ter download:drumkitje

bliepbliep

music - non stop
hallo sf'ers

ik heb weer eens wat zitten rotzooien met de Nord Modular G2 demo. door wat osc-en en lfo's in mn schempje te slepen en alles aan alles te verbinden kreeg ik een super vreemd maar hartstikke tof geluid. dit spul was helemaal random en ik heb het lekker zitten samplen. hieruit is een drumkitje voortgekomen. het zijn allemaal bleeps en trierps, maarre.. luister maar even naar het voorbeeldje, dan weet je meteen wat t is.

Attachments

• drumkit.mp3
    457,8 KB · Bekeken: 134
:D Thank you.

Xal eens kijken of ik er iets mee ken.

wat je eigenlijk hoort is dit: een lfo die de snelheid van een lfo moduleerd, die ook weer een andere lfo moduleerd, deze zijn willekeurig gekoppeld aan 4 oscillatoren, A,B,C en D. niet alleen de frequentie wordt bepaald door de lfo's maar ook dingen als fm en pwm. dit alles gaat naar een mixer en vandaar naar een lpf die (ook al) bestuurt wordt door deze lfo's.
dat levert apparte geluiden op, een beetje phaser-achtig, alle lfo's stonden op sinus. deze geluiden heb ik opgenomen en er een aantal heel korte fragmenten uitgeknipt. alle geluiden zijn dus uit hetzelfde stukje, alle settings zijn hetzelfde.
zoals je waarschijnlijk al had gezien zit er dus geen adsr in het signaalpad, vandaar dat je meestal alleen maar een attack en een release hoort. (mn fade-in en fade-out) maarre, je drumsampler kan daar vast wel wat op verzinnen...

nog iets, mocht je dit in een track willen gebruiken, gewoon doen, geheel auteursrechtelijk vrij en zo, maar ik wil het stukje muziek wel graag ffe horen.;)

enne, winzip is een rotproggie omdat ik er ongeveer 20 minuten over deed om een zipje te maken dat A. groot genoeg is en B ook nog in het goede bestandsformaat is. er zitten gewoon te veel extra opties in...

Hallo,

zip zit standaard in XP. Bestand rechts klikken en dan kopiËren naar
en dan gecomprimeerde map.

Axel

1000 maal dank.....

ff checken of er ook nog een biet mee te maken is.

Back