geluidsman/knoppenman gezocht

SENZiejjj

Ingeburgerd
hallo,

wij zijn SWITCH en zoeken met spoed een ervaren geluidsman/knoppenman.
ben jij diegene die wij zoeken??
check www.switch-rock.nl voor verdere info over de band en meld je aan!

greetzz
namens SWITCH

ik ga een tijdje mee qua knppen en shows
pb me maar als je interesse hebt.

auw.. knoppenman..... klinkt bijna net zo vreselijk als techneut.. }:|

maar wel een vak appart , respect voor de goede geluidsman/v .

pfff , hoeveel bandjes ik niet gezien heb die best okee waren maar niet uit de verf kwamen door een naar de knoppen man :erm: .
leadzang zachter dan de backing vocals en onverstaanbaar, gitaren veels te hard enz.enz. LUISTERREN !! eikels.
ook in deze tak van sport een hoop wannabees en soortgelijken die het te gek vinden om achter een joekel van een mengpaneel te staan , zonder het (schijnbaar?!) allemaal te hooren of te weten hoe of wat.

dus nogmaals , respect voor de goede geluidsman/v die het snapt en hoort .

je monitoring ben je zelf bij , en kan je desnoods zelf regelen of iig duidelijk maken .
maar als je zaal geluid kut is ,en dat heeft de knoppenman/v helemaal in de hand , ben je namelijk voor het(grote gedeelte) van je publiek OOK een kutband , al sta je de sterren van de hemel te spelen .

ik ben ook van mening (als je wat verder bent met de band iig) dat een goede geluidsman onderdeel hoort te zijn van je band . eentje die weet hoe het hoort te klinken en hoe de nummers gaan e.d. zodat de mensen op het podium aleen maar bezig hoeven te zijn met performen en met simpele aanwijzingen de monitoring kunnen regellen , en dus niet afhankelijk zijn van e.o.a wannabee die wel ff het geluid doet en zo je hele optreden naar de tyfus helpt .

zo , moest ik ff kwijt .

succes met zoeken senz :)

Origineel geplaatst door bassio
maar wel een vak appart , respect voor de goede geluidsman/v .

pfff , hoeveel bandjes ik niet gezien heb die best okee waren maar niet uit de verf kwamen door een naar de knoppen man :erm: .

dus nogmaals , respect voor de goede geluidsman/v die het snapt en hoort .

maar als je zaal geluid kut is ,en dat heeft de knoppenman/v helemaal in de hand , ben je namelijk voor het(grote gedeelte) van je publiek OOK een kutband , al sta je de sterren van de hemel te spelen .

Bedankt voor je respect :)

Dat een geluidsman het zaalgeluid helemaal onder controle heeft is helaas niet waar. Een idioot hard meppende drummer met een niet erg hard zingende zanger ervoor heeft tot gevolg dat je meer drums dan stem door de zangmicrofoon krijgt. Niets aan te doen. Snoeiharde gitaarversterkers die de zaal staan ingericht kunnen soms het geluid van zelfs de PA overstemmen. Het is vaak zo dat ik zelfs in een zaal als Tivoli (capaciteit 1000 mens) weinig tot geen verschil merk als ik de kanalen van bas en of gitaarversterkers dicht zet !
Als je vaste geluidsman bent bij een band is de helft van je werk de bandleden op dit soort problemen te wijzen. Als je als geluidsman een bandje voor je neus krijgt waarvan de gitarist er van overtuigd is dat hij zijn geluid alleen krijgt met de versterker op 12, dan kun je nog zo goed zijn met die knopjes maar de wedstrijd is verloren.

Goed geluid is een "team effort". Het vereist een prettige samenwerking tussen band en geluidsmensen. En een goed spelende band. Voor een slecht spelende band kun je geen goed geluid doen. Alleen als alles goed samenwerkt (PA & geluidsman, Band, Podiumgeluid, Zaal) krijg je echt goed geluid.
Het is toch opmerkelijk hoeveel macht mijn beroepsgroep soms krijgt toebedeeld.

Met vriendelijke groet,
Allert

PS Het is absoluut ontzettend dope om achter een dikke Midas te staan !

Origineel geplaatst door daddy d
goed monitor mixen das pas een kunst

Absoluut in veel respecten ingewikkelder dan FoH geluid.

Bijvoorbeeld:

Q: What's the difference between a monitor engineer and a toilet ?
A: The toilet only has to take shit from one person at a time

;)

Origineel geplaatst door Allert
Bedankt voor je respect :)

Dat een geluidsman het zaalgeluid helemaal onder controle heeft is helaas niet waar. Een idioot hard meppende drummer met een niet erg hard zingende zanger ervoor heeft tot gevolg dat je meer drums dan stem door de zangmicrofoon krijgt. Niets aan te doen. Snoeiharde gitaarversterkers die de zaal staan ingericht kunnen soms het geluid van zelfs de PA overstemmen. Het is vaak zo dat ik zelfs in een zaal als Tivoli (capaciteit 1000 mens) weinig tot geen verschil merk als ik de kanalen van bas en of gitaarversterkers dicht zet !
Als je vaste geluidsman bent bij een band is de helft van je werk de bandleden op dit soort problemen te wijzen. Als je als geluidsman een bandje voor je neus krijgt waarvan de gitarist er van overtuigd is dat hij zijn geluid alleen krijgt met de versterker op 12, dan kun je nog zo goed zijn met die knopjes maar de wedstrijd is verloren.

Goed geluid is een "team effort". Het vereist een prettige samenwerking tussen band en geluidsmensen. En een goed spelende band. ...................

Met vriendelijke groet,
Allert

ja okee , er moet natuurlijk ook een bandje staan met mensen die weten (en horen) wat ze doen .

cheers
bas

:edit: aardige cv heb je trouwens , petje af

is ook zo,deze band speelt al ruim 20 jaar en sinds vorig jaar in deze formatie met mij erbij.
jammer genoeg scheelde onze vorige geluidsman aan communicatieve eigenschappen,en dat kut gepiep de hele tijd grrrr.

maar goed.
nogmaals wij zijn op zoek naar een goede geluidstechnicus die in de regio heerlen/kerkrade/sittard/geleen/maastricht woont.
alvast thnx

senzzz

geluidstechnicus gezocht!!! regio zuid-limburg

geluidstechnicus gezocht!!! regio zuid-limburg

hallo beste mensen,
nogmaals wild eik mijn oproep plaatsen voor een goede geluidstechnicus.
dus iedereen die intresse heeft
check onze website na voor verdere info
www.switch-rock.nl en neem dan contact op via de site.
wij zoeken dus iemand uit de regio zuid-limburg!!!
alvast thnxx
senzzzz

Back