Publisher die goed is in Acidhouse

Vinyl Junk

Stamgast
Jah!,

Al een tijdje produceer ik muziek voor het befaamde Acidtracks label, en er zijn meerdere producties ophanden.

Deze komen uit op 12" maar daar stopt het dan ook... Terwijl ik denk dat mijn muziek ook goed is voor compilaties e.d.

En tsjah, dan moet je netwerken... en laat Acid nu net ff lekker underground zijn....

Dus, wellicht dat ik op zoek ben naar een publishing deal voor mijn Acid.

Maar jah, welke publisher is hier heer en meester in??

Iemand ideeen?

;)

ga eens mailen met onze belgische acid vrienden van binary bassline misschien dat zij je verder kunnen helpen?!

Pak een paar van die compilaties en als het goed is moet je met die info en internet een heel stuk komen .... toch !?

Origineel geplaatst door glennplumber
Pak een paar van die compilaties en als het goed is moet je met die info en internet een heel stuk komen .... toch !?

Tsjah, en dat is 't nu net, kheb geen compilaties gek genoeg dus daar is 't lastig zoeken...
Maybe moet ik 's naar mijn acid vinyl kijken...

Maareeeh, alle suggestions zijn nog steeds welkom... :p

Origineel geplaatst door Chinetti
Bunker is geen publisher :)

Idd, sorry... dat was nou echt een 'impulse response' waar noisevault.com een puntje aan kan zuigen!! 8o)

Ken geen acid publisher, meestal gaat het gewoon via de normale weg, als de muziek gaaf bevonden word, dan komen ook de compilaties.
Ze nemen vaak zelf contact met je op.
Tenminste die ervaring heb ik zo altijd gehad.
Heb jarenlang bij EMI publishing gezeten, dat heeft nooit ene zak opgelevert.
Dit ging ook vaak over acid tracks.
De Scene is klein, dus vaak gaat het van mond tot mond.
En zowiso, erg veel compilaties op acid gebied zijn er toch niet meer?
Enige die ik nog ken van de laatste tijd is van Woody mc Bride, dat is een soort van history of acid, geloof iets van 6 platen packs.

Publishers zijn er volgens alleen maar waar echt veel geld te maken valt :D

Laatst gewijzigd:
als er veel geld mee te verdienen valt idd .. worden er al acid tracks in spellen gebruikt ? trouwens die acid junkies release op acid tracks is erg nice ..

Maar toch verwacht ik weer een revival met acid, in de komende jaren.
Aangezien er nu een hoop van die 303 software clones verschijnen, dus mischien dan ook meer compilaties.
Mischien.

Al was de laatste compilatie van woody, ook MET mp3's.
Weet niet hoe dat in de toekomst gaat lopen, mischien steeds meer mp3 dan vinyl.
Het is maar een gokje.
En of het dan nog zo interesant is?

Origineel geplaatst door razmatazz
Maar toch verwacht ik weer een revival met acid, in de komende jaren.
Aangezien er nu een hoop van die 303 software clones verschijnen, dus mischien dan ook meer compilaties.
Mischien.

Al was de laatste compilatie van woody, ook MET mp3's.
Weet niet hoe dat in de toekomst gaat lopen, mischien steeds meer mp3 dan vinyl.
Het is maar een gokje.

de acid revival is toch al een feit ? elke minimal dj draait tegenwoordig al acid door hun sets ?

Origineel geplaatst door MadR
de acid revival is toch al een feit ? elke minimal dj draait tegenwoordig al acid door hun sets ?

Nou ja, een feit? In ieder geval wel bijna!

Over het algemeen ben ik bekend als hardcore dj / producer, maar acid heeft bij altijd op nummer 1 gestaan. Ik mag dan ook trots zijn dat ik destijds nog de echte "hype" van de Acid house heb meegemaakt eind 80 begin 90.

Maar ik krijg de laatste tijd erg vaak interesse van organisaties, producers en dj's in de hardere dancestylen met vragen over acid... Ook al regelmatig de vraag of ik beschikbaar ban als dj voor nieuw te organiseren concepten m.b.t. Acid, en dat vindt ik toch hoogst opmerkelijk.

