Original Rob Hubbard Recordings (1983)

6 trak

?ILLEGAL QUANTITY ERROR
Original Rob Hubbard Recordings
These are original recordings by Rob before they became actual C64 tracks.

Chimera
F1 Simulator
One Man And His Droid
Phantoms Of The Asteroids

This is what Rob says about them: "They were done around 1983-ish. I wrote them mainly because I was influenced by something I was listening to at the time, like Jarre or Human League. Or, I was just experimenting and trying different ideas. I used them on the games simply because I thought they would work with the game. Most of the C64 versions are much better than the original ideas – especially OMAHD and Phantoms. The tunes were done using a Korg poly synth, a Moog synth, Roland TR606 and TB303, a Casio cheap synth, and a four track tape recorder. Also a Roland Micro-Composer was used on F1. Sometimes I borrowed a synth from my friends. I had all the synths linked up with control voltages and gate triggers, some of which were home made."

rob1.jpg

bron: http://www.c64hq.com/

Laatst gewijzigd:
Deze SID files klinken echt 10x beter dan die "original" mp3s.. :D

SIDPHAN.sid is de lekkerste!

Origineel geplaatst door Arv
Deze SID files klinken echt 10x beter dan die "original" mp3s.. :D
tsja wat wil je... 303, 606, korg poly... brrrrrr... :bekdicht:
vond One Man and His Droid nog wel redelijk gedaan overigens...

maar dat zegt Rob dus zelf ook... :)

Laatst gewijzigd:
Zeker een master.. maar Nederland was ook goed vertegenwoordigd toendertijd.. Maniacs of Noise, 20CC en later Reyn Ouwehand.

Origineel geplaatst door Marcel D
Dan heb je waarschijnlijk ook een directory in de HVSC? maak me blij 6! Ben errug benieuwd :D
hehe... ik bedoel meer dat het mij niet onbekend is qua nederlandse composers...
maar het ging meer om dat mr. Hubbard deze Tunes eerst met hardware had gemaakt zeg maar...
maar erm... jij staat er dus tussen bij de Hoge Voltage Sid C'lectie?

Dit begrijp ik niet helemaal, hij gebruikte een poly x0xen|?? Je kon toch geen samples en audio in een c64 laden of mis ik iets??

Hebben we t hier over L. ROn Hubbard de scientology man?!

Origineel geplaatst door bobaphat
Dit begrijp ik niet helemaal, hij gebruikte een poly x0xen|?? Je kon toch geen samples en audio in een c64 laden of mis ik iets??

Toch wel. Als je 4 bits/sample, een lage sampling rate en alle aliasing componenten (lekker lofi!)
voor lief nam ging dat best... De rockmonitor pakketjes kon je gebruiken
voor 3 stemmig SID + 1 sample voice :) :) :)

Origineel geplaatst door 6 trak
maar het ging meer om dat mr. Hubbard deze Tunes eerst met hardware had gemaakt zeg

Waarom deed ie dat eigenlijk? Hij is toch een wizz met programmeren van C64, waarom de hassle om met die x0x bakjes te doen? Dat inprogrammeren van de 303 is nou niet echt een fijne bezigheid.

Origineel geplaatst door AdDM
Hebben we t hier over L. ROn Hubbard de scientology man?!

Nee.. de gelijkenis was mij ook opgevallen.. maar dit is dus een andere Hubbard. :)

Origineel geplaatst door Marcel D
Inderdaad ja. Mijn tenenkrullende creaties staan in de directory "Mad" :)

En ik zie dat je uit venlo komt.. of zit.. kan een hoop verklaren.. ;)

Waarom deed ie dat eigenlijk? Hij is toch een wizz met programmeren van C64, waarom de hassle om met die x0x bakjes te doen? Dat inprogrammeren van de 303 is nou niet echt een fijne bezigheid.

De latere spellen voor de c64 werden ook op een development pc (286) gemaakt, en via een de cardridge poort overgeblazen.

Tunes maken was met de 64 music-editors was ook geen simpele opgave.. kan ik je wel vertellen.

Origineel geplaatst door DJB
Toch wel. Als je 4 bits/sample, een lage sampling rate en alle aliasing componenten (lekker lofi!)
voor lief nam ging dat best... De rockmonitor pakketjes kon je gebruiken
voor 3 stemmig SID + 1 sample voice :) :) :)

klopt.. maar meer dan 1 sample kwamen ze overigens niet.. vanwege geheugenruimte voor het spel. Sample van impossible mission staat me nog altijd bij.. 'stay a while.. stay forever!' }:|

Voor zover ik weet deed hij enkel muziek.. en zeer waarschijnlijk zijn eigen player-routines coden.

Commando was voor mijn het best lied van hem.

Origineel geplaatst door Jazper
Tunes maken was met de 64 music-editors was ook geen simpele opgave.. kan ik je wel vertellen.

Of nog erger, muziek maken in assembler ipv een editor ;)

Back