gebruik delta 44 HELP

evillevi

Nieuwkomer
Hallo

Ik ben nieuw hier, en vraag me af hoe je met de geluidskaart Delta 44 van M-Audio opneemt. De handleiding vind ik niet voldoende. Afspelen in BPM studio Pro lukt me, hoewel ik de kernel driver niet kan gebruiken, maar afspelen van dvd's lukt niet goed en opnemen is een groot vraagteken. Opname gebeurt met cooledit, dvd playback met powerdvd. Als iemand me zou kunnen helpen hiermee, graag een emailtje ofzo.
levi

Re: gebruik delta 44 HELP

Origineel geplaatst door evillevi
Hallo

Ik ben nieuw hier, en vraag me af hoe je met de geluidskaart Delta 44 van M-Audio opneemt. De handleiding vind ik niet voldoende. Afspelen in BPM studio Pro lukt me, hoewel ik de kernel driver niet kan gebruiken, maar afspelen van dvd's lukt niet goed en opnemen is een groot vraagteken. Opname gebeurt met cooledit, dvd playback met powerdvd. Als iemand me zou kunnen helpen hiermee, graag een emailtje ofzo.
levi

Kun je even je eigen vraag doorlezen alsof je niets van de situatie afwist?

Hoe moeten wij weten:

1. Welk besturingssysteem je gebruikt.
2. Welke driver je geinstalleerd hebt.
3. Met welke driver je probeert de kaart te gebruiken (DirectX, ASIO, WDM?)

Niks ernstigs hoor maar we kirjgen hier erg veel vragen met incomplete informatie, wat dus weer erg irritant is want ik reageer nu als windows gebruiker terwijl je voor hetzelfde geld Apple gebruikt.

De procedure is doorgaans als volgt:

1. Selecteer de juist in en outputs in je programma. Kies het liefst ASIO, dat werkt het makkelijkst.
2. Configureer afhankelijk van de mogelijkheden van je PC je latency op een buffersize van iets van 256 of lager.
3. Sluit iets aan op input 1 en 2 van je geluidskaart.
4. Check in je M-audio mixing console of je audio binnenkrijgt als je signaal op de inputs zet.
5. Zet je applicatie op record monitoring en kijk of je het signaal daar ook binnenkrijgt en zo niet check de routing in je M-audio mixing console.

Deze procedure is overigens 100% identiek voor elke audiointerface....enige verschil zou de routing en input configuratie kunnen zijn.

Voila 8~

Sorry, ik merk ook dat ik iets te bondig was.

Ik werk met besturingssysteem windows xp pro.
Driverversie van delta 44: 5.10.00.0051
In het mixprogramma gebruik ik directsound, omdat de kernel niet werkt. Latency = 30ms
Met asio krijg ik 35ms.

In het control panel van de geluidskaart zet ik bij hardware settings>dma buffer size de latency op 1563 samples, en dan eens op 64 omdat ik op den duur niet meer weet wie te geloven.

Het probleem is dat ik echt niet weet hoe ik met de monitor mixer en router moet werken....

Is er nergens een zeer goeie handleiding te vinden over het opnameritueel met delta kaarten?

levi

Back