Mpc 2000xl samples vraagje

JEFReak

Stamgast
Goeiedag mensen. momenteel heb ik al een tijdje een mcp in mijn bezit, ik vind het een geweldig apparaat. Maar je voelt hem al aankomen, een maarr... Op het moment dat ik is samples recording mode ben (die is er niet echt maar okee) dan is het het zo dat als ik op een van mijn pads druk de samples zich afspeeld naarmate ik die pad ingedrukt hou. Kan dit ook op een normale manier? lijkt me namelijk wel tof als er soms van die afgekapt samples in mijn nummer zitten.
Op deze manier kanje ook bijvoorbeeld een stem later stotteren ofzo. Ik weet dat je zoiets ook kan doen met de 16 level knop maar dan kun je het alleen maar bij 1 samples tergelijkertijd doen.

Dit is mogelijk, als je bijvoorbeeld looping op ON zet in de trim mode van de sample dan heb je dit effect ook. Tevens kun je van poly ook naar mono gaan, dan wordt de je sample afgekapt om het moment dat je een nieuwe triggerd.

ga naar program --> kies het betreffende drum program --> sla de juiste sample aan en kies 2e optie (onder aan in je scherm) PARAMS.
In het params scherm kunt je de envelope ook op start zetten (staat standaard op END). Als het goed is kun je nu met de decay tijd regelen hoe lang je sample doorklinkt nadat je op de pad gedrukt hebt.
Als ik vanavond tijd heb, kijk ik nog wel even

-C-

Je kunt de MPC idd zo instellen dat hij de sample volledig laat horen wanneer je hem triggert, maar ook dat ie de sample afkapt op het moment dat je de pad loslaat.

Dit kun je instellen in de parameters sectie van de MPC, ongeveer vanaf pagina 120 van je manual.

=)

shift+f6 dan naar f2 uit mn hoofd. Dan zit je in het parameter scherm. Rechtsonder heb je 3 opties per sample: note off, mono en poly. Note off: sample stopt bij loslaten pad, mono: sample kapt zichzelf af en poly: sample overlapt zichzelf

Daarnaast kan je ook de decay en attack aanpassen aan de linkerkant van het scherm.

als je op overlap 'open window' (oranje knopje) klikt, kan je de samples elkaar laten afkappen.

Origineel geplaatst door FHL
(oranje knopje)[/B]

:D Mijn Mpc is helemaal 0range :D

se-2.jpg

se-2.jpg
[/B][/QUOTE] :luv:

Jammer is wel dat ik niet de akai mfc orange hebt. Das een idee gewoon en nieuwe post over beginnen.

Werkt trouwens danku wel mensen! :halleluja
Had ook zelf in de handleiding kunnen kijken :stupid R.T.F.M Read the fucking manual was het toch?

Back