[Motown/hardhittin'] track-in-progress...

Stage73

elektromechanisch lid
de track is verre van af maar hij gaat zo als een raket ik kan het ff niet voor me houden...het heet "Don't stop singing"...

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=40507&songID=5714899

LEVE NI-Battery2!! De drums is een zwaar gemodificeerde ex-polka-rock-midiloop waarbij ik de bassdrum naar de offbeat heb verplaatst en de snare naar de beat zodat je die hardhitting motown stijl drumfiguur krijgt.

De tekst is nog in ontwikkeling (of ontbreekt)..zo gaat "feeling sorry for the blues" eruit, bijvoorbeeld, en krijgt het lijntje " xxxx - singin' " nog 87 varianten (break loose, walk out, get lost....) :D

verder: bass = Sonikcell, rhodes speelt zichzelf door NI Twangcombo met whacks overdrive, en verder niks :D

DON'T STOP SINGING!

Roald

Cool, maar te veel reverb naar mijn smaak. Maar met de muziek zit 't wel goed :okdan:

Weer een lekker nummertje in de intussen welbekende Stage73/Roald stijl :)

Je maakt intussen al veel meer gebruik van dynamische opbouw in je nummers, maar het zou nog steeds sterker kunnen (heftige climax etc.); de break met opbouw van 1:05 tot 1:35 is erg lekker, doet een hoop! Daarna gaat het lekker los, mag nog wel iets heftiger en langer.
Verder vind ik de drums wat te ver op de achtergrond klinken in dit nummer; of dit een kwestie is van volume/balans kan ik zo niet direct beoordelen, maar het mixt nog niet helemaal lekker met de rest.

whoa..ik sta nummer 4 in de Soundclick funk-charts ghihihi :D

Dr. Ripsaw...tja, ik heb je tips in m'n hoofd, het is essentieel er opbouw en drive in te krijgen, veel (2-akkoorden-)funk groovt alleen een beetje voor zich uit. Wat leuk is om te spelen, maar niet voor het publiek. We hebben het liedje gister even met de band geprobeerd en ik heb weer 1000 ideeen erbij...

nu ik nummer 1 sta...moest er toch maar een tekstje op het tussendeel komen haha, je kan je "fans" niet teleurstellen...

aldusch....checkt de opnieuw ingezongen versie -met- nu 3/4 komplete text. :D

Back