matthias klein
Stamgast
Last edited by a moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt voor de reactie, misschien kan ik beter een andere kick gebruiken alleen die ik heb ik te weinig. Zal binnenkort s ff op zoek gaan. Misschien zou een vocal ook wel goed doen, maakt het 1 geheel.Spacey
Alleen je bassdrum knalt tehard tegenover de rest
Thanx, ben zelf best tevreden over de track, ze zijn een stuk helderder dan tracks van een/twee jaar geleden. Zit progressie in, alleen weet ik dat ik er nog niet ben. Zelf ben ik nog niet tevreden over de percussie en de kick.potverdikkie, deze vind ik wel lekker!! Mooie kick, en lekkere vette synths, dikke snare! Lekker hoor!
Het geheel klinkt wat te rond, de kick is inderdaad te prominent aanwezig, en heeft die typische overcompressed sound (die ik iets té tense & dense vind voor deze track). Ik zou eens wat minder compressie gebruiken op de master daarom. Dit hoor je vooral in de kick-snare-ride combinatie. Die plakken 'iets' te veel tegen elkaar, waardoor die onverwachte 'industriële sounds' (moeilijk om te omschrijven wat je hoort natuurlijk) niet echt tot hun recht komen. Daar klinkt de mix iets té gesloten voor.
Misschien de hihats het tophoog wat uitfilteren of de hihatssectie incl. ride wat de-essen?
) , maar vaak wil ik dat de kick te aanwezig is, maar jij zegt dus eigenlijk dat dat niet hoeft. Doe ik zeker, net zo lang totdat je een plaat van mij in de winkel ziet liggenVoor de rest, ga zo door man!

Origineel geplaatst door matthias klein
Bedankt voor je reactie.![]()
Heb er nu een andere kick in gedaan. Als ik mn track luister met de kick zo zacht heb ik het idee dat het nummer niet genoeg boost of hoeft de kick niet per se op de voorgrond? Dat plakken waar je het over hebt heb ik vaker last van (ook bij vrouwen) , maar vaak wil ik dat de kick te aanwezig is, maar jij zegt dus eigenlijk dat dat niet hoeft.
Wat bedoel je met het tophoog uitfilteren en de hihatsectie de-essen? Heb net de ride zachter gezet, en aan de hoge geluiden iets minder treble toegevoegd.
Origineel geplaatst door mrt
Bwa ik zeg, het is maar hoe ik denk..
Een kick kan boosten en tegelijkertijd niet opvallend aanwezig zijn.. Zelf integreer ik ze soms ook zo in m'n tracks..
Persoonlijk vind ik deze kick weer té standaard en vlak 'reason' klinken.. En hij heeft wat last van het baslijntje dat je doorheen te track voert (omdat de kick niet veel 'body' heeft).. Ik zou iets zoeken tussen de 'ronde' kick van je vorige versie en de meer gedefinieerde kick van deze versie.. (jammer genoeg heb ik je vorige versie niet meer om te vergelijken)
Ik heb zo het idee dat je met de hihats nu goed zit, idd, treble uiteq-en is ook een goeie oplossing natuurlek.. Ze klonken me nogal 'harsh' in de oren..
Je mix is nu een stuk rustiger en opener, veel beter voor het genre waar ik je track in plaats als ik hem hoor, hij klinkt dus stukken beter als de vorige versie!
Keep it up!
. Heb de kick aangepast, (meer ronde kick) de treble zachter gezet, de sub zachter gezet en de track meer percussie meegegeven. Ben er zelf meer tevreden over dan de vorige versie. 
Origineel geplaatst door jerzz
Na diverse keren de trek beluisterd te hebben moet ik erkennen dattie zeer zeker aangenaam in het gehoor ligt. Wat ik echter mis is een bassline tussen de bedrijven door.Het gepiel met de stabs die steeds opzwepender worden is super cool gedaan, maar het begin klinkt mij iets te `magertjes` in de oren. vandaar dat op `kale` plekken een bassline niet zal misstaan om de trek nog meer allure te geven.
dope shit!
Thanx,Origineel geplaatst door no_disc
vind 'm erg lekker![]()

Origineel geplaatst door jerzz
Wat een rielekste shit heb je er wederom uitgepoept...
Het klinkt vol, energiek en heeft een dikke sfeer!
lekker plaatje voor het slapen gaan![]()