal dan?

Origineel geplaatst door Tom 32
uit een andere hoek .....
system1200.jpg

De kabels van t midikeyboardtje gaan recht door de CW module heen: photoshop dus.

Die kabeltjes kunnen net zo goed onder die controller doorlopen, ik zeg, geen fotoshop, maar een leuk knutsel customize projectje.

Je ziet zelfs de kabels weerspiegelen.

Dit is gewoon een Pro12 onder een Minimax ;)

Het leuke is dat ik bijna dezelfde opstelling heb.
Dus Minimax op de Pro12 en daaronder een qwerty keyboard ;)

Leuk om te zien dat ik niet de enigste ben die ze zo geplaatst heb. Het ziet er idd net uit of je een vette modular heb staan...
Eigenlijk moet ik mijn Spectalis en P3 er ook achter/onder plaatsen. Helemaal vette looks, omdat ze allemaal even breed zijn en dezelfde wooden cheeks hebben. Wordt dan wel een meter lang hehe, dus laat ik het maar zo ;)

maar kijk ook eens op de eerste foto. de midikabel aan de linkerbovenkant van het apparaat lijkt zo te lopen dat hij aan de zijkant weer schuin achter het apparaat vandaan zou moeten komen op deze foto. nu komt daar nix, zou die kabel dan zo geknikt zijn dat ie vanaf dat punt ineens recht omlaag loopt??

Origineel geplaatst door gijs
maar kijk ook eens op de eerste foto. de midikabel aan de linkerbovenkant van het apparaat lijkt zo te lopen dat hij aan de zijkant weer schuin achter het apparaat vandaan zou moeten komen op deze foto. nu komt daar nix, zou die kabel dan zo geknikt zijn dat ie vanaf dat punt ineens recht omlaag loopt??

Er zou sprake kunnen zijn van een rare kronkel..

Origineel geplaatst door chielos
zijn volgens mij gewoon twee synths die aan elkaar zijn gezet dmv twee op maat gezaagde plankjes...
iemand trouwens al met die prophet clone gespeeld?

Idd ;)

Pro12 is een retegeile bak. Met unison blaast ie alles weg imo
Lekkere oldskool sounds maken dmv de polymod. Osc B -> Osc A pitch etc. Leuk voor de freaky soundeffects.
Maar ook als poly chord/stringbak klinkt ie lekker. Ik vind hem in ieder geval 2 x zo gaaf als de minimax. Minimax is heel goed voor bassen en sequencergebruik, net zoals de echte mini zeg maar ;) De modulaties zijn wat beperkter op de minimax tov de Pro12.
Maar goed dat is het origineel ook.

HOAX

ik quote even een post op PlanetZ:

if you follow the links you'll come to this page
http://www.sequencer.de/syns/creamware/System1200.html
where the photo is labeled 'tnx creamware/d.matten'

Dirk Matten is one of the founders of Synthesizer Studio Bonn, a once famous German distributor, now out of business
unfortunately the site is in German only - under 'Business Arts' they have a collection of their amazing ads, though the jokes remain hidden due to missing translation.
There are such gems as the comment under the pic with 3 guys behind lots of empty beer glasses '... with 12 bits you'll have more dynamic immediately'
'Bit' is a German beer brand...

cheers, tom

.... dan toch maar los kopen en de zijkanten grijs spuiten:)
@Septic: zijn de kinderziektes er bij beiden uit. Werkt de Minimax goed in polymode?

Origineel geplaatst door Nouveau
De kabels van t midikeyboardtje gaan recht door de CW module heen: photoshop dus.

De module lijkt ook een beetje te zweven boven het grondoppervlak. Ingebouwde hoovercraft?

RS

Bericht door een moderator:
Ik heb hem verplaatst aangezien hij niet echt blijkt te zijn.. mocht ie dat wel zijn, dan verplaatsen we het gewoooooooooooooooooooooooooooooooooooooon terug! Alaaf!

Origineel geplaatst door Septic

Pro12 is een retegeile bak. Met unison blaast ie alles weg imo

Wat bedoel je met alles? Een aantal synths of klinkt ie gewoon goed .....

Back