akai samplers

ohja onthouden ook voor de mensen die hun sampler nooit aan de praat hebben gekregen.

als je de scsi kaart in je pc hebt gestopt ( de scsi kaart hoeft niet geinstalleerd te worden is meteen goed)
en je sluit je scsi sampler aan je pc, dan zal recycle/ chickensys je sampler nog niet herkennen.

je moet namelijk eerst nog ASPI downloaden en installeren. dan pas herkennen de programma,s op je pc de sampler.

waarom weet ik ook niet maar ik kwam er naar heel veel gekloot achter. ik denk dat ASPI een soort protocol is die de computer nodig heeft om te communiceren met je sampler

als je in google ASPI intypt vindt je vanzelf wel een site waar het te downloaden is

hier is de link waar ik aspi heb gedownload.

http://download.adaptec.com/software_pc/aspi/aspi_471a2.exe

ik zie trouwens nu pas dat het van adaptec is, daar is mijn scsi kaart niet van dus zal aspi op elke scsi kaart wel werken denk ik

Origineel geplaatst door Grouphome
Ow ik herinner me die Mesa en Millenium hell weer.
Wat was dat een drama om het werkende te krijgen

Valt wel mee toch? Als je scsi kaart het maar goed doet en je de ASPI
layer niet vergeet. Ik heb 't destijds gebruikt op 98SE, Win2000 en XP,
allemaal probleemloos (op bugs in beide programma's na dan...)

Is een Yamaha sampler eigelijk niets voor deze gast?
goedkoop en uitgebreid met vaak een interne HD en goede fx.

ik heb geen evaring met deze (A3000/A4000/A5000) samplers qua
sound maar heb vernomen dat het fijn editten is.

wellicht . . . . . .

Oja, en geen ISA scsi kaart in een XP-doos. Ondersteuning voor de ISA bus is er min of meer uit in XP. Het werkt wel nog enigzins, maar ik heb ooit een isa midi kaart en een isa scsi kaart gehad onder xp, en zolang die erin zaten was de boel behoorlijk instabiel. Ik heb wel harde crashes gehad bij het opstarten van MESA bijvoorbeeld. Dat was allemaal over toen ik er een PCI scsi kaart in zette (de 2940UW in mijn geval).

Back