Café d'Anvers - NIET TE MISSEN !

..

..

Erik-E, Eddy de Cleck pfffffffff nog zon chauvinistist aan het woord. Je gaat het nu toch niet meer over toen hebben? Beetje zonde van je tijd. Dan word je echt een ouwe lul.

eeh sorry? Zei u wat?

Lezen is niet uw sterkste kant begrijp ik, mijnheer Mostatic?

Re: ..

Re: ..

Origineel geplaatst door Ensemble
eeh sorry? Zei u wat?

Lezen is niet uw sterkste kant begrijp ik, mijnheer Mostatic?

My bad, het was al laat. posten door elkaar zitten lezen. hihi :biertje:

Origineel geplaatst door Nerve
Heb geen zin in een België-Holland match want de België-Holland link is lang onmiskenbaar geweest in CdA, maar de speciaalste feesten waren toch wel de Paradise reeks en die werden helemaal niet door Nederlanders georganiseerd maar door Patrick Soks en Peter Fifty-Five (later oprichter van Fuse en daarna I Love Techno). Dus waar je die uitspraak haalt weet ik niet. Die Paradise fuiven stikten wel van de Nederlanders, daar niet van, maar mij niet gelaten want ze waren steeds het uitbundigst gekleed en dat was top...

hehehe ik dacht altijd dat socks een nederlander was .. my mistake .. maar hij haalde wel nederlandse dj's over waardoor er iid veel nederlanders mee kwamen .. en het feest toch op een ander niveau werd beleefd

zelfde geld voor dimitri die ergens voor het eerst op ibiza draaide .. de locale dj helden waren redelijk jaloers toen mensen gewoon het zwembad in sprongen en compleet los gingen .. ook hier weer die nederlandse feestbeesten ..

hehehehe ..

Origineel geplaatst door MadR
hehehe ik dacht altijd dat socks een nederlander was .. my mistake .. maar hij haalde wel nederlandse dj's over waardoor er iid veel nederlanders mee kwamen .. en het feest toch op een ander niveau werd beleefd

Yup, da's waar. Ook de Paradise met Quasar live was enorm fun.

Origineel geplaatst door Mostatic
Wel heel erg chauvinistisch. Vorige week in Gent op stap geweest tot 2 uur smiddag, zie dat maar is in de randstad te halen. Lukt ECHT NIET!

Echt te gek, helemaal uit mijn plaat :okdan: :mega:

idd belgie heeft eigen sluitingstijden ,..beter
antwerpen heeft toch ook ...t petrol building ,...
een keertje geweest ,was ook erg ok ,..beetje zelfs westergas/achtig groot
in belgie gebeurt ook meer met electroo,...in de randstad hieroo,...??? jaa in denhaag ...ja

[belg/ned mode] pragakhan niet vergeten ,...en idd de wonka boys ,...waren TOEN weel een beetje mn helden
remy helemaal ,..tsja :halleluja
weer denhaag ,..ik komternooit meer ,...maartoen!

maar een teknarvalletje ,...kenne ze nie eg daaroo onder ons ?

Een wat ?

een teknival, 5 dagen lang soundsystems bij elkaar en gaan met die banaan, mononom, sp23 etc.
Dat is ook over denk ik zo. af en toe nog.

Ik denk dat zowel Nederlanders als Belgen heel sterk zijn / waren in de dansmuziek scène. Heelwat internationale clubhits werden in de lage landen gemaakt. Dus ik zou zeggen : België - Nederland : 1-1
Trouwens, in de periode 89-96 was het publiek in Café ook mooi verdeelt. Veel Belgen, maar ook veel Nederlanders.
Als je het mij vraagt, dan vind ik dat België & Nederland maar eens moesten fusioneren. Belderland of Nedergië of zoiets ?
8o)

ps: het Belgische voetbal (voetbal?) kunnen we dan gelijk afschaffen want daar blijft, gezien de laatste schandalen en bittere prestaties dan ook werkelijk niets meer van over...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik denk dat zowel Nederlanders als Belgen heel sterk zijn / waren in de dansmuziek scène. Heelwat internationale clubhits werden in de lage landen gemaakt. Dus ik zou zeggen : België - Nederland : 1-1
Trouwens, in de periode 89-96 was het publiek in Café ook mooi verdeelt. Veel Belgen, maar ook veel Nederlanders.
Als je het mij vraagt, dan vind ik dat België & Nederland maar eens moesten fusioneren. Belderland of Nedergië of zoiets ?
8o)

ps: het Belgische voetbal (voetbal?) kunnen we dan gelijk afschaffen want daar blijft, gezien de laatste schandalen en bittere prestaties dan ook werkelijk niets meer van over...