Vast staat iig dat de acid van nu natuurlijk ook staat als een huis en volwaardige partymuziek is. Het moet alleen nog ontdekt worden door het grote publiek. Of toch juist niet?

Ik ben gewoon op zoek naar een groter netwerk qua Acid, als producer, maar ook als dj, want acidparties regeren!

En tsjah, een publisher kan iig je muziek in een netwerk gooien. Hopelijk genereert dat wat meer naamsbekendheid.

Origineel geplaatst door Vinyl Junk

Vast staat iig dat de acid van nu natuurlijk ook staat als een huis en volwaardige partymuziek is. Het moet alleen nog ontdekt worden door het grote publiek. Of toch juist niet?

Een groot publiek, dat zal niet zo vlug gebeuren denk ik.
Mensen zullen het te moeilijk vinden, of te saai.
De grote hype is al geweest, 88-90, en een kleine revival in 92-94, maar echt groot ook niet.
Maar ja, wie weet.

Origineel geplaatst door Vinyl Junk
Nou ja, een feit? In ieder geval wel bijna!

Over het algemeen ben ik bekend als hardcore dj / producer, maar acid heeft bij altijd op nummer 1 gestaan. Ik mag dan ook trots zijn dat ik destijds nog de echte "hype" van de Acid house heb meegemaakt eind 80 begin 90.

Maar ik krijg de laatste tijd erg vaak interesse van organisaties, producers en dj's in de hardere dancestylen met vragen over acid... Ook al regelmatig de vraag of ik beschikbaar ban als dj voor nieuw te organiseren concepten m.b.t. Acid, en dat vindt ik toch hoogst opmerkelijk.

Ik ben gewoon op zoek naar een groter netwerk qua Acid, als producer, maar ook als dj, want acidparties regeren!

En tsjah, een publisher kan iig je muziek in een netwerk gooien. Hopelijk genereert dat wat meer naamsbekendheid.

check myspace.com .. elke zelfrespecterende producer heeft bijna al een pagina .. als je veel significante acid vriendjes verzameld moet je toch een leuk netwerkje kunnen opbouwen volgens mij .. kan je ook nog je nieuwe nummers aan je publiek laten horen .. erg handig !

wat mij eigenlijk ook opvalt is dat hier in belgie ''pure'' ahum acid feesten gegeven worden dit in tegenstelling met onze buurlanden. Niet altijd natuurlijk maar wel veeeel !

Wat wil ik daar mee wil zeggen ist volgende :

hier in belgie alst acid feest is dan ist ook heel den tijd acid (meestal, er zijn uitzonderingen!!)... ergens anders heb ik den indruk dat ze er andere stijlen door zwieren zoals techno,electro,hardcore,etc...

:duivels:

Origineel geplaatst door EviL 3°3
wat mij eigenlijk ook opvalt is dat hier in belgie ''pure'' ahum acid feesten gegeven worden dit in tegenstelling met onze buurlanden. Niet altijd natuurlijk maar wel veeeel !

Wat wil ik daar mee wil zeggen ist volgende :

hier in belgie alst acid feest is dan ist ook heel den tijd acid (meestal, er zijn uitzonderingen!!)... ergens anders heb ik den indruk dat ze er andere stijlen door zwieren zoals techno,electro,hardcore,etc...

:duivels:

Klopt wel een beetje, Ik alleen nog nooit een belgisch acid feest meegemaakt.

Als ik zelf acid draai kan dat van puur alleen acid in een set, ook van acid > techno > hardacid > industrial gaan. Ik vindt die stylen iig wel erg lekker bij elkaar passen. En op die manier bereikt acid wel een groter publiek...

Maar gewoon sleezy oldschool acid de hele avond is ook heel erg lekker :p

Morgen mag ik als 2Junxion draaien op Man @ Arms Acidwars feestje in Wuppertal :p Zijn er nog acidwarriors hier die ook gaan?

Back