VST live performance please!

matthew99

Nieuwkomer
Hey guys!
Ik wil graag VST's live spelen.

Kheb een snel laptopje, met 1 gig geheugen. Ik ga denk ik voor de emu1616 (firewire experiment met maudio was een hakkeldrama).

Maar dan. Wat is een goeie vst player waar je bijv.:
- snel presets kan wijzigen via midi program changes;
- ook halion bijv. in kan draaien;
- naast midi->vstI ook nog een gitaartje door FX heen kan jakkeren.

Ik heb zitten kijken naar de RTplayer pro, V-Stack, maar ik vind 't allemaal nog niet echt jedat.
Suggesties?

Heb je TobyBear minihost al geprobeerd? <---donationware.

Of Spinaudio Virtual Mixing Console? <--erg mooi product en maar 59 euro met heel veel functionaliteit.

Re: VST live performance please!

Origineel geplaatst door matthew99
Hey guys!
Ik wil graag VST's live spelen.

Kheb een snel laptopje, met 1 gig geheugen. Ik ga denk ik voor de emu1616 (firewire experiment met maudio was een hakkeldrama).

Maar dan. Wat is een goeie vst player waar je bijv.:
- snel presets kan wijzigen via midi program changes;
- ook halion bijv. in kan draaien;
- naast midi->vstI ook nog een gitaartje door FX heen kan jakkeren.

Ik heb zitten kijken naar de RTplayer pro, V-Stack, maar ik vind 't allemaal nog niet echt jedat.
Suggesties?

De Muse Receptor is speciaal gemaakt om live VST's en FX te gebruiken. Als je de prijs van je laptop en firewire interface optelt zit waarschijnlijk al boven de prijs van een Receptor. En dan heb ik het nog niet over de stabiliteit.... ;) Heb er overigens geen live ervaring mee, maar deze doos wordt alom geprezen door de Pro's.

http://www.museresearch.com/

Ja, de Muse heb ik al eens bekeken, maar die vond ik wel prijzig idd. Bovendien had hij - toen in ieder geval - met redelijk wat plugins nog wat moeite om het goed te doen. Misschien is dat verbeterd intussen.
Los daarvan lijkt me de bediening (met zo'n minidisplayte) niet zo praktisch en de klaptop blijft natuurlijk ook op langere termijn wel flexibeler in te richten. Tot zover die motivatie, shoot it ;-)

thanx, ik ga kijken naar die progjes. heb inmiddels ook brainspawn forte gedownload, dat ziet er ook wel handig uit. enige ervaring daarmee?

Hahaha, als je daar geen verstand van hebt, vind ik het toch leuk dat je reageert dan ;-) Lol ;-)
Anway, ableton is denk ik minder geschikt voor het doel denk ik. Ik ken het ook niet heel erg goed, heb eens een paar keer met een demo gerommeld.
Voor live use moet e.e.a. wel een beetje snel en intuitief werken, met zo min mogelijk muizen ;-)

Liefst wil je program changes sturen vanaf je synth, zodat de laptop automatisch op de juiste stand staat. Dat soort werk.
Of andersom, dat je laptop als een soort miditemp werkt.

Origineel geplaatst door matthew99
Hahaha, als je daar geen verstand van hebt, vind ik het toch leuk dat je reageert dan ;-) Lol ;-)
Anway, ableton is denk ik minder geschikt voor het doel denk ik. Ik ken het ook niet heel erg goed, heb eens een paar keer met een demo gerommeld.
Voor live use moet e.e.a. wel een beetje snel en intuitief werken, met zo min mogelijk muizen ;-)

Liefst wil je program changes sturen vanaf je synth, zodat de laptop automatisch op de juiste stand staat. Dat soort werk.
Of andersom, dat je laptop als een soort miditemp werkt.

Dat kan ook allemaal met Ableton. Verder kun je zo'n beetje elke parameter in Ableton toewijzen aan een midi control en zo dus eigenlijk alles zonder je muis ook maar 1 keer aan te raken bedienen.

Maar als VSTI player lijkt Live me een beetje overdreven.

Vergelijkbare discussies

Back