klein raar M-audio probleempje

B3-jojo

Hammond Wizard
Hallo,

Ik zit rustig te wachten op mijn nieuwe Audiophile (de oude is gestorven;{ )
De optredens gaan echter gewoon door. Ik gebruik nu tijdelijk even een M-audio uno.
Werkt wel best hoor, alleen als ik op de plek des optredens kom en ik sluit alles aan (laptop en zo), dan gaat mijn MSbillgates xp heeft fijn de uno weer opnieuw installeren. De drivers staan er al wel op, dus de cd heeft hij niet nodig.
Dat is vrij lastig, want voordat ik vertrek laad ik alle VST's al in en stel ik de geluidsverhoudingen in, in V-Stack. Omdat ik de driver opnieuw installeer, doet pakt V-stack de midi signalen niet meer en dus moet ik V-Stack opnieuw opstarten en weer alle VST's opnieuw inladen.

Is er een manier om ervoor te zorgen dat het niet uitmaakt of ik de uno uit de usbpoort haal. En dat die dan dus niet opnieuw die driver gaat installeren?
(nieuwe windows installatie, verder niets mee gebeurd of zo. Alleen Vstack en een berg VST's geinstalleerd.)

zorg dat die uno aangesloten staat voordat je d elaptop aanzeet? Ook pas de uno er uit halen als de laptop helemaal afegsloten is.

Je heb dit probleem niet als je de laptop na installatie en configuratie van de v-stack, restart?

Ik stel de laptop voordat ik vertrek in en zet em daarna op suspend (slaapstand). Ik sluit de laptop dus niet af. Met andere usbapparaten maakt het niets uit als ik ze er uit haal terwijl die suspended is. Ik doe de uno er weer in voordat ik de laptop weer wakker maak.:confused:

waarokm op suspend als ik bragen mag? Kan je niet de gegevns van v-stack opslaan in een tamplate/conmfig file. laptop aflsuiten en bij aankomst laptop opstarten, en de template/config file inladen?

Maw, heb je ook ander emogelijkheden geprobeerd?

Ik weet helaas niet veel van usb techniek af, maar het zou kunnen zijn dat wat jij doet onder suspend mode niet geheel lekker werkt met de uno.

Overigens is het volgens mij ook beter je laptop keurig uit te doen alvoren je er mee op stap gaat.

ik had het zelfde probleem met mijn laptop. had er een maya44usb en een midisport 2x2.
soms geen probleem, maar een andere keer wel, met beide apparaten. ik gebruikte overigens niet de slaapstand maar zette hem gewoon uit. ik was het zo zat dat ik dwe hele meuk maar heb verkocht.
ben er nooit achter gekomen wat het probleem precies was, denk een stom typisch usb ding. succes !

Stop je hem steeds in dezelfde usb poort?

Ik heb namelijk ook wel eens USB probleempjes als ik randapparaten installeer op de ene poort en dan later weer eens in een andere poort plug... (is ook raar vind ik, maar je weet maar nooit)

Slaapstand is trouwens bij mij ook uit den boze.. heb daar al wel eens een systeem helemaal mee naar de donder geholpen... (het systeem sluit zo snel af, dat je schijven geen tijd genoeg krijgen om alle tempfiles/hyberfills oid... weg te schrijven ofzo. Gevolg.. Windows start niet meer op)
Het kan zijn dat dit intussen achterhaald is trouwens.. gebruik het zelf nooit iig.

:stupid :stupid :stupid :stupid Het was inderdaad het feit dat ik het ding in een andere USBpoort had gedaan...:stupid Echt stom dat dat problemen moet opleveren. Bij m'n linux systeempje maakt dat niets uit. Maarja, daar kan ik weer niet alle vst's op draaien.

Het probleem is gelukkig opgelost. Dank aan u allen:halleluja

Back