Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Leendert
Hoeveel zou ik kwijt zijn (in euro's) aan apparatuur om goede hardcore te maken?

Probeer de Korg MKII eens, leuke beginner voor prikkie :D

Origineel geplaatst door Leendert
Sorry, Ik ben een perfectionist en wil het liever zelf doen en als me dat lukt krijg ik hulp van iemand anders en gaan we samen tracks uitbrengen. Dus vandaar deze vraag en ik heb nu al wat goede kicks gehoord op dit forum maar die waren volgen mij met hardware synths gemaakt. Maar als ze zo ook op de pc zouden kunnen zou het wel mooi zijn (als ze er sterk op lijken). Aldus een nordlead kick nodig.

Erm je bent net een maand bezig, ik (en vast andere op dit forum) ben/zijn al meer dan 10 jaar bezig en heb nog nix uitgebracht (ook meer omdat het een hobby is en er nix mee gedaan wordt maargoed...),... als je denkt dat het zo makkelijk is zit je echt goed mis...

Hmm hij stond bovenaan dus ik denk reageer ook maar ffkes :D wat heb je uiteindelijk gedaan dan ?

Gewoon wat software, ik wil misschien iets in een opleiding met muziek maken gaan doen en als ik dat dan af heb gerond zullen er al wel wat spulletjes staan. ;)

het enige wat ik je kan aanraden oefenen oefen en ja je raad het al nog eens oefenen. lukt het niet?? gewoon wat nieuws maken je zult merken dat als je dit een jaartje intensief gedaan hebt dat je al een stuk wijzer bent geworden. dat komt omdat je de truckjes/handigheidjes zelf ontdekt hebt. ik kan je wel zeggen hoe ik een kick maak (is elke keer wel weer anders :P ) maar dikke kans dat jij dit dan als "de" manier gaat zien en je weet dan nog steeds niet waarom er voor bepaalde effecten/instellingen gekozen is. dat brengt me bij het volgende probleem waar veel mensen die net bezig zijn last van hebben. namelijk dat als ze 1 x met een bepaald effect een leuke kick hebben gemaakt ze dan denken dat dat de manier is en vervolgens bijna elke keer de fx het zelfde instellen "want zo hoort het" mijn advies is luister goed naar wat er gebeurd met je geluid als je aan een bepaalde knop draait. er zijn gewoon te veel mensen die denken dit MOET er overheen en dat MOET er overheen anders is het niet vet.

en over de discussie wat je nodig hebt om kicks te maken: do what suits you best.
kleine vergelijking:
mijn oma maakt een heel andere appeltaart dan mijn moeder, en toch zijn ze allebij heerlijk :P

Heey doops,

post is wat? ben wel benieuwd naar jou herrie! Ik hou zelf namelijk ook wel van piepjes kraakjes en vette bassen! O wacht.., in deze thread alleen maar bassen posten geloof ik....

Origineel geplaatst door Ef_iks!
Heey doops,

post is wat? ben wel benieuwd naar jou herrie! Ik hou zelf namelijk ook wel van piepjes kraakjes en vette bassen! O wacht.., in deze thread alleen maar bassen posten geloof ik....

alleen proffesionale;)

Hahhaha... Tja... dat horen we dan wel! Maar jij mag niet mee doen... wan das nie eerlijk!;)

:P ok hier dan ff snel een stukkie van een nummer van me en dan zal ik ook nog ff uitleggen hoe ik hem een beetje gemaakt heb :P (oh wat ben ik goed:engel: )
ik heb 1 kick sample hiervoor gebruikt en die in vier aparte kanalen gegooit ( 2 met een hele korte decay zodat je alleen de kick overhoud en 2 met een aardig lange attack voor de nasleep van de bas) ik heb vervolgens elk kanaal naar een apart fx kanaal gestuurt met daar overheen 1 of 2 filters (low pass, band pass) vervolgens al deze kanalen naar 1 fx kanaal geroute waar het echte verneukwerk pas begint eigenlijk. op dit kanaal heb ik een combinatie van compressor, overdrive, distortion, guitar rig voor nog meer distortion :duivels: en doe is gek nog een paar filters erbij. ik weet niet precies meer hoe t zat maar ben ff te lui om het op te zoeken :P

uiteindelijk is dit het resultaat geworden

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=B14CE1DF39299628

Nou gast! Niks mis met jouw tering-herrie! Je bpm is prima:D
Maar wat zekers fijn is dat je lekker wild durft te gaan!:okdan:

