Zoom SB-246 Beats On The Road!

Sarrova-Q

Status: self-oscillating
Hoi luitjes.

Ik heb enkele dagen geleden een Zoom SB-246 "streetboxx" aangeschaft en ik moet zeggen dat ik er echt zéér tevreden mee ben.

En waarom is dat dan wel?
- Klein en Portable
- Battereien of adaptor
- Leuke effecten die je zelf kunt bewerken en opslaan (2 simultaan te gebruiken tijdens het spelen)
- 13 oplichtende aanslaggevoelige pads en verlicht lcd scherm
- Realtime en Step sequencing
- Mogelijkheid om patterns in te delen als intro, refrein, Fill, Verse, Variations met de 13 touchpads die je dan ook nog eens kunt switchen met een voetschakelaar. (perfect om te jammen)
- Keuze tussen song, pattern en Grooveplay (dit laatste wil zeggen dat je patterns onder de pads kunt steken, en dat je die zo in een grooveplay kunt triggeren. Je hebt hierbij de mogelijkheid om ze door te laten spelen ook als je niet meer drukt. Lijkt wat op een groovebox)
- midi in
- instelbare swing
- 18 polyfoon
- veel geheugen: Drum Kits:127(Factory:80), Drum Sounds:529, Rhythm Patterns:511(Factory:210), Songs:100, 80 effect patches
- Goeie electronische én akoustische drum/synth sounds (529) en 24 bass/melody sounds die je kunt bespelen met de pads of een aangesloten keyboard. Je kunt ook synth/melodische geluiden bij een drum kit stoppen en bv hetzelfde geluid een aantal andere pitch instellingen geven waardoor je dus buiten de bass sounds er nog eens een synth part bijkrijgt. (drums + bass + synth lead + Guitar Hit/Strum is dus bv perfect mogelijk). Ook kun je voor élke sound in een kit andere instellingen maken zoals volume, pan, effects send, pitch,...
- ...

Buiten Hip Hop/RnB/... Zijn ook andere stijlen perfect mogelijk: elektro, techno, minimal, funk, ... Stel je eigen kits samen met de sounds die je wilt, volledig met volume, pan, pitch en effects send. Staar je dus niet blind op die "street credebility" en hip hop sounds.

Enkele minder goeie zaken:
-Tempo en Effects (compr, Filtr, Revb, Flng, Dely, ... ) zijn 'globaal' en dus niet gebonden aan een pattern. Met andere woorden als je tempo op 125 staat, dan blijft dat zo voor al je songs tenzij je zelf rap een ander tempo intapt / ingeeft natuurlijk (via midi is dit echter geen probleem). Hetzelfde geld voor de effecten, wanneer je zelf niets verandert blijft je effect altijd op dezelfde patch. Hier valt m.i. wel goed mee te leven hoor.
- Geen MIDI Out

Ok ok na al dat moois verwachten jullie natuurlijk wel enkele bewijzen.
Hier zijn 2 demo's die ik zelf gemaakt heb want de demo van op de site vind ik echt slecht.

Laatst gewijzigd:
Ah ja,
Die zoom is verkrijgbaar voor de leuke prijs van 177 €.

Misschien is er niemand die er wat om geeft (kan best natuurlijk), maar voor mensen die graag iets klein draagbaar voor op de trein ofzo willen is hij echt heel plezant. Ik wou alleen maar even aantonen dat hij dus niet uitsluitend voor de hip hoppers bedoelt is.

Klinkt best goed!

Back