z3ta

carora

Stamgast
Ik durf het bijna niet vragen want ik denk dat dit een domme vraag is:D ik heb nu al een tijdje z3ta en bij sommige sounds telkens als ik een nood lang indruk (bij sommige toch) krijg ik al een melodietje voorgeschoteld.Hoe noemt dit gegeven eigenlijk? wnr je een noot indrukt dat je al een soort melodietje verkrijgt?:confused:

dankje:)

Dan staat meestal de 'arpeggiator' aan.
Dit is een klein computertje binnen de z3ta (of andere synth) dat op een vooraf ingestelde manier automatisch noten genereerd..

ow leuk:) wel een handig dingetje:) welke vst's hebben nog die functie? ik heb verder nog 1 hardware synth jp 8000 ik denk dat het daar ook op staat?

Ja de jp8000 heeft er ook wel ene.
De meeste vst softsynths hebben volgens mij wel een arpeggiator ingebouwd, zo niet dan gebruik je er ene van je sequencer.

Maar is dat niet iets te makkelijk dan om een melodietje te krijgen?:) ale kweetni

Ja, daarom zijn al die arpeggiootjes in z3ta al gebruikt, of geript van al bestaande tracks....

Origineel geplaatst door Alan
Ja de jp8000 heeft er ook wel ene.
De meeste vst softsynths hebben volgens mij wel een arpeggiator ingebouwd, zo niet dan gebruik je er ene van je sequencer.
Volgens mij kan je de arpeggiator ook uitschakelen, zodat je toch een originele melodie kan maken..

bij deze wil ik graag een 'stupid question reject filter ' aanvragen

ohh ja en als je die toets een uurtje ingedrukt houdt en je me smeert pindakaas over je voorhoofd dan komt er volledige track uit die zeta 3, ik ken veel mensen die op die manier al vele hits hebben gescoord............

Ik geloof dat die 'arpeggiootjes' soort midi files zijn van de z3ta. Je kan zelf ook een melodie maken dus, en die opslaan als zown arpeggiator bestand. Dan speelt dus je melodietje af, met 1 druk op de toets :P

Je kan die bestandjes vinden in de installatie Dir van de Z3ta. Staat ook een uitleg bij, hoe je een melodie kan maken.

:kroon:

Origineel geplaatst door the tall lad
bij deze wil ik graag een 'stupid question reject filter ' aanvragen

ohh ja en als je die toets een uurtje ingedrukt houdt en je me smeert pindakaas over je voorhoofd dan komt er volledige track uit die zeta 3, ik ken veel mensen die op die manier al vele hits hebben gescoord............

:dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel:

Ik geloof dat die 'arpeggiootjes' soort midi files zijn van de z3ta. Je kan zelf ook een melodie maken dus, en die opslaan als zown arpeggiator bestand. Dan speelt dus je melodietje af, met 1 druk op de toets :P

Je kan die bestandjes vinden in de installatie Dir van de Z3ta. Staat ook een uitleg bij, hoe je een melodie kan maken.

:kroon:

exact zeta gaat wel ff watverder dan een gxddammned arpegiater
ik vindt t een van de betere ...nog steeds ...synthjes om lichte / bewegende slietige sounds onder mn analoge dikkere synths te leggen ..

wat vinden we van zeta behalve dat ie geleverd wordt met 8? d8ik banken met egt veeeeeeeeel presets ..
welke vst niet these days

Ik vind z3ta een erg fijne synth. Hij's niet duur, de sounds klinken erg goed, er zit een gigantische stapel presets bij met heel wat bruikbare dingetjes waar je snel mee verder kunt pielen en de eerder genoemde arpeggiator klinkt niet verkeerd. Nadeel van z3ta vind ik dat sommige patches aardig wat CPU tijd vreten waardoor ie in combinatie met wat andere plugins al gauw mijn PC om ver trekt. Sinds ik Sylenth1 heb gekocht is Z3ta bij mij een beetje naar de achtergrond verdwenen maar eigenlijk is dat onterecht want het is een prima VST. Er zijn wat tweaks waarmee je de waveforms in z3ta kunt vervangen door een zooitje andere samples. Zo is er onder andere een virus achtige bank met waveforms en presets in omloop en een vintage synthesizer variant. De originele z3ta vind ik zelf een stuk prettiger klinken, maar als je weer es wat anders wilt en een beetje wil pielen met deze VST is het wel aardig om daar eens naar te kijken.

Volgens mij kan je de arpeggiator ook uitschakelen, zodat je toch een originele melodie kan maken..

dat klopt indd.. je hebt rechtsboven in bij het vakkie LFO een knoppie AR .. das je arp.. pak de bovenste en selecteer OFF, off laat hem lekker aanstaan als ie goed klinkt:dubbel:

in de bijlage aant begin met arp (AR) daarna zonder (AR) Wel ff n trens lead maar goed tis ook maar een voorbeeld

BTW pak eens de mutli free mode bij de oscilators voor harde gemene leads en friemel wat aan de bus en phase schuifjes

Attachments

• Z3ta MET en ZONDER arp.mp3
    509,9 KB · Bekeken: 106
Laatst gewijzigd:
dat klopt indd.. je hebt rechtsboven in bij het vakkie LFO een knoppie AR .. das je arp.. pak de bovenste en selecteer OFF, off laat hem lekker aanstaan als ie goed klinkt:dubbel:

in de bijlage aant begin met arp (AR) daarna zonder (AR) Wel ff n trens lead maar goed tis ook maar een voorbeeld

BTW pak eens de mutli free mode bij de oscilators voor harde gemene leads en friemel wat aan de bus en phase schuifjes

Ik vind de mix wat aan de lege kant, het idee vind ik echter wel erg goed!:halleluja Een baslijntje zal wel nog wondere... ? huh wat? OH, dit was alleen maar een voorbeeld?:D

Vet man!:kroon:

;)

Ik vind de mix wat aan de lege kant, het idee vind ik echter wel erg goed!:halleluja Een baslijntje zal wel nog wondere... ? huh wat? OH, dit was alleen maar een voorbeeld?:D

Vet man!:kroon:

;)

Hoezo voorbeeld? dat is mn uiteindelijke gemasterde gemixte track.. kan zo op cd hoor... Bestseller!!:D

is er hier iemand die z3ta gebruikt met een I7 core systeem en cubase 4?? Bij mij gaat dan namelijk heel mijn systeem plat...

Blauwe schermen etc... nogal lastig, terwijl het wel een hele vette vst is... Na plugins en synths een voor een verwijderd te hebben, bleek het de z3ta te wezen..

Back