Origineel geplaatst door doops
:P ok hier dan ff snel een stukkie van een nummer van me en dan zal ik ook nog ff uitleggen hoe ik hem een beetje gemaakt heb :P (oh wat ben ik goed:engel: )
ik heb 1 kick sample hiervoor gebruikt en die in vier aparte kanalen gegooit ( 2 met een hele korte decay zodat je alleen de kick overhoud en 2 met een aardig lange attack voor de nasleep van de bas) ik heb vervolgens elk kanaal naar een apart fx kanaal gestuurt met daar overheen 1 of 2 filters (low pass, band pass) vervolgens al deze kanalen naar 1 fx kanaal geroute waar het echte verneukwerk pas begint eigenlijk. op dit kanaal heb ik een combinatie van compressor, overdrive, distortion, guitar rig voor nog meer distortion :duivels: en doe is gek nog een paar filters erbij. ik weet niet precies meer hoe t zat maar ben ff te lui om het op te zoeken :P

uiteindelijk is dit het resultaat geworden

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=B14CE1DF39299628

Klopt.. het is erg duidelijk te horen dat je software gebruikt.. totaal geen punch en dynamiek in jouw voorbeeldje.

Hierbij weer een nederige bijdrage van mij. Komt van mn laatste liveset, die helaas in MP3 is opgenomen. Dus je hebt geen 100% beeld, maar klinkt alsnog aardig.

Begin hoort zo.. hehe. Ff publiek fokken. Daarna ander stukje eraan geplakt, na 'GO' ...

XtreKicks 2

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Kort stukje, beetje prutsen:)

PC workz??
Beginkick vind ik een beetje .. koud klinken. 2e klinkt al beter, geeft lekkere drive.
Mag in mijn oren wel wat warmte meehebben. :) Maar als kick zelf zijnde is het bruikbaar ...

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Hierbij weer een nederige bijdrage van mij. Komt van mn laatste liveset, die helaas in MP3 is opgenomen. Dus je hebt geen 100% beeld, maar klinkt alsnog aardig.

Begin hoort zo.. hehe. Ff publiek fokken. Daarna ander stukje eraan geplakt, na 'GO' ...

XtreKicks 2

Lekkere bak distortion!:)

Hier een kort stukje zonder bruute distortion over de bas, anders dan wat er meestal uitkomt bij mij*D

Attachments

• basjes1.mp3
    924,5 KB · Bekeken: 123
Origineel geplaatst door =XTRECIST=
PC workz??
Beginkick vind ik een beetje .. koud klinken. 2e klinkt al beter, geeft lekkere drive.
Mag in mijn oren wel wat warmte meehebben. :) Maar als kick zelf zijnde is het bruikbaar ...

Nee ik zit hier op de bank met mijn E-SX, heb geen outboard gear mee naar beneden genomen;)

Gewoon zo de interne geluidskaart in!

Goede ronde kicks ja. T klinkt alleen weer zo fucking kil en ja toch PC als in niet dik warm vies goor BAM. (Zoals ik ze zelf graag maak)

Hehe. T zijn duidelijk mijn type kicks niet, maar t klinkt goed in zoverre. ;)

Ah, de Korg .. ken m van DJ Niel .. hebben samen ook eens een paar x live gestaan, en herken de klank nu wel een beetje idd. T klonk niet echt zwaar PC achtig, maar wat ik zei: kaal. Zonder leven erin ;)

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Lekkere bak distortion!:)

Hier een kort stukje zonder bruute distortion over de bas, anders dan wat er meestal uitkomt bij mij*D

Vind m wel vet. Beetje oldskool achtig? ;)

Jezus Xtrecist...

Ik ga nachtmerries krijgen van die smerige kicks van je (zie pb)... dit valt onder electronische oorlogvoering... verkoop je kicks aan de amerikanen ;)

-C-

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back