Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dit zijn een paar tips. Kijk maar wat je mee doet. Ik probeer je alleen even een andere kijk te laten nemen.

1. Begin even helemaal met een schone lei. Laat even die presets die je hebt ontworpen helemaal voor wat ze zijn. (Dit is trouwens een goede creativiteits tip - ik brand mn oud dingen om een back-up te maken - vervolgens delete ik even alles uit het programma) Het is even pijnlijk, maar je leert er echt van.

2. Pak een 909 sample met een redelijke attack.

3. (Insert 1) Pak de gewone fruity compressor erbij. Zet de gain omhoog.

4. (Insert 2) Pak de fruity filter erbij. Low Pass tot ongeveer 750-850 hertz. Resonantie ong. 75%.

5. [Eigen Keuze] (Insert 3) Pak de gewone fruity reverb erbij.

6. Even geen distortion. Pas als je de gewone kick onder de knie hebt.

7. Dan praten we verder :kimono:

Origineel geplaatst door Leendert
oke, dus zoiets moet ik nu hebben?

wat klinkt die kick raar? ik vraag me echt vaak af of je t er niet om doet..

er zit zo'n lompe POK POK POK in de kick, alsof iemand op t raam klopt ofzo..

zal wel een instelling zijn op dat fruity filter.. probeer eens wat minder resonance

Leendert... speciaal voor jou. Heb ik ff gedaan in fruity.

Is dit hoe je het een beetje wil?

Attachments

• speciaalvoorleendert.mp3
    967,4 KB · Bekeken: 107
Origineel geplaatst door Terra Pee
Leendert... speciaal voor jou. Heb ik ff gedaan in fruity.

Is dit hoe je het een beetje wil?

klinkt lekker :)

en leg leendert nu aub uit hoe je dit doet in fruity.. dan zijn we met zn allen hopelijk voorgoed verlost :D

@ resonance: Check deze lompe pok 909 met lofi.

mja zo klinkt ie dus wel goed :)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
klinkt lekker :)

en leg leendert nu aub uit hoe je dit doet in fruity.. dan zijn we met zn allen hopelijk voorgoed verlost :D

Hij heeft de Fl File dus nu moet het goed komen :)

En dit is een 909? De kick beukt niet zo hard.

de jouwe ook niet :W

dat is een 808 kick met lange decay die 2keer door een distortionpluginnetje gerammeld :) 13 seconden werk
was maar ff om aan te geven dat t nie zoveel voorstelt

edit: edit.

Een basis know-how voor beginnende hardcore producers dit nog niet weten (Mijn PB-tjes naar Leendert even samengevat):

De cutoff bepaalt welke frequenties je doorlaat. Als je de cutoff een klein beetje opendraait laat je alleen de lage frequenties door. Als je hem half of helemaal opendraait laat je ook de midden en hoge frequenties door. De resonantie geeft de cutoff frequentie een boost dus lage cutoff -> lage frequenties boost /// hoge cutoff-> hoge frequenties boost.

Het basisprincipe 'layeren' is dat je verschillende kicks onder elkaar legt die elk een andere cutoff frequentie waarde hebben zodat je verschillende resonantie boosts hoort op verschillende frequenties. Dus de gehele kick wordt op verschillende frequenties 'dikker'.

Origineel geplaatst door Terra Pee
.. zodat je verschillende resonantie boosts hoort op verschillende frequenties. Dus de gehele kick wordt op verschillende frequenties 'dikker'.

Ohja joh? Maar mijn kick had een rare bonk erin zitten volgens resonance en die was toch echt van een cutoff. Dus ik begrijp t niet. Hij mag niet teveel gecutofft worden? :D

Ohja joh? Maar mijn kick had een rare bonk erin zitten volgens resonance en die was toch echt van een cutoff. Dus ik begrijp t niet. Hij mag niet teveel gecutofft worden? :D

Neen Leendert, lees goed, niet te veel resonantie zegt ReSoNaNcE:

Tip na aanleiding van het bovenstaande:
Te veel van het goede is nooit goed.

Nog een gratis tip:
Zet je koptelefoon/monitors nooit te hard aan. Als je kick goed klinkt tewijl je de volume zacht hebt klinkt de kick nog vetter als je de volume hard zet. Men denkt dat alles goed klinkt als het hard staat.

Lees deze boeken :geslaagd: :
Power Tools for Synthesizer Programming (Jim Aikin)
Mixing with your Mind (Michael Paul Stavrou)

Dan praten we verder :kimono: .

:dubbel:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back