ESi4000 start niet meer op

het verhaal wordt inmiddels wat vreemder:
op aanraden van monologic vandaag de stoute schoenen aangetrokken en het ding opengeschroeft, het geheugen er uitgehaald en het ding aangezet...startte zonder problemen op, daarna het geheugen weer teruggeplaatst, weer aangezet en wederom startte ie zonder problemen op
kap er weer omheen gegooid, in elkaar geschroefd, nog even testen en toen startte ie opeens weer niet op
dus weer opengeschroefd, geheugen in de andere bank gegooid en toen startte ie weer prima op, ook na het weer in elkaar schroeven

dus hop, weer terug de studio in, aansluiten en wat samples laden...en toen: geen geluid meer :erm:
nog een keer opstarten, toen startte ie weer niet op en gaf d-version even een tikje aan de onderkant van de sampler en toen startte ie wel door...weer geluidje laden, één van m'n befaamde keiharde kicks :P maar ipv "deng" kwam er "pfrrrftgkgg" uit

kortom, volgens mij is ie behoorlijk naar de filistijnen =(

mjah nog geld uitgeven voor dit ding heb ik er niet voor over, ik ga gewoon een nieuwe sampler kopen die beter aansluit bij wat ik van een sampler wil

Klinkt gewoon alsof er iets los zit intern? Je geeft een tik en hij werkt weer even, klinkt als een los of gaar connectortje..

Origineel geplaatst door FragK
Klinkt gewoon alsof er iets los zit intern? Je geeft een tik en hij werkt weer even, klinkt als een los of gaar connectortje..

Ja, misschien dat je (met overleg en wijsheid) eens een aantal kabels los kan halen,
en weer aan kan drukken. Wat ook nog kan is corrosie of mechanische spanningen
die zorgen voor slechte kontakten (o.a. ic voetjes), zeker met corrosie helpt loshalen
en weer aandrukken ook weleens. Zorg er wel voor dat je goed geaard bent als je dit
apparaat openmaakt (statische electriciteit is niet fijn) en aan de componenten gaat zitten.

Origineel geplaatst door maxim-crx
Als je een nieuwe koopt, dan heb ik misschien wel interesse in je emu 4000.

ik heb een nieuwe gekocht, de oude staat voor reserveonderdelen. misschien heb je daar ook interesse in?
groet, sunny

Origineel geplaatst door sunny pedaal
ik heb een nieuwe gekocht, de oude staat voor reserveonderdelen. misschien heb je daar ook interesse in?
groet, sunny

Wat was er dan met die van jou aan de hand?

ruis/ vervorming op een kant. ( zowel bij main alsook bij sub uitgang). ontstaan na inbouw van een interne harddisk ( inmiddels verwijderd )

nou maar weer eens een schop...

heb allang al een andere sampler (yamaha a4000), maar mis toch die esi eigenlijk (veel fijnere interface, fijnere filters, meer outputs)

had m nog staan, dus denk laat ik t maar weer eens proberen...voor zover ik kan zien doet ie t gewoon helemaal, behalve geluid maken :confused:

bijv. bij sample setup, er komt geluid binnen, dit geluid stuurt ie ook weer uit als ik de monitoring aan heb staan, hij reageert erop als ik sample met "arm sampling", maar als ik dan met de auditionbutton de sample af wil spelen: niets! als ik m aan een toets toewijs hoor ik: niets!

heb m weer ff opengesloopt, ramkaartje even in een ander slot gezet, wat contactjes aangeduwd, maar geen effect...

er was wel iets dat mijn aandacht trok, namelijk de connector tussen die grote printplaat en de turbokaart zit een beetje scheef aangesloten, dwz de connector zit niet helemaal recht in de turbokaart...dit is echter lastig te verhelpen, omdat ie vastgelast zit, dus mijn vraag is: zou dit er wat mee te maken kunnen hebben? immers ik hoor ook geen sample via de main output (terwijl die dus wel zou moeten werken, omdat het geluid er bij monitoring wel doorheen komt) en de main output heeft verder toch niets met die turbokaart te maken?

alvast bedankt voor uw hulp :)

Back