ReMOTE SL wordt niet herkend

Helaas mogen alle goede suggesties tot nu toe niet baten. Zal mijn bevindingen netjes naar Novation mailen, in de hoop dat zij alsnog een oplossing vinden. Heb inmiddels al wel mogen ervaren dat het zip-bestand met de nieuwste drivers op de Novation-site corrupt is. Zal ze dat ook doorgeven.

Zodra er nieuws is, laat ik het weten!

Misschien zo (heb zelf een Remote gehad met hetzelfde probleem):

- R. loskoppelen
- alle software van R. deïnstalleren
- reboot
- www.ccleaner.com downloaden en uitvoeren
- harde schijf met het programma opschonen (kun je rustig laten uitvoeren, hij gooit alleen temp etc,. bestanden weg)
- registry opschonen met programma (kun je gerust doen, doet-ie heel goed)
- reboot
- installeer laatste R. software
- sluit R. op lichtnet aan (dus geen powered hub oid gebruiken)
- plug R. in USB pas in wanneer daar om gevraagd wordt
- sluit rechtstreeks aan op PC en niet in hub

Als-ie het nu niet doet, vreet ik m'n lul op.

Ben gisteravond niet meer toegekomen aan het opnieuw installeren van de SL. Heb wel de hele avond m'n PC zitten schonen met CCleaner e.d. Heb ook de tip van mecanoiz opgevolgd om het aantal drivers terug te brengen. Kon makkelijk, want er waren negen keys voor twee drivers - belachelijk eigenlijk!

Voor de zekerheid vanochtend nog een mailtje naar Novation gestuurd met de vraag of ik zo goed bezig was, door de oplossing van BlackEyed te volgen. Ik kreeg de volgende reactie terug:

Have you tried downloading the new installer (V5) from our website, it was uploaded yesterday. I have just downloaded it and unzipped it with no problems.

It is certainly worth following the instructions in the RME article and deleting the registry keys and then installing the drivers again (you will need to uninstall the driver for the SL in windows device manager first, then remove the registry entries before plugging the SL back in so windows can install the appropriate drivers) if you have too many Registry entries for MIDI drivers the SL will not be available in your Software.

This is effectively what the guy from the synth forum is suggesting, and this should work. However it may be worth manually removing the entries from the registry as explained in the RME article.

Let me know how you get on.

Helaas had ik die nieuwe installer al gedownload, maar kreeg ik toch steeds weer problemen met het unzippen. Vanavond nog maar eens proberen; nu met een schone PC.

I'll keep you posted...

Het mailen met Novation heeft niet veel concreets opgeleverd. Ik kreeg de melding dat, als ik alle stappen die hier eerder zijn gepost, de ReMOTE correct zou moeten werken. Dat is niet het geval. Afhankelijk van het programma wordt hij niet of heel beperkt herkend (dus wel als MIDI controller maar zonder AutoMap). Blijft een raar verhaal waar Novation geen passend antwoord op lijkt te hebben. Zit waarschijnlijk ergens in mijn configuratie...

Origineel geplaatst door BlackEyed
Als-ie het nu niet doet, vreet ik m'n lul op.

Volgens mij heb jij een belofte in te lossen....

klinkt alsof jetegen de 10 midi drivers limiet van xp aanloopt.

ga in je registry naar : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32'
voor elke install is er een setting gevuld van midi - midi 9. Zodra ze allemaal vol zijn heb je een probleem aangezien nieuwe installs dan niet meer opgenomen worden. je zult zien dat meerdere keren dezelfde driver is opgenomen bij verschillende midi keys. Je dient dan alle midi keys te verwijderen behalve 1 met dezelfde naam. Zodat je weer een korte lijst krijgt met unieke namen. Het maakt niet uit bij welke key je dat doet aangezien windows bij een herinstall van een driver de eerst vrije port in je registry zoekt. (een midi key wordt gevuld elke keer als je bijvoorbeeld een andere usb port gebruikt voor je remotesl of geluidskaart etc.)

als de 10 midi keys in je registry op zijn en je remotesl komt er al in voor, zal die hem nooit meer installeren via andere usb port tenzij je handmatig ingrijpt. Dat is niet iets wat door de remotesl komt maar meer door de usb implementatie in windows.

Origineel geplaatst door quifster
klinkt alsof jetegen de 10 midi drivers limiet van xp aanloopt.

ga in je registry naar : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32'
voor elke install is er een setting gevuld van midi - midi 9. Zodra ze allemaal vol zijn heb je een probleem aangezien nieuwe installs dan niet meer opgenomen worden. je zult zien dat meerdere keren dezelfde driver is opgenomen bij verschillende midi keys. Je dient dan alle midi keys te verwijderen behalve 1 met dezelfde naam. Zodat je weer een korte lijst krijgt met unieke namen. Het maakt niet uit bij welke key je dat doet aangezien windows bij een herinstall van een driver de eerst vrije port in je registry zoekt. (een midi key wordt gevuld elke keer als je bijvoorbeeld een andere usb port gebruikt voor je remotesl of geluidskaart etc.)

als de 10 midi keys in je registry op zijn en je remotesl komt er al in voor, zal die hem nooit meer installeren via andere usb port tenzij je handmatig ingrijpt. Dat is niet iets wat door de remotesl komt maar meer door de usb implementatie in windows.

