ik heb een compressor uitgeprobeerd op mijn slagwerk (beat+ch+oh+ride+clap+nogeenbeat). elk instrument heb ik op een apart kanaal gezet in de channelmixer. mbv groups heb ik de beat+ch+oh+ride bij elkaar gezet en een compressor op gezet. nu hoor ik dus een soort pompend geluid zeg maar. Met de andere beat erbij is het compleet (want de originele beat verdwijnt bijna).
Klinkt allemaal aardig enzo, maar als ik een nummer wil maken ga ik bijv. iets maken dat je eerst al het slagwerk hoort en daarna dat de beat weggaat. maarrr.. op het moment dat de beat weggaat hoor je de oh+ch+ride erg hard (logisch eigenlijk), klinkt allemaal wel leuk enzo maar het is echt veel te hard.
Jullie gebruiken ook compressors op slagwerk he? Hoe lossen jullie dat probleem op? Me compressor settings zijn trouwens:
- attack 0,1ms
- release 160ms
- thres -30db
- ratio 10:1
Klinkt allemaal aardig enzo, maar als ik een nummer wil maken ga ik bijv. iets maken dat je eerst al het slagwerk hoort en daarna dat de beat weggaat. maarrr.. op het moment dat de beat weggaat hoor je de oh+ch+ride erg hard (logisch eigenlijk), klinkt allemaal wel leuk enzo maar het is echt veel te hard.
Jullie gebruiken ook compressors op slagwerk he? Hoe lossen jullie dat probleem op? Me compressor settings zijn trouwens:
- attack 0,1ms
- release 160ms
- thres -30db
- ratio 10:1