Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door cybermax
De vetste kick maak je door een rappe sweep te ontdoen van de onnodige frequenties.

Wat je over wilt houden is een tik op 1 Khz, een "stomp" op 120 Hz en de vetheid van een sweep van 60-40 Hz.
Als je deze basisingredienten weet te knippen en in de juiste verhouding filtert komt het helemaal goed.

mhh.. volgensmij begrijp ik je verkeerd. Ik ben nu aan het proberen maar het gaat niet echt goed al zeg ik hetzelf.
alleen die frequenties houd ik en de rest filter ik zover als kan weg. dit komt er dan uit. Niet echt wat je noemt een beruchte hardcore kick, misschien weet je wat ik verkeerd doe:

Attachments

• kick.mp3
    137,8 KB · Bekeken: 111
Ik? Pro53 nu, eerst junglist maar die vond ik niet zo heel vet eigenlijk.

En ik ben aan het filteren, en dan doe ik de hoge tonen weg, en het blijft dan veel te dof klinken, mag ik de hoge tonen na de distortion ook weer omhoog gooien? als ik ze dus weg heb gefilterd

Zo, stukken beter! Maar mijn 'stomp' is gedistort, hoe krijg je hem clean? Of zijn mijn hersenen mij aan het mindfucken?

Attachments

• kick gefilterd.mp3
    133,5 KB · Bekeken: 129
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Leendert
Zo, stukken beter! Maar mijn 'stomp' is gedistort, hoe krijg je hem clean? Of zijn mijn hersenen mij aan het mindfucken?
Klinkt iets te kapot, verder wat hol.. Hij mag voorin veel duidelijker die attack hebben, en ik mis een scherp randje bovenin.. Laag mag ook wel wat dikker aanwezig zijn..!

Ik zal er nog eens wat beter aan gaan werken. wel relaxt trouwens dat er mensen zijn die me vertellen wat ik fout doe! thumbs up! :okdan:

Haha :D

ja dat zal je nog wel vaker gebeuren..

ik ken t maar al te goed.. heb je een heerlijke kick, oh toch nog ff hier en daar wat bij tweaken om te zien of t nog mooier kan.. en zo ineens, kom je erachter dat de kick voor geen reet meer klinkt.. ik probeer mezelf ook aan te leren als ik eenmaal tevreden ben dat ik er verder af moet blijven en gewoon aan de gang moet gaan.. maar t is vaak te verleidelijk om hier en daar nog ff aan te zitten :P

haha.. naja kijk ik heb een hele zware kick, maar ik wil het hoog er nog wat bij doen, maar als ik de frequenties aanpas van de hogen tonen klinkt hij niet, is er nog een andere manier?

freqs weer neutraal zetten en opnieuw beginnen .. als je m verder al teveel verpest heb helemaal opnieuw beginnen :D

dit werkt voor mij meestal t best :)

Nee ik bedoel ik heb dus het lage gedeelte gedaan en het hoge goed weggefilterd. Misschien Blood Overdrive van FL ertussenin zetten? Zou dat werken?

Ja toen ik het bedacht ben ik er gelijk mee begonnen en het werkt welzeker, ik heb hem ipv een waveshaper gedaan en krijg gezelfde effect met het laag en het hoog moet ik nog een beetje filteren, maar dit ziet er goed uit! ;)

dit is de kick waar ik het over had, wat vind je er zover hij af is van?

Attachments

• pro-53.mp3
    146,4 KB · Bekeken: 101
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back