jd schopt kont :)

Origineel geplaatst door Bass
Tja ik zou hem kunnen kopen, maar ik heb eenvoudigweg geen ruimte ervoor!=( =(

Da's ook een luxe, ik heb noch geld...noch ruimte :bekdicht:

Nou ben benieuwd hou een je een Yammie DX7 betiteld als je een JD800 er "digitaal" vinds uitzien; deze boot heeft meer sliders dan een Jupiter8
Het gaat zeg maar om de hele kast en de opdruk enzo. Bij een jupiter8, werdt er nog kleur gebruikt en die faders zagen eruit alsof opa ze met de hand had gesmeedt.
Bij de JD800 zaten ze even in een grauwe dip en produktie was nodig om alle sliders te maken.

Maar ik herhaal nog maar eens.... ik weet niet hoe die klinkt, en daar gaat het om!!! :halleluja

Op vintagesynth.org staat een korte demo, maar helaas geen geluidskaart in deze PC

JD 800 is een mooie machine inderdaad een mix van Wavestation, D50, Sy 77 met de programmer in gebouwd
jammer genoeg is hij wat lui (ik druk me nu slap uit) je kan al die mooie knopjes en sliders
via midi weg schrijven maar je moet dat niet tesnel doen want dan gaat hij over zijn nek.

Zelf heb ik en een JD800 en een JD990, echt klankverschil zit er niet in wel is het editten op de JD800
natuurlijk veel fijner, lammer dat het vintage board hier niet in kan wat wel in de 990 kan.

Veel sounds maak ik,op de 800 en zet ze dan over naar de 990 als ik ze wil bewaren.
Ik heb inmiddels 3 Ramcards vol met sounds die ik regelmatig gebruik.
Al met al een beste bak, vooral voor pad, solo, bas en fx sounds.

Ik begrijp ook niet dat mensen de JP8000 zo geweldig vinden en deze afkraken,
de JD800 klinkt velemalen beter en heeft veel meer klank mogelijk heden dan die JP.
De JD is veel meer dan een simpele Rompler, net als de Wavestation en de SY 77 en de D50.

voor de romplers moet je bij de D70 en de JV80 JV880 zijn die zijn echt een stuk beperkter IMO
De filters in die machine's zijn ook een stuk minder vol, net zoals de klank

Origineel geplaatst door Slipperman
Kilo of 14 d8 ik.

Bijna goed; 15 kilo volgens het boekje :geslaagd:

Origineel geplaatst door arnoldroelz
Da's ook een luxe, ik heb noch geld...noch ruimte :bekdicht:

Hmm. het is een groot probleem hoor, als je wel iets kan kopen maar er geen ruimte voor hebt*D

...stel je voor dat je een Jaguar E type cabrio kan kopen maar je hebt geen garage! Dat is kut!..

Back