Cirko Hound

Toon

Ursa Major
Een tijdje geleden kon ik een Cirko Hound kopen, maar ik heb op het laatste moment toch afgehaakt omdat ie digitale oscillators heeft. De demo's op het net klonken wel goed maar waren van het type "honky Tonk", dus echt vet kan je dit niet noemen. Nu is m'n vraag is die bak vet of niet? Kan je hem vergelijken met andere analoge synths, of heeft ie eerder een digitaal karakter?

Ik heb hem ooit eens in een oude future music gezien, ben hem verder nog
nooit tegengekomen. Weet je trouwens dat het een nl synth is? :)
De samples die op de cd erbij zaten klonken
niet slecht, maar ik ken verder weinig van het apparaat, dus net als toon...

iemand??

khad m toevallig ook in de future music gezien, tis wel geinig dat ie van nl afkomst is, misschien s t geluid ook wel ok, maar t editen lijkt me niet echt prettig. kweet niet voor wat voor een prijs jij m kan kopen, kbedoel, voor dat zelfde geld kan je misschien een andere synth kopen, die misschien nog wel veel vetter is en / of beter te editen is.

als ik t me goed herinner zit er volgens mij ook geen interne effecten in.

Heb juist nog eens m'n oude Future Musicen (Nederlandse trouwens) bovengehaald. Hij kreeg wel lovende commentaar, behalve natuurlijk dat display editten en dat ie een beetje digitaal zou klinken. Die gast die hem heeft ontworpen vertelde me dat ie normaal zeker zo goed/analoog als een Oberheim Matrix1000 zou moeten klinken. Tja, ik had er graag wat Moog imitaties etc van willen horen, maar ik denk dat niemand hem hier heeft.

Nooit mee gespeeld, weleens een demootje gehoort (was het Furure Music of Interface), maar volgens mij is het gewoon een kutding.

Interface als in je ergste nachtmerrie en dan ook nog klachten over de vetheid van de sound ? Laat maar zitten.

Qua verkoop was het een gigantische flop. Korte tijd later lagen ze al voor ongeveer eenderde van de introductieprijs in de ramsj....

Paul.

Je hebt een toekomstig collecters item aan je neus voorbij laten gaan!

Bedenk even hoe het met de MC-303 en de TR-909 is gegaan: precies hetzelfde!
Niemand wilde ze hebben en ze lagen met 60% korting weg te stoffen in de winkels. De rest is geschiedenis...

er zijn nog wel meer floppen geweest, dit betekent niet dat deze nu allemaal klassiekers zijn

Ik heb er wel eens mee gespeeld, bediening is niet echt super maar is wel uit te komen. Klank is wel erg analoog, maar niet super vet (zeker geen Moog). Slechte presets (inderdaad een beetje honky tonk), maar ik vond 'm eigenlijk wel aardig klinken.

even plaatje erin kletsen:

hound.jpg

Een recensie vindt je in Interface 40

Origineel geplaatst door Pjotr G
er zijn nog wel meer floppen geweest, dit betekent niet dat deze nu allemaal klassiekers zijn

Neem van deze oude baas aan: een geflopte synthesizer die iets "aparts" heeft, wordt een collectors item.

Apart 1: hij komt uit Nederland. Dit is voor veel Amerikanen al spannend genoeg. Wij Nederlanders kijken bijvoorbeeld met dezelfde belangstelling naar Oost Europese en Russische synthesizers. Wat van ver komt is lekkerder...

Apart 2: hij is analoog. Misschien geen topper (hoewel ik de MP3's niet slecht vond klinken), maar analoog blijft altijd spannend.

Apart 3: er zijn er niet veel van gemaakt. Dit argument alleen al is voldoende voor veel verzamelaars.

Overigens zijn ook niet-geflopte synths die iets aparts hebben zijn aantrekkelijk voor verzamelaars. Hou in de gaten voor de nabije (10 jaar) toekomst: o.a. Ensoniq ESQ-1; Korg DW-8000.

Laatst gewijzigd:
Back