Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nee compressie vergeet ik niet, anders blaas ik denk ik mijn boxen op door het vele 'rood' .. :P
Maar het lukt weer redelijk hoor, ik had gewoon wat verkeerde instellingen bij Blood Overdrive (teveel filter)

Dat zal hendig ja. Maar hebben mijn boxjes effect als je het zo hoort?

Attachments

• pro53 kick.mp3
    69,9 KB · Bekeken: 130
umm niet het gewenste effect ben ik bang!... je mist een hoop laag, punch is weg... hmmzz... maar dat hoor ik vaker, mensen die andere monitoren gaan gebruiken, moeten ineens heel anders te werk gaan.

waarschijnlijk omdat betere monitoren het geluid EERLIJKER weer geven. Ik heb zelf ook een hele tijd met simpele speakertjes gewerkt, waar het al te snel dik op klinkt, daarna wat betere (actieve) monitoren gekocht en dat ging uiteindelijk stukken beter, maar kost wel een hoop frustratie ;) (zoals overigens knoppen draaien VAAK oplevert ;))

(hierbij is ook wel belangrijk te melden dat veel mensen die met FL werken, waaronder ikzelf, veel bezig zijn om het geluid aan te passen aan de onvolmaaktheid van de sequencer, terwijl dat alleen maar ten kosten van je sound gaat.....)

Wat is hier mis aan? en kan het zijn dat ik iets fout heb ingesteld met mn versterker? Is al een oud ding dusja..

Want andere mixen gaan veel harder voordat ze gaan kraken en mijn mixen gaan altijd snel kraken. Alles zit onder de 0 decibel en ik heb een compressor staan op mastering met het vakje limiter aangeklikt zodat ie niet zo snel in het rood is, is dat slecht?

Attachments

• hardcore kick vandaag.mp3
    142,1 KB · Bekeken: 128
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Leendert
Wat is hier mis aan? en kan het zijn dat ik iets fout heb ingesteld met mn versterker? Is al een oud ding dusja..

Want andere mixen gaan veel harder voordat ze gaan kraken en mijn mixen gaan altijd snel kraken. Alles zit onder de 0 decibel en ik heb een compressor staan op mastering met het vakje limiter aangeklikt zodat ie niet zo snel in het rood is, is dat slecht?
Is toch nog een beetje dof

aha, ja maar bij mij kraakt hij heel erg dus ik weet niet.. hoge tonen opgeblazen? Andere nummers hebben het op sommige punten maar.. heel kort?

wow gast, sorry dat ik het zeg, maar ze klinken nu echt nergens meer naar.. klinken echt fucking dof :o:

Probeer de microtonic eens.....

Titans Playground of the Gods Mixed by DJ Vince CD1
lenny Dee & Tieum- Microtronic

Het lag niet aan de synth hoor, maar aan de bewerkingen ervan.
Nu al een stuk minder dof, ik denk dat het mijn instellingen waren van mijn versterker.
er waren veel hoge tonen en nu heb ik scratch fill aangezet en nu zijn die er niet
en hoorde ik ook hoe dof ze waren. Maar misschien nog een beetje dof? zou kunnen!

Attachments

• hardcore kick nu.mp3
    233,3 KB · Bekeken: 127
ik denk dat jij eens een weekje geen kicks moet maken :smeris:

heb trouwens nog niet naar je laatste voorbeeldje geluisterd.. zit net in een mix en die duurt nog wel ff..
ik luister vanaaf ff.. een break voor jou kan iig geen kwaad, en daarna weer met frisse oortjes verder gaan :)

om eerlijk te zijn merk ik ook erg weinig progressie met gisteren of een maand geleden..
als je er zo veel mee bezig bent schiet t ook niet meer op.. al je kicks klinken bijna t zelfde behalve is de 1 doffer of minder dof dan de ander.. serieus, ga eens een weekie of iig een paar dagen wat anders doen :biertje:

Als deze ook niet goed is dan zal ik het even niet meer doen nee.. dan zit ik er ech teveel in en hoor je niet meer wat goed of fout is.. :confused:

edit: .. nee wacht.. deze is ook al te dof..

Attachments

• kick.mp3
    365,6 KB · Bekeken: 150
zo hoort ie te zijn dan denk ik..

@ resonance: Komt omdat iedereen zeikt over dat ie dof is (ik zelf ook) en ik wil hem dus niet meer dof hebben en zit hem de heletijd aan te passen :erm:

Attachments

• kick.mp3
    365,6 KB · Bekeken: 132
Laatst gewijzigd:
Ik volg deze draad al een tijdje niet meer, maar je bent toch zeker wel vooruit gegaan met je kicks sinds de laatste keer dat ik een voorbeeldje van je gehoord heb moet ik zeggen...

Origineel geplaatst door Leendert
zo hoort ie te zijn dan denk ik..

@ resonance: Komt omdat iedereen zeikt over dat ie dof is (ik zelf ook) en ik wil hem dus niet meer dof hebben en zit hem de heletijd aan te passen :erm:

Deze is al wat minder dof weer.. Maar nu heb je er dus weer teveel en leliljke reverb opzitten wat hem enigzins laat verzuipen...
Misschien kun je je op t moment ff beter gaan concentreren op synths bouwen ofzo, wat leads etc, de synth verder uitpluizen dan alleen kicks maken, en dan over een tijdje weer op je kicks terugkomen..

Juist brotha!! Jij begrijpt die shizzle :D 8o)

Chain.jpg

:geslaagd:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back