Mobile Headphones voor mijn vriendin..

gremlin23

Compleet gestoord!
Hey Guys,

Mijn vriendin is binnenkort jarig en dus moet ik op zoek naar een cadeautje..
Gellukkig heeft zij mij dit keer laten weten wat ze wilt (Hoef ik er niet mijn hoofd voor open te kraken).
" Van die headphones die goed over je oren zitten om aan mijn mp3 speler te hangen".
Belangrijke punten:
-Solide constructie.
-Niet te kleine oorschelpen.
-Licht gewicht.
-Geen rare dingen als: Hoofdtelefoons die om je nek zitten..
-Goede kwaliteit geluid.
-Opvouwbaar (heel belangrijk).
-Mag niet meer kosten dan 55 euro---> MAX!!

Mijn zoektocht heeft de volgende modellen opgeleverd:

-Sennheiser PX serie--> Te kleine oorschelpen (Op wiens zijn oren passen deze dingen vraag ik mij af...).
-AKG K27i/ K26 --> Te kleine oorschelpen, blijkbaar minder goed geluid dan sennheiser en vreselijk slechte constructie (Heb de K27i aanschouwt in een winkel, wat een troep!).
-AKG K81 --> Deze zien er beter uit dan de K27i (m.w.b constructie), alleen heb ik het gevoel dat de oorschelpen precies even groot zijn. Vergis ik mij? Waar kan ik dit checken?
-Beyer ? ---> Niks binnen de prijsklasse.
-Grade ----> Niks binnen de prijsklasse.
-Sony ----> MDR-V300 >> Ik dacht eindelijk de goede hoofdtelefoons te hebben gevonden maar helaas blijkt deze sony veel te vaak bij de oorschelpen af te breken :(
-Sony -----> MDR-V500 >> Net iets te duur.

Phillips ? Yamaha ?
Ik ga nog even kijken of deze wat leuks aanbieden.

HEeft een van jullie misschien één hele goede tip?

Alvast bedankt!:)

In-Ear Headphones is helaas geen optie omdat zij expliciet heeft laten weten deze niet te willen.
Ik ben er zelf ook geen voorstander van. Los van het 'beter geluid' lijkt het mij persoonlijk maar gevaarlijk voor lichaam (trambotsing bijvoorbeeld), oren (gehoorbeschadeging) :)

Hey Guys,

Na een lange zoektocht kom ik uit op deze drie modellen:

-Grado SR60.
-Beyer DT-231.
-Audio Technica T2.

Extra info/verantwoording:):

Een probleem bij de Grado is dat deze in Europa veel te duur is (minimaal 99 euro) terwijl je het 'dingetje' in Amerika voor 59 dollar kan krijgen!!:(
De Beyer DT-231's zien er niet zo 'tof' uit, maar zijn naar mijn gevoel wel heel erg degelijk (comfort, geluid). Dit denk ik. De koptelefoons kan ik helaas nergens in Nederland uitproberen. Ook de beyer DT-331's leken mij interessant maar volgens mij zijn hiervan de oorschelpen veel te groot.. Of vergis ik mij?
Uiteindelijk zien de Audio Technica T2's er ook zeer interessant uit. In verschillende forums wordt dit merk zeer geprezen (forums waar Stanton, Technics en Sony helemaal met de grond gelijk worden gemaakt) als zijnde één van de weinigen die ook kwaliteit biedt voor een lage prijs. Helaas kan ik helemaal geen reviews van de T2 vinden.

Iemand ervaring met een van deze modellen? Wat tips misschien?
De koptelefoon is voor mobiel gebruik (mp3 speler) en voor mijn vriendin. Het moet er dus netjes uitzien en niet "bling bling, i'm a rapper/DJ".

;)

Back