speedy j / chris liebing

pongpong

Nieuwkomer
Welk merk/type audio interface gebruikt speedy j of/en chris liebing voor live optredens?

Ben vorig jaar tijdens het 5 days of techno weekend naar een Native Instruments workshop geweest waar Speedy J. :halleluja te gast was en daar vertelde hij dat hij de RME Multiface (met cardbus) gebruikt. Ik heb die zelf ook gekocht... top apparaat... nooit problemen. Zeer stabiel!

in de studio had die een mac met logic control staan (paar jaar terug toen ik er een keertje was toch).. het zou me verbazen dat speedy j met pc gaat optreden. vermits rme enkel voor pc is
kan wel maar klinkt raar :confused:

Zo'n RME Multiface met cardbus werkt ook op MAC :)

Ik vond gisteren ook nog een interview op: http://melodiefabriek.nl/2004/06/07/speedyj-interview-and-video/
waarin hij dit zegt: "The fourth method I use Live for is for using it as a multi-effect processor in a live performance situation instead of using a hardware effect rack. I made an arrangement in Live with on every track a different effects. For this I am using a RME Hammerfall with 8 in and outputs. Every auxiliary on my hardware mixer is routed into an input on the RME and to a track in Live. All tracks are armed for record in Live and the outputs of the tracks are plugged into the aux-returns of the hardware mixer."

Ik snap de motivatie achter de vraag even niet.

Wil je de sound van Speedy-J namaken door dezelfde audio interface te gaan kopen?

If so: :Z en :erm:

(Denk dat je van een koude kermis thuiskomt maar veel succes!)

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik snap de motivatie achter de vraag even niet.

Wil je de sound van Speedy-J namaken door dezelfde audio interface te gaan kopen?

If so: :Z en :erm:

(Denk dat je van een koude kermis thuiskomt maar veel succes!)

Als je goed leest wil hij alleen maar weten welke audio interface... Dr zit geen motivatie achter verder.
Maar je kunt daar natuurlijk altijd naar vragen, en dan alsnog je hele 'sound namaken' verhaal hier spuien ;).

-C-

Origineel geplaatst door C738
Als je goed leest wil hij alleen maar weten welke audio interface... Dr zit geen motivatie achter verder.
Maar je kunt daar natuurlijk altijd naar vragen, en dan alsnog je hele 'sound namaken' verhaal hier spuien ;).

-C-

Ik vraag ook naar de motivatie C, even de poep uit je oren wrijven! HAHA Een vraag heeft altijd een bepaalde motivatie, anders is het per definitie een slechte vraag.

:D

Probeer iemand alleen te behoeden voor onzin aankopen.

Nee, je zegt letterlijk "Ik snap de motivatie achter de vraag even niet."

DUS

wrijf de poep even uit je ogen terwijl ik aan de slag ga met mijn wattenstaafjes ;).

maar bottom line... (en daar moet ik je gelijk in geven) ...koop niet zomaar de gear die je idolen gebruiken.

-C-

Dude... ik gaf je gelijk... ZAG JE DAT?!?!

Even voor de duidelijkheid, C738 en ik kennen elkaar. Is geen vete ofzo!

Eneuh....een uniek moment C, dat je me gelijk geeft. Goed begin! 8~

Het ging mij meer om de stabiliteit/gegevens overdracht snelheid van de comb laptop/audio interface
Denk dat jochem wel goed/stabiel/snel spul gebruikt voor zn live performance, weet ik wel zeker ;)

Overigens wil ik de sound van Sp.j niet namaken (doormiddel van een audio-iterface:) )
Wat ik motiverend vind is J zijn manier van configuratie/interface/setup/creativiteit.

Back