fruityloops 6 probleem

papier mache

Ingeburgerd
ik heb sinds kort fruityloops 5 door 6 vervangen, maar ik heb nu een vreemd probleem wat wel de kop opsteekt in fruityloops 6 maar nooit is voorgekomen in 5.

vroegah als ik fruity te hoog belastte ging ie alleen een beetje kraken en kon ik gewoon ff smart disable aanzetten (of de poly van een generator wat omlaag draaien) en weer rustig verder werken, maar nu als ik in 6 zo een moment heb dat ie ook maar een paar underruns veroorzaakt dan valt alles stil.... en dat blijft wat ik ook doe doodleuk zo totdat ik fruity overnieuw start.

ik heb een maya44usb met de nieuwste drivers, die op een laptop hangt van 3.1 ghz 512 mb ram. het nog vreemdere is dat dat ook alleen maar gebeurt als ik het geluid via mn maya kaartje laat lopen, asio4all of normale wdm drivers lijken geen problemen te hebben met wat undderruns en blijven wat je ook doet altijd geluid maken.
fruityloops 6 lijkt trouwens ook veel sneller bellast te zijn dan 5 (ter vergelijking in 6 moet ik de meest realistische sytrus piano op een poly van 10 limiten om zonder underruns te werken, en in 5 hoefde ik daarbij geeneens aan de polyfonie te klooien en kon ik em op oneindig laten)

Vreemd probleem inderdaad..

Maar ik heb ook al gemerkt dat FL6 veel zwaarder is dan FL5.. De demotracks van FL5 werkten met 40ms op onboard soundcard, zonder underruns.. En een veel simpeler nummer in FL6 had er veel underruns bij..

Sytrus is verder wel een zware vst, net als de EQUO, die grafische EQ

Back