Alesis fusionsynth

Heb hem ook nu ;-)

Heb hem ook nu ;-)

ik heb hem nu één dag, heb eerst met versie 1,21 en daarna met 1.22 gewerkt, ik merkte wel functionele verschillen.
Wat in de duitse Keyboard staat is o.a. dat het erg lang duurt voordat de samples laden en dat is echt niet waar, waarschijnlijk is dat dus al een softwareverbetering.
Verder vind ik de v-analoge en fmklanken zeker ok, de samples nog niet allemaal even goed maar ik ga nu even de hollow sun collectie downloaden.
Uiteraard moet je ook ZELF geluiden maken en niet alleen luisteren naar wat de fabrikant voor je bedacht heeft.
Na heel wat synths te hebben gehad denk ik wel een beetje wat te weten en heb het gevoel dat dit echt een heel goed apparaat is.
Echt mooi qua uiterlijk vind ik hem zeker niet maar ja,dat is ook niet erg belangrijk.
Overigens zat er bij mij een harddisk in van 80 gb en niet zoals in de folder staat 40...:D

Veel plezier met je aankoop! Ik raad je zeker aan om de Hollow Sun banken te installeren, hierin zitten werkelijk een aantal pareltjes (bv. zeer goeie Mellotron-samples, Wurlitzers, enkele vintage drumsets etc - allemaal geoptimiseerd voor de Fusion). Verder geeft Hollow Sun ook 'Freepacks' uit, deze zijn niet officieel door Alesis ge-approved, maar daarom niet minder leuk (www.hollowsun.com). Vergeet ook de Preset 5 bank en de SampleHeads drumset van Alesis niet (op website Alesis).

Maar, zoals je zegt - zelf klanken maken is natuurlijk nog een stuk belangrijker. Dat valt behoorlijk mee dankzij de logische interface van de Fusion.

Die 80gb ipv 40gb is een mooi extraatje - ik had dat geluk niet.

Op http://www.promusicproducts.com/forum/phpBB2/index.php heb je een vrij actief forum specifiek voor de Fusion!

Hee Guy!!:biertje:

De wereld is klein, zo te zien, ik dacht: "Hé die ken ik van het Fusionforum!"

Ik ben het helemaal met je eens: Fusionsynth: prachtige machine!! Ik heb hem nu 2 dagen en
ik heb steeds grote moeite om het ding uit te zetten, als je begrijpt wat ik bedoel!!
Verslavend apparaat!!

:okdan:

Groetjes

Ik heb trouwens ook 80 gieg er in...

Tof :) Laat ons proberen af en toe wat tips te plaatsen op het forum zodat de Fusion community blijft groeien!

fusion

fusion

Als het goed is krijg ik vandaag of maandag de fusion 8hd,de extra memory heb ik ook besteld(ik hoop dat ik die geinstalleerd krijg)
Ik heb mijn fantom x ervoor weg gedaan=(
Ik zal laten weten wat ik er van vind,en of ik een goede zet heb gedaan.

Over geheugen gesproken

Over geheugen gesproken

..ik had een module besteld, bleek ik er twee nodig te hebben :D
Heeft iemand al in Nederland geheugen gekocht?
Overigens heeft mijn 6hd een 80gb harddisk, zonder dat het ergens vermeld stond:confused:

fusion

fusion

Ja ik heb het geheugen gekocht,ik wacht nog op levering van mijn fusion 8hd en dan komt er 1 deze dagen ook nog het extra geheugen binnen.

offtopic?

offtopic?

Waarom is dat ding zo ontzettend lelijk :(
Ik heb bij feedback ernaar staan kijken zonder dat ik de specs. wist.
En dat nep chroom! argh. Wat is er gebeurt met die solid-look

zeker de lelijkste

zeker de lelijkste

synth die ook ooit had, hoewel de Yamaha YS100 ook oerlelijk is.
Wel heb ik al bekeken dat je de hele Fusion kunt overspuiten zonder dat de letters verdwijnen;)
Andere knoppen moeten altijd wel kunnen.
Misschien als nieuw onderwep: Pimp je Fusion???:eureka:

Re: Over geheugen gesproken

Re: Over geheugen gesproken

Origineel geplaatst door VL7

Overigens heeft mijn 6hd een 80gb harddisk, zonder dat het ergens vermeld stond:confused:

De leverancier van de harddisk maakt geen 40gb meer, vandaar dat er nu 80gb in zit, voor dezelfde prijs.
Ik heb ook 80 giegen.

:yamaha: mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's ..?!

Origineel geplaatst door Zoidsity
:yamaha: mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's mp3's ..?!

http://www.promusicproducts.com/forum/phpBB2/index.php

http://www.alesis.com/index.php?id=58,88,0,0,1,0

Op deze links stikt het van de MP3-demo's!!

:geslaagd:

:frons:

..van gebruikers hier zou ook leuk kunnen zijn..

i got her

i got her

Finally i got my fusion 8HD,
wow i realy love the machine already.
The sound are better then expected.(and those hollow sun sounds rock)
Okay we need more real drum sounds (they were amazing on the fantom x with the srx01)and the piano could be better i think.
The audio recording is in real good quality.
On my fantom x it looses quality when i record many guitar parts,but the fuision keeps its niceeeeee
Now i am still waiting on the E3 memory.
ANd i hope alesis will work on the audio input so i can play the guitar to practice the part without to have to record each time.
So byby fantom,and welcome fusion

Origineel geplaatst door Lennox
kan iemand mij vetellen hoe het klavier van de 88 toetsenversie speelt? is die zwaar of speelt ie juist lekker licht?

Ik heb vorige week nog op een HD8 getokkeld en vond het klavier veel lichter dan wat je aantreft in bv. een Motif ES8, Fantom X8 of Triton Extreme 88.

Ik heb ooit een Roland A-37 midi controller gebruikt (semi-gewogen klavier) en de HD8 voelt net zo licht aan.

Voor mij is het klavier van de HD8 alvast veel te licht om te bespelen. Voor anderen is dat misschien net wat ze zoeken. Uittesten in de winkel is het beste wat je kan doen om dit voor jezelf uit te maken.

Alvast veel test- en speelplezier :D

Back