Gratis muziekprogramma voor jongeren?

INLAND EMPIRE

Ouwe rot
he dudes
Ik zoek een gratis programma om muziek mee te maken. Het programma moet geschikt zijn voor jongeren tusssen de 12 & 16. Dus het moet niet al te moelijk zijn. Buzz bijvoorbeeld is way too hard. Daar snap ik zelfs noegaballe van :D Tracktion 1 is er niet meer (Boehoeee! @ Mackie!! )
Ik probeerde Magix MusicMaker en dat bevalt me wel maar dat kost 34 euro wat 34 euro te veel is ...
Het is de bedoeling dat die jongeren er van "scratch" iets mee kunnen maken en ook het resultaat kunnen exporteren/renderen/bouncen naar wav of mp3. vsti support is een pluspunt 8)
Een simpele MIDI sequencer met VSTi support zou me al een pak op weg helpen!
Iemand een idee? ...

:doei:

Laatst gewijzigd:
Rebirth, gratis en makkelijker bestaat volgens mij bijna niet...

http://www.rebirthmuseum.com/

Is inderdaad een aanrader en je kan er tevens dikke sounds uithalen :)

Misschien is het nog te `moeilijk` voor je doelgroep. Toch zijn het geen verstandelijk gehandicapten neem ik aan; dus met een beetje wilskracht doorgronden ze de pattern en song mode wel...

suc6!

heb ik ook aan gedacht (das eigenlijk mn backup ;) ) maar das dan weer een download van 500mb ofzoiets... wat een beetje te veel is
De jongeren zijn niet gehandicapt maar kennen niets van muziek .... laat staan het maken ervan
in alle geval al nen dikke merci! :biertje:

Re: Gratis muziekprogramma voor jongeren?

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Tracktion 1 is er niet meer (Boehoeee! @ Mackie!! )

Ik heb die Tracktion 1 + Key ooit eens gedownload om eens te kijken wat het was, maar ik doe daar niks meer mee. :eureka:

koop eenmalig een computer music magazine in de winkel. Daar zit een dvd bij met een sequencer (redelijk eenvoudig) , en veel vsti's waaronder drums, 303, en zelfs een complete synth (wusikstation) die je vroeger voor 99 euro moest kopen. Al deze dingen mag je gratis gebruiken.

Wat je aan software op die dvd krijgt is ruim genoeg om complete producties mee te maken. Aanrader dus.
Een computer magazine is ongeveer 12 euro , daar krijg je dan de software voor, en daar bovenop ook nog eens een heel leuk blad.

Voor de goede orde, ik bedoel dus dit blad: Computer Music

heb ik ook aan gedacht (das eigenlijk mn backup ;) ) maar das dan weer een download van 500mb ofzoiets... wat een beetje te veel is
....

500 MB veel ? grapje zeker hoop ik ? ;)
met een beetje internetverbinding is dat zo binnen hoor. Het is een torrentlink (die van rebirth)
met heel veel seeds.

Zoals je ook kunt lezen op de site, is het ook toegestaan om een kopie aan je vrienden te geven.. dusss.. lijkt me echt geen probleem om dat een keer te downloaden toch?

Thuis (of ergens ander met een snelle internet verbinding) downloaden en even op een cdrom branden?

Lijkt me de oplossing.

Druid

Rebirth is inderdaad wel makkelijk om drumloops mee te maken, maar heeft voor synth klankjes alleen een (ok twee) 303(s)... en die is niet erg intuitief te programmeren en natuurlijk vrij beperkt kwa klank.

Deze Shockwave sequencer zou je ook eens kunnen proberen: http://www.shockwave.com/sw/content/grooveblender
Is redelijk makkelijk, maar je bent er wel snel weer op uitgekeken denk ik.

het is de bedoeling dat die kongeren zelf thuis het programma downloaden
torrents kan ik niet downloaden. ik zit achter een proxy server. ik neem ook aan dat die jongeren geen flikker kennen van torrents.

....ik neem ook aan dat die jongeren geen flikker kennen van torrents.

daar zou je je nog wel eens lelijk in kunnen vergissen...
bittorent netwerken zijn immens populair op dit moment om bestanden uit te wisselen... ook onder jongeren..

Azureus (sourgeforge.net) downloaden (bittorent cliƫnt) en gaan..

Werkt supersimpel, net als p2p software.

En anders:
Een gratis vsti host? en wat plugins?
Ikzelf gebruik regelmatig de minihost (tobybear) om een vst-tje ff snel uit te testen...

MadTracker misschien?? gratis, 32Mb groot (zitten ook wat sounds bij dacht ik), toetsenbord als midikeyboard... En VST support!...

En makkelijk?? is alle begin niet moeilijk? :)

:verkoght:

.... dat ik daar niet aan gedacht heb :stupid ... was mn eerste pc programma waarmee ik werkte! ik had voordien nog nooit een pc aangeraakt

:biertje:

music studio producer van freive

music studio producer van freive

zelf nog niet goed getest, ziet er goed uit:
kliek

Back