HKU Toelating

Een triangel is ook een instrument, nog wel beperkter dan een draaitafel..

Evenals de Koebel (808 annoyone? ;) ) http://nl.wikipedia.org/wiki/Koebel

Misschien kan Bass binnenkort even deze wiki "[ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Muziekinstrument"]wiki" aanpassen, zodat het voor iedereen duidelijk is wat nu wel en wat geen muziekinstrument is, de draaitafel staat er nog niet tussen.. :D

ik vind een synthesizer geen instrument, ook al zit je te knoppendraaien en te modwheelen en whatever, je gebruikt gewoon een stuk kant en klare sckakelingen en doet alsof het van jou is... om over sampling maar helemaal te zwijgen

over non-instrumenten gesproken:

Volgende week vrijdag (1 april, kutgrappen hebben ze daar) toelatingsexamen en cd'tje plus motivatie inleveren. Ik ben bang dat ze veel vragen rond de bouwstenen van synthese (sinus, saw, triangle etc.) en daar weet ik niet zo veel van. Valt dat voor te bereiden (ik piel meestal lekker op mijn synthesizer tot het geluid naar wens is). Zenuwachtig :( Vreemd ook, ik weet niet hoe ik mijn motivatie moet toelichten, mijn ziel schreeuwt alleen om aan de slag te gaan met muziek en geluid, zo veel mogelijk. Benieuwd wat ze van mijn conceptjes en Bach dancetrack vinden.

Zaterdag kom ik ook naar de open dag, staan er nog synthforum mensen? :)

Hehe dat zou wel extreem grappig zijn maar ik moet zaterdag gewoon werken dus helaas..

Volgende week vrijdag (1 april, kutgrappen hebben ze daar) toelatingsexamen en cd'tje plus motivatie inleveren. Ik ben bang dat ze veel vragen rond de bouwstenen van synthese (sinus, saw, triangle etc.) en daar weet ik niet zo veel van. Valt dat voor te bereiden (ik piel meestal lekker op mijn synthesizer tot het geluid naar wens is). Zenuwachtig :( Vreemd ook, ik weet niet hoe ik mijn motivatie moet toelichten, mijn ziel schreeuwt alleen om aan de slag te gaan met muziek en geluid, zo veel mogelijk. Benieuwd wat ze van mijn conceptjes en Bach dancetrack vinden.

Als het goed is moet je verschillende muziek stukken inleveren. Vragen zullen daarover gaan, dus hoe en waarom dat idee of concept.

Maak een goede koppeling met geschiedenis en wat geluid of muziek voor u betekend en succes bijna gegarandeerd.

Oww ja en belangrijkste van allemaal alles= geluid= muziek= kunst= genieten= lekker, dat moet je kunnen overbrengen> uitstralen, zowel commercieel als niet commercieel.

Ben benieuwd hoe je toelatingsexamen verloopt. Succes.

Ben blij dat ik de HKU niet heb gedaan.

mijn ziel schreeuwt alleen om aan de slag te gaan met muziek en geluid, zo veel mogelijk.

Mischien een spelbreker maar wie zegt dat je daar die school persé voor nodig hebt ? Dat was mijn afweging 100 jaar geleden 8o)
Uiteindelijk heeft mij dat in z'n geheel meer opgeleverd aan kennis en ervaring dan ik in eerste instantie zou verwachten in dezelfde tijd.

Eens maar niet iedereen heet Niel. Denk dat een opleiding aan de HKU wel een goede bijkomstigheid is om in aanraking te komen met verschillende mensen> ideeën, zodoende een ander referentie kader te ontwikkelen dan> ik zie een draaitafel niet als instrument, omdat het geen instrument is
christopullhair.th.gif

Anders gezegd als je niet de juiste mensen > houding om je heen hebt kan zo 1 opleiding een uitkomst zijn.

Of het sliem is in deze tijd is, das een 2e, tja......iets met liberalisme en je eigen leven kunnen mogen inrichten

:duivels:

Nais filmpje Niel, in dat kader:

Ik denk dat het me heel anders naar (andere soorten) muziek zal laten gaan kijken. Ik heb nog zo veel te leren, ik denk dat de HKU op elk vlak daarbij een positieve noot is. Het matchen van woord en geluid tot een geheel dat een bepaalde emotie los maakt (om het maar heel breed te houden), dat is een kunst! Daarnaast lijkt het leren kennen en werken met nieuwe mensen mij zeer inspirerend.

Ik ben wel benieuwd wat je bedoelt met "een goede koppeling met geschiedenis" waz. Bedankt voor de tips!

Alvorens in te gaan op je vraag. Ben ik reuze benieuwd waarom een Bach dance track?

Wat moet ik mij daarbij voorstellen? een stuk van Bach en daaronder een beat en wat synths geknald?

3 verschillende thema's uit werken van Bach, maar dan in een dance jasje (groot contrast naast mijn conceptmuziek). Staan hier alle drie ook op het forum. Beat, synths en basgitaar.

Ik ben wel benieuwd wat je bedoelt met "een goede koppeling met geschiedenis" waz.

Hiermee bedoel ik dat er in het verleden een aantal pioniers waren, die van wezenlijk belang zijn voor hedendaagse muziek.

Academische benadering> kennis en kunde........je hebt muziek maken en muziek maken. Goede voorbereiding is het halve werk.

Wordt flink lullen WeZet

Heb je stukken beluisterd eehm wat voor verhaal heb je bij je stukken?

Die 2 conceptnummers hebben denk ik geen uitleg nodig, zoals je kan luisteren is de muziek de emotionele vertolking van de gesproken tekst. Leegte, eenzaamheid, het onbekende, chaos etc. etc. Zal dat soort dingen ook in de motivatiebrief zetten en het in mijn hoofd stampen voor een eventueel gesprek. Pioniers misschien niet, maar een groot voorbeeld zijn de Alan Parsons/Eric Woolfson platen. Weet echt niet wat ik kan verwachten en zeggen, maar ik ga mijn uiterste best doen.

Wens je veel succes WeZet. Moge je starten met de opleiding.

Laat ff weten hoe het is afgelopen.

Bedankt, en zal ik zeker doen! Motivatiebrief is al bijna 2 kantjes, dus daar kan in geknipt gaan worden. Het gaat de goede kant op en de muziek is nu zo goed als af. Mijn toekomstbeeld is aardig reeël denk ik zo. :)

Bedankt, en zal ik zeker doen! Motivatiebrief is al bijna 2 kantjes, dus daar kan in geknipt gaan worden. Het gaat de goede kant op en de muziek is nu zo goed als af. Mijn toekomstbeeld is aardig reeël denk ik zo. :)

moest jij ook zo imbiciel vroeg?
mijn zoon al om half 9

:mega:

Back