Leendert
Gedeactiveerd account
Ja maar hoe doe je het?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door spdk
33 pagina's over hardcorebassen maken en dan wordt er pas gevraagd wat oversturen is? Vet!![]()

Origineel geplaatst door spdk
33 pagina's over hardcorebassen maken en dan wordt er pas gevraagd wat oversturen is? Vet!![]()

Origineel geplaatst door Alex Omega
Heeft dus geen enkele zin om er nog 33 vol te schrijven.
Maak eens tracks met die klote kicks...
![]()

Mjah, da's ook relatief he...Je kunt wel een ubervette kick hebben, maar als die in een track niet werkt heb je er nog geen flikker aan...Een goede kick is vooral een goede kick als 'ie werkt in de track die je maakt. Maar met dit tempo krijgen we straks 33 pagina's over hoe je een professionele hardcorelead maakt, hoe je professionele hardcoreclaps en snares maakt, waar je professionele hardcoresamples vandaan haalt, hoe je een professionele hardcoretrack arrangeert en hoe je een professionele hardcoretrack afmixt. Daarnaast is er zóóóóóveel over geschreven, dat ik, terwijl ik zelf nog genoeg moeite heb met het maken van vette kicks, er dood- en doodmoe van wordOrigineel geplaatst door Engineer
Dan moet je eerst wel goede kicks hebben ...

die manier hou ik wel vanTouché ...Origineel geplaatst door Nightstorm
Mjah, da's ook relatief he...Je kunt wel een ubervette kick hebben, maar als die in een track niet werkt heb je er nog geen flikker aan...Een goede kick is vooral een goede kick als 'ie werkt in de track die je maakt. Maar met dit tempo krijgen we straks 33 pagina's over hoe je een professionele hardcorelead maakt, hoe je professionele hardcoreclaps en snares maakt, waar je professionele hardcoresamples vandaan haalt, hoe je een professionele hardcoretrack arrangeert en hoe je een professionele hardcoretrack afmixt. Daarnaast is er zóóóóóveel over geschreven, dat ik, terwijl ik zelf nog genoeg moeite heb met het maken van vette kicks, er dood- en doodmoe van word![]()

Als iemand een goede kick heeft post 'ie die hier niet als 'ie verstandig is, maar gebruikt 'ie 'm lekker om er een nieuwe hardcoreklassieker mee te bouwenOrigineel geplaatst door Engineer
Touché ...
Laat ik het anders formuleren: ik heb hier nog weinig kicks gehoord waarvan ik vind dat ze goed zijn (dat is dus subjectief) . Dus als men nou zegt dat het vreemd is dat er na 33 pagina's nog steeds bijna geen "goede" kicks zijn verschenen, dan hebben ze een punt, maar zolang die "goede" kicks er niet zijn vind ik het niet persé zinloos. Je kan deze thread namelijk ook niet volgen, heb je ook niet last van ons prutsers![]()

Helemaal mee eens ... Er zijn alleen wel een aantal producers die met een kick als basis werken, dus dan wordt het lastig als je voor je eigen gevoel geen lekkere kick kunt maken. Zelf ben ik wel benieuwd hoe bijvoorbeeld Art Of Fighters hun kicks maken, of ze bijvoorbeeld een Decimator gebruiken voor die kraak in de body van de kick. En over dat soort kicks heb ik nog niet zoveel gelezen (of ik heb het niet begrepen).Origineel geplaatst door Nightstorm
Als iemand een goede kick heeft post 'ie die hier niet als 'ie verstandig is, maar gebruikt 'ie 'm lekker om er een nieuwe hardcoreklassieker mee te bouwen
Daarnaast is er geen standaardrecept voor een kick, er is ook geen ultieme kick. Ik heb zelf ook jarenlang allerlei tips en truuks uitgeprobeerd, maar de vetste kicks maak ik nou met alleen een virus en de gain + eq van m'n mixer. Niks layeren, compressen of weetikveel wat. Anderen gooien wel weer vier kicks op elkaar gestapeld door drie compressors, twee distortionplugins en drie filterplugins. Nou ja, dat kan ook werken, maar dat moet je gewoon zelf uitproberen. Het gevaar is dat Leendert en anderen zich blind gaan staren op die kicks en vergeten muziek te maken, met als gevolg dat ze er over een tijdje gefrustreerd mee kappen en da's nou net niet de bedoeling. Dus, fuck die kicks, ga gewoon lekker muziek maken!![]()

Origineel geplaatst door Negative Plus
Ïk zou zeggen gewoon door typen. Op naar de 66![]()

Origineel geplaatst door Engineer
Helemaal mee eens ... Er zijn alleen wel een aantal producers die met een kick als basis werken, dus dan wordt het lastig als je voor je eigen gevoel geen lekkere kick kunt maken. Zelf ben ik wel benieuwd hoe bijvoorbeeld Art Of Fighters hun kicks maken, of ze bijvoorbeeld een Decimator gebruiken voor die kraak in de body van de kick. En over dat soort kicks heb ik nog niet zoveel gelezen (of ik heb het niet begrepen).