vraag over ms2000

cosmiq

www.cosmiq.nl
En ik heb de manual al X keer gelezen..

Het punt is dat ik bij het opslaan altijd even wil comparen (een gare patch zoeken om te overschrijven).. echter, als ik compare doe, dan kan ik het patchnummer niet veranderen.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Het schijnt toch ook zo te zijn dat de MS2000 meer geheugen heeft, omdat ie ook in staat is om patches te resetten naar factory default (per patch)..

Kan iemand er wat meer over vertellen? Ik wil graag comparen voor ik save.

dat probleem los ik altijd op door van te voren de presets door te gaan en te luisteren welke wat mij betreft eruit kunnen/overschreven kunnen worden. dat schrijf ik dan even op.
de compare functie is inderdaad op de meeste synths h vergelijken van de preset waar je aangesleuteld hebt, zoals die was en wat je er van gemaakt hebt.

De titel van deze thread voldoet, dus even geen nieuwe :).

Ik heb hier een verse MS2000 staan en de handleiding behoorlijk doorlezen, maar ik vind nog niet hoe ik het volgende kan doen:

*ik open een patch, vb init program (dat lukt)
*ik draai olijk aan de knopjes tot het resultaat me bevalt (kwestie van smaak, maar dat lukt ook)
*ik save de patch op de PC (dat lukt misschien? ik kan het niet checken)
*ik laadt de patch vanop de pc terug in de MS2000, bv als huidige settings voor de initprogram patch.

Hoe moet ik die laatste 2 stappen doen? Wat is het beste (freeware) progje om deze patches in op te slaan en uit te laden?

Ik heb ooit mijn K1M via sysex kunnen resetten (midifile die ik in winamp afspeelde als ik het mij goed herinner) maar verder heb ik met sysex weinig ervaring. Alle hulp is welkom!

Ms2K Midi buddy lijkt het antwoord te zijn. Saven en laden is gelukt. Nu nog even het idee achter die buddy volledig meekrijgen. Ik kan saven zoveel ik wil en dat laden vanop schijf, ok. Ik zie nog even niet hoe die 2 kolommen gebruikt moeten worden, maar hier geldt nog een rtfm; ik heb het prog nog maar net gevonden.

edit: het prog blijkt dus gebaseerd te zijn op hele sysex dumps; 1 patch dumpen en saven buiten een bank om is niet de bedoeling. Maakt me niet uit, ik ben bij wijze van oefening begonnen aan de aanbouw van een "strings" bank. 128 strings presets = 8)

Laatst gewijzigd:
Ik heb het nog niet helemaal begrepen omdat ik er nog maar eventjes mee gewerkt heb. Het was me niet duidelijk of ik een patch eerst in de MS2000 moest saven alvorens ze op te kunnen slaan of niet. In ieder geval, saven (en laden) is tot nu toe een paar keer gelukt, en een paar keer mislukt. :)

Nu ook nog even kijken of ik de MS2000 zo kan instellen dat hij na het opstarten standaard memory protect OFF en sysex ENA kiest, ipv ON en DIS. Geen idee of dit mogelijk is, of dit "harde" default opstartsettings zijn.

OK, simpelweg een writecommando geven terwijl je in het global-menu zit, zorgt ervoor dat je de global settings permanent opslaat. Ook handig om weten :).

Ik moet soms nog een beetje prutsen om de invloed van de LFO's echt af te krijgen als ik dat wens, maar dat begint ook al te gaan. Hetzelfde geldt voor de standaardmodulatie van het modwiel. Ik zoek nog hoe ik het exact voor elkaar moet krijgen om die uit te zetten :).

Nu een MS2000 vraag waarop ik zelf het antwoord niét kan vinden :) :biertje:

Ik heb nu een preset gemaakt waarbij de input (de philicorda) doorheen de phaser en delay wordt gehaald. Je raadt het al, een soort jarre preset dus. Leuk en toch een eigen klank door de andere phaser, andere delay en philisound. Maar goed, we dwalen af.

De phili komt binnen via audio 2 die op mic staat vanwege het lage uitgangsniveau van de phili. Alles lukt, maar met 1 nadeel: ik moet steeds een toets van de korg ingedrukt houden om output te krijgen!

Nu valt dat natuurlijk met wat zware literatuur of een wasspeld ofzo op te lossen ;) maar ik zoek iets professioneler en gezonder. Is er ergens die in de korg een setting waarbij er steeds naar de output gestuurd wordt, dus een setting die doet alsof er steeds een toets ingedrukt is ? Dat zou ook handig zijn bij het maken van sounds trouwens.

audioin/thru is het niet, die stuurt het onbewerkte signaal naar de uitgang. Handig als "mengpaneel"setting, maar niet wat ik zoek. Ik wil juist het bewerkte signaal naar buiten krijgen. Dus wat ik zou horen als ik bv de middel C zou indrukken, maar dan zonder die toets ook werkelijk in te drukken.

Ik kan het "faken", met het gewenste resultaat. Het effect hangt namelijk niet van de toonhoogte af. Wat ik dus kan doen is een arpeggio aanzetten met latch, zodat hij continu loopt, en dan tempo op nul en gate op maximum, zodat noten overlappen. Dan heb ik steeds een trigger. Dit geeft in deze toepassing hetzelfde effect als steeds een noot ingedrukt hebben.

Maar is dit nu de elegantste manier van werken?

Back