Gratis muziekprogramma voor jongeren?

Vroeger op de middelbare school 1e 2e klas zat iedereen met cubase op de atari te klooien, je moet jongeren ook niet onderschatten. En als ze de motivatie niet hebben om een programma te leren zou ik iets anders zoeken dat die kids wel leuk vinden.

Origineel geplaatst door bobaphat
Vroeger op de middelbare school 1e 2e klas zat iedereen met cubase op de atari te klooien, je moet jongeren ook niet onderschatten. En als ze de motivatie niet hebben om een programma te leren zou ik iets anders zoeken dat die kids wel leuk vinden.

precies :)

en als ze in een groepje bezig zijn leren ze ook van elkaar wel dingetjes....
en voor dat je t weet krijg je les van hun ipv andersom :)

denk dat als ik nu bij jou in de klas zou zitten en mn leeraar kwam met magix aanzetten dat im een behoorlijk lauwe gast zou vinden ... je zult verbaasd zijn hoeveel 12 - 16 jarige met een pc allemaal wel eens met FL of reason hebben gekloot.

moet trouwens zeggen dat ik reason moeilijker vond als cubase :o:
laatste keer dat ik ernaar keek snapte ik echt geen reet van hoe ik normaal met die sequencer zou kunnen werken

En wat je zegt over dat de jongeren geen flikker zouden kennen van torrent!?

ben je mal, t zijn juist die jongeren die ervoor zorgen dat Torrent en al die andere p2p troep zo groot is
mp3's, films. games etc. leechen is juist bijna t enige wat ze doen achter hun pc behalve huiswerk en chatten op msn en de TMF chatbox 8o)

waarom denk je anders dat die BIG (ban illegal games) reclames volop TMF te zien zijn

REAPER mag in deze lijst eigenlijk niet ontbreken. Gratis audio en MIDI sequencer, compatibel met VST, VSTi en ASIO. Bedoeld om snel mee te kunnen opnemen en knutselen. Ik gebruik het zelf, en zou niks anders meer willen!

Origineel geplaatst door GeeEs
daar zou je je nog wel eens lelijk in kunnen vergissen...
bittorent netwerken zijn immens populair op dit moment om bestanden uit te wisselen... ook onder jongeren..

Azureus (sourgeforge.net) downloaden (bittorent cliënt) en gaan..

Werkt supersimpel, net als p2p software.

En anders:
Een gratis vsti host? en wat plugins?
Ikzelf gebruik regelmatig de minihost (tobybear) om een vst-tje ff snel uit te testen...

Azureus werkt op java.. en dat trekt je system resources behoorlijk leeg.. ik zou dan voor www.utorrent.com gaan.

Jetix Kids top 20....

dat je niet eerder aan een tracker gedacht heb inderdaad ;)
wat mij betreft een goede keuze; Er is toch wel even een drempel aanwezig; t ziet er op het eerste gezicht moeilijk uit, maar mits er wat energie in gestoken werkt het al snel heel makkelijk.
En toch enorm veel mogelijkheden (zelfs ik heb Modplog Tracker nog lang niet 100% door).
Wat mij betreft veel betere keus dan Music Maker, die mijns inziens de creativiteit niet echt bevordert.

Wat dacht je van Fasttracker 2.8 of 2.9 en Skaletracker, (ondersteund ook VST's) gratis en veel mogelijkheden. Dikke aanrader voor als je gratis muziek wilt maken

welke is het geworden?
hoe ging je les?
kunnen we horen wat die koters ervan gebakken hebben?
hoe zou je het de volgende keer doen?

ben gewoon benieuwd hoe het allemaal gegaan is, ben zelf namelijk LIO (leraar in opleiding)

alvast bedankt,

bliepbliep

Audacity

Audacity

Zelf studeer ik voor onderwijzer en gebruik ik dit programma voor de leerlingen. Zeer gebruiksvriendelijk, open source (en dus gratis) EN in het nederlands te downloaden op

deze site

Nog meer geweldig nieuws? Je kan er ook een VST-plug-in voor downloaden!

Als het voor kleinere opnames etc is, kan je ook Acoustica downloaden.

groeten

K

's natuurlijk wel een audiobewerkings proggie, geen sequencer of iets dergelijks...en hij was hier al wel bekend denkik:)

Back