Dat was m'n eerste suggestie maar dat was het ook niet

Werkt de reMOTE wel met MIDI?

Heb je nou al geprobeerd om hem gewoon via de adapter te voeden?

Ik krijg de neiging om te zeggen dat het wellicht hardwarematig aan je USB poort ligt, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Als het inderdaad hardware matig aan de onboard usb poorten ligt: misschien eens een pci usb kaartje testen. Als dat niet helpt moet je toch echt eens een clean install overwegen.

Die clean install is iets wat ik zeker ga doen, én ik ga een PCI-kaartje monteren. Want ik kan me niet voorstellen dat een schone PC de volledige oplossing is, hoewel het de hoogste tijd wordt om hem eens flink schoon te maken.

Een adapter krijg je er niet standaard bij, wanneer je een ReMOTE SL koopt. De verschillende adapters die ik hier had rondslingeren, pasten er helaas niet goed in en maakten slecht contact. Dus dat betekent dat ik een aparte moet gaan kopen. Zo'n ding met verloopstekkertjes (ook die slingert nog ergens rond) ga ik uit veiligheidsoverwegingen niet proberen.

Nou moet ik wel zeggen, dat ik door deze problemen meer gebruik ben gaan maken van mijn hardware sequencer en hardware synthesizers. En eigenlijk bevalt me dat prima. Is weer even wennen, maar werkt best lekker! Ongecompliceerd. :)

Origineel geplaatst door mjbsolutions
Die clean install is iets wat ik zeker ga doen, én ik ga een PCI-kaartje monteren. Want ik kan me niet voorstellen dat een schone PC de volledige oplossing is, hoewel het de hoogste tijd wordt om hem eens flink schoon te maken.

zou je nog aardig van kunnen opkijken :D

Voordat je je PC opnieuw gaat installeren, probeer het onderstaande eerst eens.

Ik heb zelf ook problemen gehad met mijn remote-audio, hij wilde m gewoon niet herkennen. Bleek dat ik eerst dat ding had aangesloten, aangezet en toen pas de manual gaan lezen. Windows wil nog wel eens moeilijk doen bij de detectie van USB hardware waar geen drivers voor geinstalleerd staan.

Probeer dit eens:

- Trek de USB kabel los van de Remote
- Reboot je PC en log opnieuw in
- Start regedit op
- Ga naar HKLM > SYSTEM > CurrentControlSet > Enum > USB
- Als je die USB key (map) geselecteerd hebt moet je voor de zekerheid eerst een backup maken. Ga dan naar menu File > Export Registry key en sla deze .reg file ergens op je harde schijf. Als je dan per ongeluk iets wist, kan je dit ongedaan maken voor de .reg file uit te voeren.

Ga hier alle keys na die beginnen met vid_...
Hier staat alle gedetecteerde hardware in. Ga ze allemaal af en als je keys vindt waar iets van Novation Remote in staat dan moet je de hele key wissen (due die map die begint met vid_...). (Het kan zijn dat je daar geen rechten voor hebt, dus die moet je met je rechtermuisknop op die key > permissions en "all users" schrijfrechten geven)

- Als je dit gedaan hebt je PC weer opnieuw opstarten
- Installatie van de drivers opstarten (was bij mij een setup.exe)
- Als de installatiesoftware vraagt om je Remote aan te sluiten, dan pas EN NIET EERDER sluit je de USB weer aan (wel aanzetten natuurlijk)

Als die Remote niet in die lijst in regedit staat heb je een ander probleem. Probeer het eens op een andere PC om te zien of je PC of de Remote het probleem is.

Succes

Zie ook attachte screenshot :)

Attachments

• regedit.jpg
    regedit.jpg
    48,1 KB · Bekeken: 112
Ik kan één kopen met het volgende serie nummer : RSL2501433

Nu vroeg ik mij af of die allemaal problemen hebben ?

cfr.

BTW voor alle SL users:

Some piezo discs (drumpads) are polarity reversed causing a reduced
voltage/level output. Result is full velocity (127) not being achieved. This
applies to serial number RSL2500250 - RSL2501825. Serial Numbers
after RSL2501825 are not effected

Dank!

zo de mijne is ook aangesloten !!!

Allemaal goed en wel , alles werkt vlotjes ... alleen krijg ik dat automap gedoe niet in gang ... hetgene waar ik hem/haar voor gekocht heb ... tedju.

zijn er hier remote Sl gebruikers die M-powered protools gebruiken , aan wie ik eventueel enkele tips mag vragen !

Alvast dank !!

Back