Ben zelf nederlander, maar moet belgie toch een paar punten voor geven, België - Nederland 3-1 ofzo
Nederland huppelde zelf een beetje achter de feiten aan.
Belgie had Telex, de Newbeat...daar zaten een paar juweeltjes tussen, Front 242, enzovoorts.
House werd daar ook veel eerder geaccepteert.

Origineel geplaatst door trash
Ben zelf nederlander, maar moet belgie toch een paar punten voor geven, België - Nederland 3-1 ofzo
Nederland huppelde zelf een beetje achter de feiten aan.
Belgie had Telex, de Newbeat...daar zaten een paar juweeltjes tussen, Front 242, enzovoorts.
House werd daar ook veel eerder geaccepteert.

hehehehe .. die "newbeat" was niet echt iets belgisch natuurlijk .. ook al beweerde ze de uitvinders te zijn
in de boccaccio claimde ze het ook te draaien maar het was natuurlijk gewoon de (acid) house uit chicago.

belgen zijn net vrouwen ... pas maar op ! :P

hehehehe .. die "newbeat" was niet echt iets belgisch natuurlijk .. ook al beweerde ze de uitvinders te zijn
in de boccaccio claimde ze het ook te draaien maar het was natuurlijk gewoon de (acid) house uit chicago.

Volgens mij ben je een beetje in de war :D
Newbeat is eigenlijk een geupdate vorm van darkwave.
Zo klinkt het in me oren, een klein beetje house invloeden heeft het wel.
Maar om taste of sugar, of amnesia ibiza chicago te noemen?
Die vlieger gaat niet op.

Ze draaiden houseplaatjes op -8 en zo is de inspiratie ontstaan om langzamere tracks te maken, maar het leunt nogal op darkwave.
Maar het is toch echt belgisch.

Wat een onzin, new beat was een voortvloeisel uit de new wave en had geen fluit met chicago te maken buiten het feit dat het parallele gebeurtenissen waren. In Boccaccio werden gewoon beiden gedraaid, dus geen peren met appelen vergelijken.
De new beat is zogenaamd 'ontstaan' door Flesh van A split second op -8 te draaien, een wave plaat dus, helemaal niks house. Het New Beat fenomeen was wel degelijk Belgisch, net zoals gabber op en top Nederlands was (niet dat dat iets is om trots op te zijn). Hou je wel even bij de feiten.

hehehehe .. nerve geeft het antwoord al .. tuurlijk werd er niet alleen house gedraait zoals we dat nu kennen maar house was wel de naam voor de verzameling van stromingen van wat ze in chicago en ny draaiden : (acid) house, de net opkomende detroit sound , italo, new wave, (post) disco, ebm,funk, soul en fusion ..

maar feit blijft gewoon dat het meeste wat gedraait werd in de boccacio niet belgische maar veelal amerikaanse platen waren ..
dan kan je die newbeat eigenlijk niet echt een belgisch stroming noemen ... al zijn er later wel belgische new beat platen uitgekomen .. maar dat was niet de sound die in het begin in de boccaccio werd gedraait ! en waarvan ze claimde dat het new beat was ... uitgevonden door belgen .. :Z

en gabber nederlands ? ga toch weg .. dat zijn ook amerikaanse platen die op plus 8 werden gedraait ..
Industrial Strength Records wel eens van gehoord ? lenny dee ? ga maar met paul en rob praten ..

voor de rest is europa wel van groot belang geweest voor het onstaan van het globale house en techno virus ..
maar daar zijn we ook goed in .. uitmelken van wat andere pioniers bedachten en deden ..

