Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Zo begin het al iets meer op hardcore te lijken. Net was het meer darkcore, ook wel leuk zo af en toe trouwens. :W

Ik werkte eigenlijk ook nooit met softsynths enzo, maar heb toch maar eens ff wat geprobeert.
Tips zijn natuurlijk altijd welkom!!

Origineel geplaatst door ADKENDED
Ik werkte eigenlijk ook nooit met softsynths enzo, maar heb toch maar eens ff wat geprobeert.
Tips zijn natuurlijk altijd welkom!!

bijlage erbij is natuurlijk ook wel makkelijk:P

Attachments

• testje.mp3
    806,6 KB · Bekeken: 139
Ok. Hierbij een kleine bijdrage aan dit topic.
Beetje gefreak met de cutoff van het filter.

Attachments

• synthforum kickfreakb.mp3
    922,7 KB · Bekeken: 128
Leuke kick, welke synth?

En jah.. Altijd dat gefrunnik met cutoff enzo vind ik persoonlijk niks. Een beetje wel natuurlijk dat hoort erbij. :P

Pro53 van NI in dit geval of anders gebruik ik graag Junglist voor kicks, dat cutoff gefreak had ik gewoon ff zin in, ik vind het wel mooi dit in te passen in tracks maar voor mij hoeft het idd ook niet altijd.

ja ik vind dat gekut met de cutoff ook altijd wel lekker, houdt je track lekker levend. :)

Ik heb ook een kick gemaakt met NI Pro53 maar daar kwam er wel wat uit,
Maar niet zo vet als die van jou. Ik heb ook wat kicks gelayerd maar jij volgensmij niet?
Hij klinkt iig zeer vetjes! :okdan: Die van mij heeft nog wat werk nodig.. :P Let trouwens
ook niet op het ritme.. :dubbel:

Attachments

• track.mp3
    421,9 KB · Bekeken: 116
Thanks! Nee de kick is niet gelayered, gewoon PRO53 in Buzz i.c.m. EQ+DIST(veel;-))+Compressie

Probeer eerst een droog 909 achtig kick geluid te fabriceren, gooi over dit signaal dist icm EQ en er moet een vette kick uit kunnen komen. Veel tweaken met de Eq en Dist tot het gewenste resultaat is zoals jij het wenst.

Haha.. Ik ben nog niet zolang bezig dus weet niet echt hoe nou een kick geluid van een 909 klinkt.. 8~

nou probeer gewoon een droge kick te maken zonder dist(zoals in (oude)trance nummers nog wel eens gebruikt word). Beetje zoals een drummer een basdrum geluid produceert,iets in die richting. Heb je deze kick als basis ga dan met EQ, DIST en COMP aan de slag en je moet al een heel eind komen. Daarna Freak'n'tweak met de PRO53 om het te perfectioneren.

Nog een kickline om het af te leren ;-)

Attachments

• wazakickb.mp3
    275,5 KB · Bekeken: 134
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back