Lexicon mx200 ruist als de ziekte

Resonance

Turn up the reso!
is dit normaal? dit ding ruist als de ziekte ....... kan me niet eens herinneren dat mn behringer dit deed ....

voorbeeldje:

input staat op 0,0 alle effecten op droog ..... ruis! ik draai effect helemaal wet en de ruis verdwijnt .....

later zet ik weer alles droog en draai de input naar t middelpunt ... en vervolgens draai ik t effect weer naar max wet en de ruis wordt minder ..

heb er ff compressor overheen gegooit zodat je t beter kan horen ....

denk dat ik genoodzaakt ben een noise gate en gebalanceerde kabels achter de lexicon te gooien ...
mn andere apparatuur is wel stil... en de mixer ook .. tis echt de lexicon die ruist ...

ik stuur alle geluiden al zo hard mogelijk de lexicon in en zet de lexicon via de mixer zo zacht mogelijk ..

Attachments

• ruis.mp3
    575,8 KB · Bekeken: 90
als jij je lexicon helemaal wet draait (dus alleen het door de lexicon aangepaste geluid hoort) en je dan geen ruis meer hebt, dan komt de ruis dus niet uit je lexicon, maar stop jij die ruis juist in je lexicon, en als jij je lexicon op droog zet voert hij het invoer signaal door naar de output en hoor je die ruis

ok de ruis kwam idd van mn mixer :confused:

ik heb ingangen van de lexicon aan mn bus 3/4 hangen .... en de uitgang van de lexicon naar een kanaal op mn mixer
als ik de pluggen uit de bussen trek is de ruis weg ....... hoe kan dit? deze ruis is wel erg extreem ...bus 1 en 2 hebben deze ruis niet want daar hangt de ingang van mn geluidskaart aan ... en als ik de lexicon niet gebruik heb ik nergens last van .... hmmm ik heb iig weer wat te doen ... eerst maar eens andere kabels proberen ...en andere doorlus mogelijkheden....

Heb je de mixer misschien van deze meneer overgenomen soms?

sterrenshow_4.jpg

Flauw he ;)

da's toch willem ruis?? :dubbel:

maareh, waarom heb je dat ding niet gewoon op je auxen hangen?? lijkt me toch praktischer..

ah Willem Ruis 8o)

Die naam zegt mij wel wat ....... maar nu ik m zie ik had geen idee ....
idd erg flauw grapje al kan ik er wel om lachen :P

maar ehm het lag aan zelf gemaakte kabels ...
ik ben bang de pluggen ofzo ... kabel is van cordial dus dat moet wel goed zijn..
heb nu andere kabels gebruikt met neutrik pluggen ..... en de ruis is weg ....toch raar ....
die pluggen waren dus net noise generators als ze ingeplugged waren, ook zonder dat er signaal doorheen ging.

reden dat ik m niet aan mn auxen heb hangen is omdat dat signaal niet mee komt over de bussen ....

Back