Professionele hardcore kick?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Hardcore kicks zonder 909 (ook geen 909 samples)

Re: Hardcore kicks zonder 909 (ook geen 909 samples)

Origineel geplaatst door Terra Pee

PS> Leendert... geen Pro-53 kickjes :dubbel:

Is dat allemaal voor mij? God, wat ben ik machtig met mn Pro! :engel: ;)

Nu vooruit dan maar:

Wav:

Attachments

• h k c wav.wav
    47,4 KB · Bekeken: 128
en vooruit, voor de luie gasten onder ons ook in MP3 vorm.

(basis is 808-sample + wat noise, etc.)

Origineel geplaatst door Leendert
Dan toch nog maar ffe een kickje voor dat ik in bed ga. :)

Kijk.... Dit is al heel wat beter dan de laatste kicks die je gepost hebt! :)

Ook ff voordat ik naar bed ga:

microKorg door buizen EMX-1 en een beetje tweaken (enkel 1 kick - niet gelayerd)

Okee echt de allerlaatste..
JoMoX Mbase01 door buizen EMX-1.

Attachments

• alto-kicksrough.mp3
    474,7 KB · Bekeken: 112
Origineel geplaatst door 6 trak
pcies... in hoeverre is een vol-over-de-nek-gaande-disto-boost-rammende-909-kick nog een 909 kick? :eureka:

als je je daar eens wat dieper in verdiept zul je merken dat t echt wel uitmaakt.. juist na verkrachtig..
niet elke kick blijft nog mooi na verkrachting.. de 909 echter wel die moet je echt heel hard verkrachten vergeleken andere kicks wil je geen beukende kick meer overhouden.. dit is juist de reden dat de 909 zo geliefd is in de hardcore

al een tijdje geen herrie meer gepost in deze topic..

toch nog maar ff mn Tehringer op zn donder gegeven voordat ie hier de deur uit gaat..
best een leuke mengert voor hardcore kicks trouwens, begin me bijna af te vragen of ik m niet zou houden..
maar nee toch maar niet :P

kick komt voor de verandering niet uit de 9090..maar uit een VA (nordrack 2)

Attachments

• kick0r1.mp3
    819,3 KB · Bekeken: 108
Laatst gewijzigd:
:D wat heb ik gedaan! :P nu is er nog zo'n topic 8o) 'k zal er vanavond ook ff een paar posten (morele verplichting en schuldgevoel enzo), en gewoon van domme sinussen wel te verstaan :W

microtonic door wat fx gejaagd, snel ff handmatig ingespeeld, dus niet geheel in de maat :)

Attachments

• kicks.mp3
    986,6 KB · Bekeken: 109
Origineel geplaatst door mantisnl
microtonic door wat fx gejaagd, snel ff handmatig ingespeeld, dus niet geheel in de maat :)

Ja zoals je zei: ondanks de ritmes is zijn het toch best leuke kickjes. :biertje:

nog een kick uit een normale va synth zelfde als hiervoor alleen beetje anders ge-eqed

Attachments

• kick0r2-01.mp3
    823 KB · Bekeken: 110
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
nog een kick uit een normale va synth zelfde als hiervoor alleen beetje anders ge-eqed

Ze klinken allebei best vet hoor. (Ik hou ook wel van die hoge resonantie & cutoff stukjes tussendoor, is wel apart.) Heel ander karakter als een 909 kick/sample maar het heeft toch iets echt moois zo'n synth-kick. Als je steeds andere settings probeert kun je heel aparte kickjes krijgen, en dan nog parameters automatiseren kun je hele vage vette kicks en loops maken maken. Zo kun je met een synthkick veel meer shit uithalen dan met een vaststand kick.

Moet wel ff zeggen dat die synth-kicks vaak wat scheller zijn (pijnlijker om aan te horen). Of tenminste er zit een schelle element in. Bij mezelf ook al. Wat zou je daaraan kunnen doen? Ja minder resonantie, maar dan verlies je weer die punch. Of de 'Filter EG Intensity' wat lager zetten. Ik ga es weer achter de gear zitten.

@Mantisnl: Die microtonic kickt ook ass.

Ik vraag me wel iets anders af:

Laatst zij iemand iets over bepaalde dingen wegfilteren.
Moet persee de frequenties 250 en 500 weg worden gefilterd?
Want als ik die terug doe word mn kick een stuk harder. :)

>Leendert: Hey Leendert! Wel allemaal leuk en aardig deze thread.. Maar kun je je mede-forummers eens meedelen wat je nou allemaal geleerd hebt vanaf het begin?

Ben zelf ook wel benieuwd.. maar misschien ook handig voor noobs? Als een soort van Faq.. ;)

Misschien handig voor nieuwkomers? :eureka:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back