Mid range Studio monitors

Origineel geplaatst door Bigbang
Mischa, ik ben wel benieuwd naar je monitoren en ik zou graag jouw monitoren met de ATC's willen vergelijken. Misschien kunnen we dat bij jou thuis doen? Misschien wil Jochen zijn Adam's wel meenemen zodat we daar ook mee kunnen vergelijken?

Ja lijkt me strak plan om dat naastelkaar te horen :) !!!

... helaas is dat echt wel wat ver rijden voor mij (3.5uur).

Mischa: Heb je er dan nog nooit aan gedacht om je monitors op grotere schaal proberen te verspreiden?
Betere kwaliteit voor minder geld, dat is toch wat iedere mens graag hoort en daar is dan toch ook een serieuze markt voor lijkt me?

Origineel geplaatst door Jochen
... helaas is dat echt wel wat ver rijden voor mij (3.5uur).

Mischa: Heb je er dan nog nooit aan gedacht om je monitors op grotere schaal proberen te verspreiden?
Betere kwaliteit voor minder geld, dat is toch wat iedere mens graag hoort en daar is dan toch ook een serieuze markt voor lijkt me?

Tot nu heb ik regelmatig liefhebbers en die probeer ik zo goed mogelijk te helpen . Meestal gaan we dan eerst kijken of de ruimte geschikt is en of dit aangepast moet worden . Om basstraps en ruimtes te simuleren heb ik de nodige software en praktijk ervaring. Alleen zo weet ik zeker dat de rezultaten optimaal zijn . Het voor traject is minstens net zo belangrijk als de luidsprekers zelf. Op grote schaal vind ik persoonlijk geen optie omdat je dan kunt krijgen dat iemand een setje heeft in een betonnen reflectie kamer met in zn zweetspot nagenoeg geen laag door staandegolven heeft . Dan heb je iemand die ontevreden is en dat wil ik niet laten gebeuren .

Wat ik zie is dat als iemand meer wil als het bekende spul in verhouding teveel betaald. Een winkel wil je heel graag een setje monitors verkopen maar om hier het maximale uit te halen laten ze je echt zelf uitzoeken . Vaak sturen ze je naar huis met een schuimrubber plak setje wat gewoon troep is.. Even voor de duidelijkheid . De bekende schuimrubber setjes helpen echt wel voor het mid en hoog maar voor het lage gebied onder de 150 hz waar de meeste problemen onstaan in de weergave is een doosje schuim gewoon nutteloos.

Ik hoop niet dat als ik iets typ alles overkomt als gesnak en gebla van een beter wetertje . Iemand die mij een beetje kent weet dat ik alleen mensen bewust wil maken dat er erg veel onzin voor waar word genomen en dat men zonder voldoende kennis op ruimte en monitor gebied vaak fouten maakt .

Back