A Smooth Instrumental Jazzy Feeling Track

ik hoor ook een gitaar van david axlerod al voor die break ;)

ben er qua mix niet zo weg van eerlijk gezegd..te veel geecho
voor de rest wel lekkere sound..sax is ook lekker..

nee geen guitar van kweeni wie
geen samples.. enkel de sax en de speeches zijn samples, de rest is ingespeeld in Reason 3 met de toetsen
u hoort spoken :)

als je me niet gelooft upload ik het reason project met veel genoegen ;)
.. maar dan kan iedereen men loops gebruiken naar hartelust dus das ook geen optie ...

u hoort:

multi bass van de combinator
rhodes mk1 van de nnxt
wurlitzer van de nn19
een synth key achtige multi van de combinator
rides uit reason (single shots)
kick & snare gesampled van een plaat uit mn collectie (single shots)
een hihat loop van de drummer (uit akoustische drumkit)
speeches uit een verhaal van ***
twee stukjes alt saxofoon uit twee verschilende loops van een sample pack die ik eens downloade opt net
een sexy guitar, -> ook een multi instrument uit de combinator of nnxt (kweeni juist)
een akoustische multi piano van de combinator

.. ben misschien nog iets vergeten .. kzal sebiet is piepen in Reason

and thats it
dus allemaal multisamples, ingespeeld met de toetsen in Reason 3.04 *D .. zonder te quatnizen! ... enkel de drums en de bas zijn een beetje gequantized.

Laatst gewijzigd:
na wat akkoorden theorie 8~
en heb ook wat hulpmiddeltjes uitgeprint en boven mn keyboard gehangen

Origineel geplaatst door Dilago
ik hoor ook een gitaar van david axlerod al voor die break ;)

ben er qua mix niet zo weg van eerlijk gezegd..te veel geecho
voor de rest wel lekkere sound..sax is ook lekker..

wat is een geecho? :D
mixen kan ik idd helemaal ni goe.. vrij slecht zelfs... alhoewel ik mn best heb gedaan =(
.. probleem is dat als ik bv de rhodes naar rechts pan en de wurlitzer naar links, dan valt die harmonie daar int midden volledig weg :stupid en ik weet niet hoe ik dat moet oplossen. ik ga nog maar eens wat lezen denk ik
.. en welke guitar bedoel je btw? er komt enkel die preset van reason in, zo om de acht maten denk ik? .. voor de rest geen gitaren, enkel bas

Lekkere track dude.. ik ga de rest van je trackkies ook 's luisteren.. :okdan:

die release moet inderdaad wat langer. jij luistert met de headphones?
wat scheelt er met de master? te veel bass en te dof? te veel hoog? te weinig of te veel punch?

Nee hoor niet headphones... hmm... denk dat het vooral komt omdat ik voor jouw track een andere track op het forum Bias van Trigg had beluisterd met veel laag erin :D. Mijn fout!

Klinkt juist wel helder maar heb wel het idee dat de drums iets meer op de voorgrond kunnen... Maar het is net wat je zelf wilt bereiken natuurlijk!

wellicht hebben ze m voor reason van axlerod gesampeld want het is de identieke
gitaar... ik heb deze zelf ook eens gebruikt in een track nl...maar ik lig daar allerminst
wakker van hoor!
met veel geecho bedoel ik dat je op alle instrumenten bijna echo hebt toegepast...
ik vind echo's mooi ter aanvulling maar niet om korte samples te camoufleren...
sowieso vind ik echo's op instrumenten bijna nooit mooi...het doet je track
onrecht imho...

weer lekker chill.

ik vind em ok. vooral die accoorden en zo.

de beat ben ik wat minder over te spreken, hij is te dof en die flanger klinkt niet lekker. (misschien kwam het omdat ik de low-fi versie had, traag internet bij mij...)

als je de beat wat minder dof maakt (vooral de snare) zou de track al een stuk beter zijn.

gewoon mee doorgaan, t klinkt lekker.

bliepbliep

Errug lekker voor op de vrije woensdag ochtend.... maar ik zou de delay op de sax een beetje laten.. ik vind de rhodes well heel cool

Als ik dit hoor heb ik weer zin in de zomer, lekker tjillen op een terrasje met deze muziek op de achtergrond :)

lekker ontspannen :)

idd wat langdradig.. maar SG verkoopt daar veel albums mee :D

zo van mij nog een bite mogen hebben, maar nogmaals lekkers

Back