HOUSE &GABBER 1985-2000 - nu op TV!

Wow, cool stukje!

Jammer dat ze zich nooit meer zo'n zorgen om ons maken, ik hoop dat Get Saved By Jezus Christ met 10 years Thunderdome er weer staat want ik begin ze al haast te missen.....:(

Ik geloof dat die DJ Paul plaat echt een van de enigste platen was met het woord HELL er in van de laatste paar jaar.

jezus man wat een gedoe hier man! :)

sloeg trouwens idd nergen op die teleac cursus (of wat was het?)

het ergste programma wat ik ooit heb gezien over het fonemeen hardcore was een programma op de zender van onze sekte vriendjes de "eo".

daarin werd door een zogenaamde ex-gabber die het licht had gezien en gestopt was met zijn xtc verslaving(alhoewel het toch bewezen dat xtc niet lichaamlijk als geestelijk verslavend is, maar toch) verteld dat er hele spektakels bezig waren om de duivel opteroepen en dat soort dingen, tijdens dat soort feesten.

maar ja een zender waarbij ze normen en waarden hoog in het vaandel hebben en het gezin de hoeksteen van de samenleving is zal zeker niet zomaar onzin verkopen.

Laatst gewijzigd:
gabber, ik noem het liever hardcore van de house scene, vink nogsteeds vet gaaf, en ga daarom 11 oktober ook naar thunderdome!:P

Toen ik een jaar of 14 a 15 jaar oud was ben ik opgegroeid met Hugo Einstein z'n zender (xtc radio) Eerste feest: Final Exam, Promised land, Trip to dreamland. Ben opgegroeid met hardcore, en diep in m'n hart blijf ik altijd van die muziek houden!!! Maar wat DJ41 zegt! Het is verneukt door mensen zoals "gabber piet"( het woord gabber verdient hij niet eens) etc.

De scene kwam ineens op een laag pitje te staan!
Ben zelf ook altijd techno liefhebber geweest, en dat is ook de muziek die ik al een aantal jaren produceer.

Dov (the prophet) zei laatst nog tegen me van: Hardcore komt langzamerhand weer terug! En ik geloof em! Maar meer in de trant van oldskool.

Maar net als wat 20HZ zegt: producers zoals the stunned guys, scott brown(hero!), pcp, terror traxx(the hole Rotterdam crew) etc. kunnen de scene weer een draai geven!

En ik hoop het echt! Want ik maak techno, but i always love Hardcore!!!

Ik denk dat qua aantallen bezoekers/luisteraars Hardcore in Nederland op een 2e/3e positie staat op dit moment voor of na Trance.

ID&T verkoopt MEER Hardcore CD's dan Trance CD's op dit moment, alleen Hardstyle verkoopt beter.

Het is een misvatting om te denken dat het ooit weg is geweest, je hoorde er een tijdje 'niks' van omdat alle commerciele ripoffs er niet meer waren, terwijl je in '97 er helemaal dood mee werd gegooid.

Waar ik wel bang voor ben is dat ID&T van Hardcore de nieuwe oldschool maakt, op zich wel te begrijpen, maar een beetje vervelend voor de mensen die op dit moment nog naar feesten gaan en opeens niet meer met kisten, waar de 'standaard gabber' anno 2002 op loopt naar Thunderdome mogen, omdat de oude garde daar aanstoot aan zou kunnen nemen.

Er zit nog volop beweging in de muziek, zowel in binnen- als buitenland, Rude Awakenings en Armageddon Project zijn een beetje de nieuwe stijl op dit moment.

Armageddon Project zoog vreselijk bij HC Resurrection zeg... (mijn persoonlijke mening) Ik hou ook niet van die industrial oordverdovende resonerende kutherrie. Het is soms gewoon echt niet eens muziek meer te noemen, maar is het alleen maar herrie/geluid.

Geef mij maar de lekkere stampmuziek van vroeger of nu rond de 150-160 BPM :)

hardcore will never die... bla bla

hardcore will never die... bla bla

Nou naar mijn mening is het dood... redenatie:

ik zie dat veel mensen ID&T in de mond nemen hier... hebben jullie het dan niet door dat de scene praktisch was gestorven door het comercieel streven van dit label... kijk maar waar ze nu staan... naast TMF!!! ID&T radio??? kom op zeg. En ik ben laatst nog op de site geweest ER PAST GEEN BANNER MEER BIJ!!!... de informatie die er te vinden is, gaat alleen over de nieuwe meuk... maar over de oude dagen dat ze nog in een loods op het wormerveers industrie terijn stonden daar is nix meer van te vinden... *zucht* ik mis die tijden, de tijden dat het nog puur was en aangezien werd als de moderne punk beweging of ook wel satanisch genoemd werdt... 180 BPM HARDCORE HOUSE en geen benamingen als gabber, hardhous, hardstyle, deephous what ever of kale hoofden, drescode (wat ik echt belaggelijk vond wat was het ausies en nikes???) geen comercieel besef en gewoon lekker beuken en feesten.... maar jah het zal toch nooit meer worden wat het was, helaas... helaas... helaas...

wtf is "oldschool"? dat is toch gewoon een labeltje voor de belgische house sound zo rond de jaren 91/92? die dingen die op die serious beats compilaties stonden, zoals mr. kirk your son is dead, cubic22, house of pax, B-sides etc.
die dingen had ik gewoon in mijn sony walkmannetje zonder dat er ook maar enige associatie was met "hardcore" ofzo...house was toen nog house..ahh...mooie tijden....persoonlijk vond ik het mooie geweest toen die sound ineens 3 keer zo snel en 6 keer zo stompzinnig werd gemaakt en het de aanhangers ineens meer om de dope en de kleding (maw lifestyle) eromheen ging dan om de muziek zelf....maar goed ik ben ook maar een mellow pussy ;)

er zijn ook wel plaatjes die tussen hardcore en oldskool in zitten hoor...blood of an english muffin enzo

Oldschool is een stempel die voor alle muziek die ouder is dan minimaal 2 jaar en op dit moment een huidige nieuwe versie van die muziek soort hebben... want Oldschool zelf is geen house stijl of wel een duidelijke muziek stijl, zo heb je namelijk ook oldschool pop, hip hop, hardcore (punk), house (mellow, club, hardcore, trance, acid etc.) en meta (power rock, glam rock enz.)
Dus stop met praten over oldschool als of het een muziek stijl is het slaat nergens op...

k ik rust mijn koffer

ik zie t wel als een muziekstijl. En als ik je een stel oldskoolplaten laat horen hoor jij zelfs vast wel dat deze genoeg overeenkomsten hebben voor een eigen stijl.

Origineel geplaatst door DJ41
Armageddon Project zoog vreselijk bij HC Resurrection zeg... (mijn persoonlijke mening) Ik hou ook niet van die industrial oordverdovende resonerende kutherrie. Het is soms gewoon echt niet eens muziek meer te noemen, maar is het alleen maar herrie/geluid.

Geef mij maar de lekkere stampmuziek van vroeger of nu rond de 150-160 BPM :)

En in een flits bedenkt DJ41 waar hij dit toch eerder heeft gehoord.....;)

What would you like to hear again ?

Dywitness !

En Joe Beltram vind ik echte oldskool. (ja, het is een stijl, in ieder geval wel gezien vanuit het oogpunt van de gabber van vroeger. Die weten wel wat je bedoelt als je het over oldskool hebt.)

Back