RS7000 live!!

Ovni

Nieuwkomer
Ik wil de RS7000 gebruiken voor live optredens (daar is ie namenlijk voor gemaakt).

Alles gaat perfect behalve 1 ding dat is..

Als ik een aantal patterns heb gemaakt wil ik natuurlijk van de ene naar de andere.

BV: ik heb Style 01 nu wil ik een nieuwe pattern inzetten dus style 02 als ik van 01 naar 02 ga springt de sequencer meteen door naar style 02 ook al zit ik nog halverwege (van de 8 maten die heb geprogrammeerd)

Ik heb in het verleden een MPC gebruikt en deze maakt de maat cycles mooi af voordat deze naar de volgende sequence gaat. Dit moet toch op zijn minst ook kunnen met de RS.

Maar ik kom er in de handleiding niet uit. Ik heb al iets geprobeerd met de pattern chain maar lijkt mij niet de juiste oplossing.

Help!!!

Re: RS7000 live!!

Origineel geplaatst door Ovni
Ik wil de RS7000 gebruiken voor live optredens (daar is ie namenlijk voor gemaakt).

FOUT!!!!!

Daar is ie dus niet voor gemaakt volgens yamaha.
Maar hij wordt daar wel voor gebruikt door het gros.

Het is een Music production studio!!! Yamaha zegt ook nadrukkelijk dat ie meer voor gebruik in de studio is en bepaalde features die mensen dus willen in de toekomst middels updates gaan niet door omdat het niet kan door .... je kent het wel.

Maar nu jouw probleem. Alles pas laten lopen na de 8e maat gaat niet. Je kunt wel instellen dat ie na 1 hele maat pas overspringt.

Klik op Utility en zet pattern quantizise op 1 :okdan:

success en vergeet niet lid te worden van de mailinglijst van rs7000.

Yes bambam die had ik mee en ik heb er ook mee opgetreden.
T is en blijft een top machine ondanks bepaalde gebreken.

Ik zelf werk met een mpc, maar als ik al die features hoor van die RS, begint het toch wel te kriebelen!!! Ik zelf werk meer op loop-basis, en de mpc is daar helaas minder geschikt voor! Heb pas een su-700 gekocht en dat is in mijn positie gewoon Rippen!!! Ik weet niet hoelang het duurt, maar als ik die verhalen hoor over die RS7K, dan denk ik! Ik wik ook!!! Zijn er mensen die mijn gedachten afwijzen? Graag uw reden.

hoe bedoel je, "de mpc minder geschikt voor loops"...ik zoek ook naar een manier om live met loops en trackmutes te werken...ik dacht dat de mpc daar nu net DE machine voor was.
ben ook aan het twijfelen tussen MPC4000 en rs7k, en probeer niet naar de cash te kijken, gewoon wat ik nodig heb.
ik raak er voorlopig niet uit.

als je geinteresseerd bent in de rs7k, kan je misschien 'ns kijken naar de mc-909 (binnenkort)

Origineel geplaatst door juggernaut
hoe bedoel je, "de mpc minder geschikt voor loops"...ik zoek ook naar een manier om live met loops en trackmutes te werken...ik dacht dat de mpc daar nu net DE machine voor was.
ben ook aan het twijfelen tussen MPC4000 en rs7k, en probeer niet naar de cash te kijken, gewoon wat ik nodig heb.
ik raak er voorlopig niet uit.

als je geinteresseerd bent in de rs7k, kan je misschien 'ns kijken naar de mc-909 (binnenkort)

Heb laatst een weekje op de MPC4k gepingeld! Mijn oordeel? Zie thread: [test] Mpc-4000!

Ik zeg niet dat de mpc minder geschikt is voor loops! Maar ik ben een producer die veel werkt met hele korte, snelle en op realtime gebasseerde loops! Vooral techno! (alleen maar techno! trouwens!) Heb nog steeds een Mpc3k LE, en dat is absoluut een werkpaard!!! Die laat jou nooit in de steek!!! En dat ding is ook absoluut retestrak! Maar niet zo snel en groove gebasseerd als de yamaha!

Kijk het ligt er gewoon aan wat voor een muziek je maakt!

Op snelle loop gebasseerde techno?>yamaha
Meer studio werk en serieuze arragementen en tracks?>Mpc

Dit is mijn mening!!! Respect voor de mensen die er anders over denken!

:biertje::biertje: :biertje:

Back