maar wel een vak appart , respect voor de goede geluidsman/v .
pfff , hoeveel bandjes ik niet gezien heb die best okee waren maar niet uit de verf kwamen door een naar de knoppen man

.
leadzang zachter dan de backing vocals en onverstaanbaar, gitaren veels te hard enz.enz. LUISTERREN !! eikels.
ook in deze tak van sport een hoop wannabees en soortgelijken die het te gek vinden om achter een joekel van een mengpaneel te staan , zonder het (schijnbaar?!) allemaal te hooren of te weten hoe of wat.
dus nogmaals , respect voor de goede geluidsman/v die het snapt en hoort .
je monitoring ben je zelf bij , en kan je desnoods zelf regelen of iig duidelijk maken .
maar als je zaal geluid kut is ,en dat heeft de knoppenman/v helemaal in de hand , ben je namelijk voor het(grote gedeelte) van je publiek OOK een kutband , al sta je de sterren van de hemel te spelen .
ik ben ook van mening (als je wat verder bent met de band iig) dat een goede geluidsman onderdeel hoort te zijn van je band . eentje die weet hoe het hoort te klinken en hoe de nummers gaan e.d. zodat de mensen op het podium aleen maar bezig hoeven te zijn met performen en met simpele aanwijzingen de monitoring kunnen regellen , en dus niet afhankelijk zijn van e.o.a wannabee die wel ff het geluid doet en zo je hele optreden naar de tyfus helpt .
zo , moest ik ff kwijt .
succes met zoeken senz