Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door dct
Even denken hoor..... het is vandaag 11 augustus......ik wil je natuurlijk voldoende tijd geven......uhhhhh........

ZATERDAG 26 AUGUSTUS -- dan open jij een nieuw topic ter beoordeling van jouw track.

Ik en alle andere mensen die iets met hardcore hebben op dit forum verwachten nu natuurlijk iets van je he!!

KOM MAAR OP!!!!!

dat moet genoeg tijd zijn :)
ik ga proberen of ik dit weekend al iets af kan krijgen :)

Tip:

Wat ik vaker gedaan heb is bijv. eerst mn 909 korte decay 4X doolussen met veel mid erin en niet te veel laag en een tikje overgained.

Dan naar 4 keer doorgelust te hebben het laatste kanaal naar de sherman sturen en die goed oversturen zodat je een staart krijgt en mooi klinkt natuurlijk.

Dan stuur je de laatste van de 4 doorgeluste kicks naar bus 1-2 en de sherman naar 3-4 en laat de main uit van alle kanalen.

Dan mix je gewoon via de bussen totdat de verhoudingen kloppen of iig wat jij lekker vindt.

Misschien heb je er wat aan misschien niet.. succes

Origineel geplaatst door dct
Even denken hoor..... het is vandaag 11 augustus......ik wil je natuurlijk voldoende tijd geven......uhhhhh........

ZATERDAG 26 AUGUSTUS -- dan open jij een nieuw topic ter beoordeling van jouw track.

Ik en alle andere mensen die iets met hardcore hebben op dit forum verwachten nu natuurlijk iets van je he!!

KOM MAAR OP!!!!!

Idd ben benieuwd

Origineel geplaatst door D-Ranged
Kan de topictitel aangepast worden in "Professionele hardcore kick?":P

Ik stoor me er aan:D :smeris:

Ga jij dan ook gewoon "het stoort mij" of "ik erger mij daar aan" zeggen ;)

damn.. dat dat nu pas een keer gebeurd is.. dacht dat de mods t niet aan konden passen ofzo..

oke, ik houd al op met de onzin.. :frons:

.. Tijd voor wat kicks! :dj:

Progje Pro-53 en een hoop fx voor bass en distortion. Gemaakt in fruityloops.

Vraagjes: Ik heb nog geen monitors, maar is de bass goed genoeg als het gaat over volume?
En is de kick zo warm, of moet ik daar nog aan werken?

Attachments

• kickje.mp3
    546,8 KB · Bekeken: 124
Klinkt lekker hoor, goed bezig:okdan:

wow.. thanks! :okdan:

Ik ben gelijk bezig met een melodietje en nu nog wat stemmetjes zoeken en afwisseling maken. In de vakantie heb ik veel nagedacht over hoe ik het nou t beste kan doen, en het werkt wel blijkbaar! :)

Laatst gewijzigd:
hehe ja bedankt.. dr reageert voortaan niemand meer eigenlijk..
Maar mn nummer die ik hier laatst had gepost die had veel te weinig bass kwam ik net achter.
Hij was zoizo nog niet af maar ik zie nog wel of ik hem af ga maken. Niet echt de stijl die mensen hier echt vet vinden geloof ik?

De vetste kick maak je door een rappe sweep te ontdoen van de onnodige frequenties.

Wat je over wilt houden is een tik op 1 Khz, een "stomp" op 120 Hz en de vetheid van een sweep van 60-40 Hz.
Als je deze basisingredienten weet te knippen en in de juiste verhouding filtert komt het helemaal goed.

Je kan echter gewoon ook een goeie jatten.

Ik heb ooit een kick van "Antiloop" gejat en die heb ik aangedikt met eigen "hertz" zodat hij qua dynamiek en laag gewoon ramt als de ziekte.

Andere oorzaak is de player die je gebruikt, de sampler of de computer. Veel geluidskaarten klinken dun.

Ik hou het bij de S1100 van Akai als drumsample weergever.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back