Yamaha DX1...hellup

Status
Please reply by conversation.

Ernst_Hill

Gepokt en gemazeld
Wie heeft of helpt mij aan een Yamaha DX1???????...betaal een goede prijs

Staat er niet al een eeuw of 2 eentje bij Peter Verspuy te rotten ?

hehehe

krijg je behalve een flinke afprijzing er ook nog gratis een wolk spinneraggen bij !
Ik ben toch niet gek ?

Yep, was een paar weken geleden toevallig bij Verspuy en toen heb ik de DX-1 ook gelijk maar even bewonderd. Maar ik heb er niet aangezeten hoor :D

Volgens de verkoper was hij destijds bedoeld voor een grote studio maar die had de order op het laatste moment gecancelled oid, dus staat hij gewoon al die jaren al bij Verspuy en is nog nooit gebruikt. Erg triest voor zo'n synth vind ik.....bovendien geloof ik niet dat ze hem ooit zullen verkopen. Of ralphvanzeel moet E 6.750,- een goede prijs vinden natuurlijk 8o)

....herstel, dat moet E 6.795,- zijn. Daar koop je toch heel wat leuke dingen voor.

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Waarom wil je eigenlijk een Dx1?

gewoon benieuwd..

ik ook benieuwd...

Een DX1 is niet te onderschatten, hoor. Hij heeft net zoals de CS80 polyfone aftertouch en heeft dezelfde dynamiek. Het klavier is ook volledig gewogen en heeft dezelfde feel als die van de CS. (oorspronkelijk werd de DX1 getypeerd als CSDX :eureka: ) Daarnaast bestaat hij uit meer discrete onderdelen waardoor ie warmer klinkt dan de andere DX-en. Hij is ook 32 stemmig (heeft een dubbele DX7 engine). En hij ziet er veel mooier uit en is ook gebruikersvriendelijker door de LED-aanduiding van alle parameters van één algoritme.

Dus eigenlijk een FM-droommachine ... maar voor bijna 7000 EUR zou ik liever de Korg OASYS hebben. Dus die prijs bij Verspuy is lachwekkend hoog. Enkel de gek geeft er zo veel voor. Op eBay zie je ze soms te koop voor 4000 à 5000 EUR, wat nog veel is maar dan toch al wat minder.

:doei:

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Waarom wil je eigenlijk een Dx1?

gewoon benieuwd..

Ik ben ook erg benieuwd? En waarom niet een DX5? Dan heb je geen gewogen toetsen, en geen houten panelen... maar verder toch hetzelfde. Alleen veel goedkoper.

Het meeste wat de DX1 nou zo bijzonder maakt, heeft de DX5 net niet:

het gewogen klavier inderdaad (zou ik niet echt missen), maar de 5 mist ook de polyfone aftertouch en dat is toch wel wat jammer. Daarnaast is de interface met het ontbreken van de parameter-LEDS toch een belangrijke overzichtsfunctie die je kwijtspeelt. En de discrete opbouw is ook eigen aan de 1, niet aan de 5.

Maar het is en blijft een te dure synth natuurlijk =)

:doei:

Dat klopt wel wat je zegt, Danny. Des te meer ben ik benieuwd waarom ralph een synth waar er maar 150 stuks ofzo van gebouwd zijn.... Moet toch een reden hebben?

:confused:

Ralph, vertel het ons!! ;)

Status
Please reply by conversation.
Back