van WAV naar Wavetable

Hazes

Vind ik leuk
Als het goed is kun je met de Microwave (in mijn geval de XT) wavjes inlezen en als wavetable opslaan, bewerken en gebruiken. Ik weet dat het met sounddiver mogelijk moet zijn. Da's natuurlijk leuk maar ook duur (moi est un Hollander;) ). Zijn er ook gratis of goedkope programma'tjes waarmee je dit kunt doen?

stom dat ik daar niet even eerst had gekeken natuurlijk.. wav2wave lijkt me zo op het eerste gezicht een programma'tje waar ik wel wat mee kan doen.

Ik dacht dat je UPAW moest hebben, maar dat was altijd een naar DOS-based tooltje.

hmm upaw staat er ook tussen en heb ik ook binnengehaald. Doet weinig als ik het opstart (zeg maar helemaal nix). De andere drie starten wel. Ik zal ze vanavond eens op mijn muziek compu zetten en kijken of dat het wat doet met m'n XT :)

in de upaw map staat (oa) dit:
Waldorf Microwave User Programmable Algorithmic Wavetables ( UPAW ) source Assembler
Is mij een beetje te cryptisch en het wordt verder ook niet echt ergens uitgelegd. Wat doet dit progje?

Ohja, UPAW was eerder geschikt om zelf wavetables te genereren middels FM-synthese en andere grappige synthvormen.
Tja, Waldorf leverde altijd zo'n berg tooltjes incl. source waarmee je zelf maar most knutselen... nooit lekker bijgewerkt dus altijd in de smaken Atari ST, Amiga en MS-DOS, als m'n geheugen me niet nogmaals in de steek laat.
Geen wonder dus dat je niet zomaar ieder progje dat je daar kan vinden kunt uitvoeren (maar dat had je toch al afgeleerd in dit tijdperk van virussen, spyware en trojans...? ;))

Het gaat in jouw geval om de Microwave II / XT... jammer... want voor de Microwave I viel er stukken meer te downloaden, kijk maar es in de betreffende folder van de Waldorf mirrorsite.

... plaatjes omzetten naar wavetables... wie verzint dat!

Back