JUNO 60 ARPEGIATOR probleempje

shiftr

DIY!
De arpegiator van mijn juno 60 werkt niet goed als ik hem trigger via de clock ingang. Ik heb het geprobeert met een losse drumsound en ook met de trigger out van mijn KPR77 (ground trigger) hij slaat dan steeds stapjes over en is heel onregelmatig. Of heeft hij echt een trigger nodig van een roland machine? Kent iemand het probleem?. Op zijn eigen clock werkt hij gewoon goed.

Das rot... Ken je niet iemand in je buurt met bijvoorbeeld een 707 of 808 zodat je kunt kijken of het daar wel mee lukt?
Een 707 is niet zo duur (en erg gaaf), maar het zou wel handig zijn om zeker te weten dat het aan het signaal ligt en niet ergens anders aan...

Ik denk toch dat het een trigger signaal probleem is. Ik had een soort gelijk probleem met de arp van m'n AX60, die kon ik met niks triggeren (ook niet met sampletjes). Totdat ik van een forumlid Falafelbiels een Kawai R100 kreeg: die werkte perfect...

Ik geloof dat je Korg een s-trigger stuurt, terwijl de meeste (roland) apparaten op v-trigger werken.

Ik trigger mijn Juno 60 met de EXS van Logic. Gewoon geen samplebank kiezen, krijg je alleen een sinusgolf en die naar de triggeringang sturen. In Logic kan ik dan het uitstuur-volume van die sinus regelen: te hard of te zacht uitsturen heeft haperen tot gevolg (zoals shiftr beschreef). Die clock-ingang luistert best nauw.

Back