probleem mpc2000xl

fjoesz

Gepokt en gemazeld
ik heb een leip probleem

ik heb een cf-reader in mn mpc gebouwd en heeft t altijd goed gedaan.
totdat ik een keer zo slim was om het os te upgraden naar 2.0
vanaf toen kon ik niet meer vrij door mn mapjes koekeloeren bij 'load'
als ik eenmaal een stapje verder naar rechts ga.. dan kan ik niet meer naar links on een ander mapje te selecteren
echt debiel wordt ik er van
heb os 2.0 nog 6 miljard keer geinstalleerd en nu op 1.14 blijft ie raar doen

iemand ideeen?

werk trouwens op een mac.. misschien dat ie wat met de mapstructuur zit te niften? lijkt me stug, maar het is echt raar

HELP!

Das misschien ook het probleem (OS 2.0)

Akai zegt:

Attachments

• os_mpc.jpg
    os_mpc.jpg
    44,4 KB · Bekeken: 94
Ik draai al sinds de zomer op 1.14 met MCD en het werkt prima...

Echt een raar probleem.. De cursortoetsen doen het verder wel goed?

-C-

1.2 bedoel ik ja.. excuse me.. was ff in de war met de 1000

cursortoetsen ok

alleen weer terug hoger in de tree kan niet

nu nog eens 1.14 er op gezet.. vraagt nu bij het opstarten om disk.. stop ik de card met mpc2kxl.bin file er in blijft ie hangen in het laden
fuckzooi... hij is echt onbruikbaar nu

wat nu?

floppy terugbouwen en een originele floppy ofzow?

shitshitshitshitshit

Ik heb altijd die flop er standaard in :)

Maar ik heb dan ook geen XL maar een "Classic"

8D

Ik zou het zeker proberen, floppy-drive aansluiten, OS flop in de drive
stoppen en dan de MPC2000XL aanzetten.
Dus weer booten van flop, ben benieuwd wat hij doet en "zegt".

Probeer dit klusje even rustig te doen, van jezelf een beetje op zitten fokken
wordt het allemaal niet beter op ;)

Ik heb ook soms problemen met die carddrive hoor. Ik denk dat ik jouw probleem ook wel eens heb gehad. Een oplossing is dan, het directory schermpje te sluiten (druk op F4) en nogmaals op Load (F1) te duwen (of op Save (F2) als je iets wilt saven), je gaat dan terug naar de root directory op je kaartje/diskette/zip.

Andere problemen die ik wel eens gehad heb en soms terugkeren:

- Bij het laden vanaf een kaart loopt de MPC plots vast. Gelukkig komt dit zelden voor want het betekent dus wel dat je je werk net hebt weggesmeten (alleen reboot helpt en dan is alles weg natuurlijk).

- Bij het plaatsen van samples vanop de computer wil de MPC de kaart niet meer lezen. De kaart uit de drive halen en wachten tot het lichtje uit is, daarna de kaart er weer insteken en weer op Load of Save drukken helpt; na een paar keer proberen lukt het weer.

- De meest vervelende bug die ik heb gehad is wel dat om één of andere duistere reden na het overhevelen van een map met samples van de computer naar de kaart, of na het renamen van een map op de computer, de map op de MPC niet als map maar als bestand zonder extensie wordt gezien... Met andere woorden je kunt niet meer aan je samples. De boel nog es overhevelen van de computer naar de kaart helpt in dit geval soms.

Ik werk trouwens ook met een Mac maar ik twijfel of het daar aan ligt; denk dat ik ook problemen had toen ik nog met PC werkte. Op m'n MPC staat ook 1.20 trouwens.

Ik heb een tijdje terug ook problemen gekregen met mijn MPC2000XL. Ik heb er een zip250 station ingebouwd i.p.v. 3,5floppy. Versie 1.14 erop gezet en alles werkte prima. Ik wissel ook veel bestanden uit tussen pc (ook met zip250) en MPC. Op een gegeven moment ging er iets mis met saven/laden in de MPC, allemaal wartaal op mijn MPC schermpje. Ik zet de MPC uit en weer aan, branden alle lampjes op de MPC en de melding: Insert MPC2000XL Disk!
Toen heb ik versie 1.14 op een ander zip schijfje gezet en deze in de MPC gestopt. Vervolgens deed hij het weer, maar ik kan nu niet meer opstarten zonder zip schijf erin! Dit kon eerder echter wel. Nadat ik van alles had geprobeerd (met handleiding erbij) besloot ik het maar te accepteren, totdat ik hier las dat meer mensen hier mee worstelen. Ik heb er 32mb geheugen en geen Flash Rom in zitten. Iemand een idee waar ik (of eigenlijk de MPC) de mist in ben gegaan?

hij vraagt dus bij mij ook om die disk
wel fijn dat er een workaround is.. maar dat kan betekenen dat ik mn flop dr in moet houden.. want van CF leest ie de OS file niet
ik ving iets op over dat de eeprom van de mpc maar een bepaald aantal keer te overschrijven is?
zo ja, bij akai bbestellen oid?
weet niet eens wat t is eigenlijk

Er bestaan 2 soorten 1.14.
De ene is gewoon de standaard 1.14 en de andere is de 1.14b
Heb ik wel ergens liggen.
Die lost een hele hoop vreemde problemen op zoals Zip-problemen.
Ik moet ff zoeken maar ik heb hem absoluut.
Als ik hem vind knal ik hem wel even op mijn site zodat jullie hem kunnen downloaden.
Goed idee?
Maar dat kan ik vandaag niet voorelkaar krijgen. Morgen of Zondag wel.

Greetz,

Mike

Mooi gebaar Mike, kon Akai nog wat van leren.

Kan je ook aangeven wat het is wat die problemen geeft?
En waar die 2 OS-en in verschillen?

Ik heb maanden probleemloos gewerkt met versie 1.14c voordat het probleem optrad, kan hier dus haast niet aan liggen.

Deze versie heb ik toegestuurd gekregen van Akai. Ik heb mijn MPC tweedehands gekocht en wilde er een zip250 drive inbouwen. Akai gemaild en die hebben mij via mail prima geholpen. Ze hebben zelfs een andere voedingskabel voor de zip drive opgestuurd (geheel kosteloos!). Petje af voor Akai!

Back