Alesis Fusion 6HD 1000 euro korting!

Ik heb er nog de FM fabrieksgeluiden voor gemaakt. Dankzij die klus wel veel kennis over FM synthese opgedaan maar helemaal vrienden ben ik nooit geworden met de Fusion. Het oog wil ook wat hè?

Wow.. leuk!!

Voor mij was het (als herintreder) mijn eerste synth, had vanaf de 80s wel een en ander aan synths gehad en het UI was wel ff zoeken, een LFO aan PWM toewijzen bv.. maar ik voelde me al snel thuis. Helaas had die van mij problemen met de voeding en is nooit teruggekomen van de repair. Ongeveer 10 jaar later toch maar weer 'n 6hd versie teruggekocht. 300€, was de vraagprijs en echt veel gek duurder waren ze toen ook niet volgens mij. Tegenwoordig moet een Korg M1 al meer kosten..

Je kan met de FM echt betrekkelijk makkelijk geluiden maken. Elke Operator kun je individueel pannen en een Feedbacklus geven en in Freerun zetten zodat het wat meer als 'n analoge oscilator klonk. Zonder fx kreeg ik er al best lekker pads uit.

Je kan met de FM echt betrekkelijk makkelijk geluiden maken. Elke Operator kun je individueel pannen en een Feedbacklus geven en in Freerun zetten zodat het wat meer als 'n analoge oscilator klonk. Zonder fx kreeg ik er al best lekker pads uit.

Bekijk bijlage 3868962
Nice!

Nice!
Thanx :)

Ik heb na de herontdekking van de Fusion ook de Micron van Alesis gekocht. Ik ben even de naam kwijt maar het was dacht ik zo dat de persoon die het grootste deel van de UI en Engine deed ook een aandeel had in Micron. Ver voor de Fusion had ik een ION van Alesis, totaal andere synthesizer maar de Micron was een vereenvoudigde versie daarvan.
Wat superslim was uitgedacht; via een toets+ shift kon je menu's direct selecteren.. op geen enkele synthesizer ooit tegengekomen. Toch werkte het best goed met editen..
Nog een leuke feature van de Mircon was de performance mode, waarin je meerdere sequences onder toetsen of een keyrange kon zetten.. Echt super veel fun mee gehad.. super slim uitgewerkt ook door deze ontwikkelaar.

Ook voor de Ion en Micron heb ik fabrieksgeluiden gemaakt. Maar het is heeeeel lang geleden dus de details ben ik kwijt. De Ion-engine die ook in de Micron werd gebruikt, klonk erg goed. Zeer overtuigende virtual-analogue synth. Ik kan me het zijdezachte J8 filter nog herinneren. Overige filters waren ook heel goed, inclusief het comb-filter. Of de Ion-engine in de Fusion terechtkwam weet ik niet meer.

Ook voor de Ion en Micron heb ik fabrieksgeluiden gemaakt. Maar het is heeeeel lang geleden dus de details ben ik kwijt. De Ion-engine die ook in de Micron werd gebruikt, klonk erg goed. Zeer overtuigende virtual-analogue synth. Ik kan me het zijdezachte J8 filter nog herinneren. Overige filters waren ook heel goed, inclusief het comb-filter. Of de Ion-engine in de Fusion terechtkwam weet ik niet meer.
Wow.. :halleluja Ja, zeker goed klinkende synthesizers idd de ION en de Micron. Meer mogelijkheden, en vooral qua filter routings. En idd die filtermodellen waren erg goed en ongekend voor een VA in die tijd.
De VA engine in de Fusion had op 'n enkele exotische variant maar 1 filter en ook geen routings. De slope instellingen voor HP en LP waren er wel, en een BP filter, dacht ook met eigen slope. Het mooie was wel dat het filter standaard stereo was. Je kon dus de 3 Oscillatoren (of 6 Operators in geval van FM) gewoon in het stereobeeld plaatsen zonder dat het filter dit stereobeeld ongedaan maakte.

Op de Micron en ION kon je de filters individueel pannen als je ze parallel zette. En de Ocsillatoren pre / post filter zetten. Of via een balans per oscillator aan de filters toewijzen. Ik heb zo ooit een CS80 achtige bas nagemaakt. 'n Sinuswave (suboscillaor) post filter. 'n High pass met resonance en een Low Pass met resonance in serie. Ongekende routingmogelijkheden, dat kon allemaal niet op de Fusion.

Toen ik de Micro net had gekocht kwam ik door wat spelen in die performance mode als snel op een jam wat de basis was voor deze opname: https://www.synthforum.nl/threads/3656382/ Oh, en mijn poging tot het immiteren van die 'Goofy' CS80 bassound zit daar ook in trouwens.. :D

Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Pim
Back