muziek from past ...weer acuraat

muziek from past ...weer acuraat

zooo isTnou een keertje klaar
er zijn geen stomme belgen en slimme ned.[ owel ...hihi]
wel grappig dat iedereen zoo bijt

in europa zijn we samen flink bezig geweest in t voortbrengen van stromingen vanaf jaren 80
ned.se djs hebben toch wel erg veel naam gemaakt in europa, denk aan remy /dimitri marcello,...smooth-sceentje
niet te vergeten onze trancie-heroes;...[ferry/t[r]iesto/enz,.............[nederlandse djs groot in engeland]

de acid/techno aka amerikaans sound was in ned ...op d-jax up rec.na toch wat minder ,...
random xs [utrecht] vond ik wel erg ok toen!
[ik denk dat er idd in die tyd beneden de rivieren meer aan chicago/acid werdt gewerkt]
ik denk dat er in duitsland meer werdt doorgeborduurdt op de techno/acid scene,...
toen die bij ons over liep in clubssounds ,
duitland heeft toch een paar hele belangrijke labels voorgebracht ; hardhouse/eye-q/tresor/labworks

tsja en D&B is nu wereld wijd [pendullum=aussie] maar hun roots liggen toch meer in de underground uk scene....
van 15jaar geleden
nou en uhhhh italo-music ???
en bv de ibiza sounds ,.....gelukiig weinig van meegekregen ,....!

maar electro from the beginning [metroplex dj-int,...] was bijna allemaal amerikaans
fijn dat er tegen woordig meer en meer electro gedraaid en gemaakt wordt ,....
door duiters [ anthony rother / 3-phase /sven vath zelfs ]
ned [onze legoweld / orque-elecronique ]
en er wordt tegenwoordig wild gedraaid / mixed / produced met breaks en electro sounds
check eat concrete/ nocturnal state downloadsites
:halleluja

maw;....het gaat weer de goede kant op back to basics,
met know-how van de afgelopen 20 jaar !!!

Laatst gewijzigd:
hehehehe .. nerve geeft het antwoord al .. tuurlijk werd er niet alleen house gedraait zoals we dat nu kennen maar house was wel de naam voor de verzameling van stromingen van wat ze in chicago en ny draaiden : (acid) house, de net opkomende detroit sound , italo, new wave, (post) disco, ebm,funk, soul en fusion ..

maar feit blijft gewoon dat het meeste wat gedraait werd in de boccacio niet belgische maar veelal amerikaanse platen waren ..
dan kan je die newbeat eigenlijk niet echt een belgisch stroming noemen ... al zijn er later wel belgische new beat platen uitgekomen .. maar dat was niet de sound die in het begin in de boccaccio werd gedraait ! en waarvan ze claimde dat het new beat was ... uitgevonden door belgen .. :Z

en gabber nederlands ? ga toch weg .. dat zijn ook amerikaanse platen die op plus 8 werden gedraait ..
Industrial Strength Records wel eens van gehoord ? lenny dee ? ga maar met paul en rob praten ..

voor de rest is europa wel van groot belang geweest voor het onstaan van het globale house en techno virus ..
maar daar zijn we ook goed in .. uitmelken van wat andere pioniers bedachten en deden ..

Voor mij blijft New Beat een Belgisch fenomeen, daarom hoeven niet alle platen uit Belgie te komen, je haalt wat mij betreft de termen house en new-beat doorheen. Ik ga er echter niet over verderbomen. De New Beat is trouwens ook niet in Boccacio begonnen, deze had wel degelijk voorlopers als Ancienne Belgique en Prestige, 2 clubs in Antwerpen.

Wat het gabberverhaal betreft, het zal me eigenlijk worst wezen waar deze ontstaan is, wat mij betreft waren het de eerste vergiftigingsverschijnselen in het housewereldje :r

Ik vind het ook fout dat je Europa ziet als uitmelkers in het verhaal, zonder de aanvaarding van house/techno in Europa hadden de pioneers helemaal niet aan de bak gekomen (buiten hun zeer beperkte fanbasis in Detroit/Chicago/NY) en had deze stroming zich misschien nooit doorontwikkeld. En als je het echt over pioniers gaat hebben, Kraftwerk komt bij mijn weten nog steeds uit Duitsland. En Derrick May, Juan Atkins en de hele Chicago rimram zullen nooit onder stoelen of banken steken dat die mensen oerbelangrijk geweest zijn voor hen.

En Derrick May, Juan Atkins en de hele Chicago rimram zullen nooit onder stoelen of banken steken dat die mensen oerbelangrijk geweest zijn voor hen.

Je mag ook best trots zijn op jullie eigen TELEX :D
Dat is ook een inspiratiebron geweest.

Origineel geplaatst door trash
Je mag ook best trots zijn op jullie eigen TELEX :D
Dat is ook een inspiratiebron geweest.

Ja en dan weer voor chauvinist uitgescholden worden zeker ;)

Back